20/10 oudenaarde - melden !!!
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ik was ook van de partij in Melden, en was aangenaam verrast door het aangepaste parcours. Anders telkens langs de schelde, ook het stuk Ronse was heel tof; al had de tt. niks nieuws te bieden voor mij. Maar ja, als jezelf van de streek bent.....
Enkel bij de afdaling na de 4schaar ging het effekes mis. Achterderailleur kreeg daar een flinke tik met het gevolg dat de "patte"ietwat uit den haak stond. Met een klein beetje voorzichtig wringwerk heb ik dit wel terug in orde gekregen en zelfs de tt. kunnen uit rijden. Parcours was zeer afwisselend, met idd. wel wat baane (maar in Melden is het ook moeilijk om aan altenatieven te geraken, wil je er het max. uithalen, moet je idd. de stroken verbinden on-road), maar deze was met momenten ook wel welkom. Wel vond ik dat er wel toffe technische stukken inzaten, en bij mijn weten kregen we dit in het verleden niet zo uitgebreid. Mij zien ze hier volgend jaar zeker terug.
Enkel bij de afdaling na de 4schaar ging het effekes mis. Achterderailleur kreeg daar een flinke tik met het gevolg dat de "patte"ietwat uit den haak stond. Met een klein beetje voorzichtig wringwerk heb ik dit wel terug in orde gekregen en zelfs de tt. kunnen uit rijden. Parcours was zeer afwisselend, met idd. wel wat baane (maar in Melden is het ook moeilijk om aan altenatieven te geraken, wil je er het max. uithalen, moet je idd. de stroken verbinden on-road), maar deze was met momenten ook wel welkom. Wel vond ik dat er wel toffe technische stukken inzaten, en bij mijn weten kregen we dit in het verleden niet zo uitgebreid. Mij zien ze hier volgend jaar zeker terug.
- blubberduck
- Mountainbiker
Post by blubberduck »
Yup,
Ook terug deze klassieker gereden en vond deze versie beter uitgebalanceerd dan de vorige edities.
Parcours was overal zeer goed bereidbaar en content de de RR nog oplagen, maar ik had dinsdag al gaan spelen in het Kluisbos en toen was er bijna geen spatje modder (uitgezonderd de groene bloso afdaling - lees wortelpad - OP de rand van de holle wegafdaling waar ze ons verplichten om in de geul van de holle weg te biken).
Nochtans is deze afdaling een technische beauty
om OP de rand over de wortels en langs de bomen/putten
naar beneden en/of te klimmen te slingeren. (misschien was dit wel de beste oplossing als ik zag hoeveel er al in de problemen kwamen in her begin van de afdaling
)
Doordat het parcours er zo goed als droog bijlag heb ik naar huis toe te rijden nog het eerste gedeelte (Kwaremont/Kluisbos) voor de 2de maal meegenomen (al was "snee" nie zo scherp meer
) tot aan de 2de passage aan de Vierschaar waardoor ik dan voor de derde maal de afdaling kon meepikken om dan beneden huiswaarts te fietsen.
stats.: 84.5km 1419hm (895hm op de officiële 48km) 3h49 avs 22.1
en nu op naar 04/11 voor de Towerbikers TT Amougies en op 01/12 sinterklaas TT Avelgem voor meer wat dat moois aan de achterdeur.
greetz
Ook terug deze klassieker gereden en vond deze versie beter uitgebalanceerd dan de vorige edities.
Parcours was overal zeer goed bereidbaar en content de de RR nog oplagen, maar ik had dinsdag al gaan spelen in het Kluisbos en toen was er bijna geen spatje modder (uitgezonderd de groene bloso afdaling - lees wortelpad - OP de rand van de holle wegafdaling waar ze ons verplichten om in de geul van de holle weg te biken).
Nochtans is deze afdaling een technische beauty
Doordat het parcours er zo goed als droog bijlag heb ik naar huis toe te rijden nog het eerste gedeelte (Kwaremont/Kluisbos) voor de 2de maal meegenomen (al was "snee" nie zo scherp meer
stats.: 84.5km 1419hm (895hm op de officiële 48km) 3h49 avs 22.1
en nu op naar 04/11 voor de Towerbikers TT Amougies en op 01/12 sinterklaas TT Avelgem voor meer wat dat moois aan de achterdeur.
greetz
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Bij de VWB heb ik nog geen scanner gezien dus moet het zeker kunnen.levi wrote:Ik ben daar niet zo zeker van want eens je kaart gescand ...jerommeken wrote: Het is dus perfect mogelijk dat je met 1 kaart 10 onverzekerde bikers toch laat profiteren van het verminderd tarief als je die gewoon aan mekaar doorgeeft.
Achteraf bleek dat mijn lidkaart in de auto lag
- eskimo1973
- Mountainbiker
Post by eskimo1973 »
Ik heb nog maar kort mijn licentie en toch al 4 toertochten op rij de scanner gezien, ook zo in Melden trouwens
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
zwiebertje wrote: Het muziekbos hebben we vandaag hier niet gezien
Welk bos was het dan waar we in Ronse zijn gaan spelen ? Zie het bos rechtsonder

- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Licensie van welke bond : VWB / WBV / BBR ?eskimo1973 wrote:Ik heb nog maar kort mijn licentie en toch al 4 toertochten op rij de scanner gezien, ook zo in Melden trouwens
Bij WBV wordt er gescand maar bij VWB of BBR ???
Bij de VWB werden op onze tocht (Sleidinge - Buddybikers op 14 oktober) alle bonden ingescand, dus ook BBR en WBV ! Enkel zij die geen vergunning hadden moesten een papierke invullen.jerommeken wrote:Licensie van welke bond : VWB / WBV / BBR ?eskimo1973 wrote:Ik heb nog maar kort mijn licentie en toch al 4 toertochten op rij de scanner gezien, ook zo in Melden trouwens
Bij WBV wordt er gescand maar bij VWB of BBR ???
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 1&start=24
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
Dat is dat boske boven aan de Hotond.We zijn daar de Fiertelmeers naar beneden gereden,daar wat rond getoerd off-road en via Schavaart en Hoogbergbos terug naar de buitenkant van het bos gereden.Dat bovenste stuk noemt het Ingelbos.Van het onderste gedeelte weet ik de naam niet.jerommeken wrote:zwiebertje wrote: Het muziekbos hebben we vandaag hier niet gezien
Welk bos was het dan waar we in Ronse zijn gaan spelen ? Zie het bos rechtsonder
Het muziekbos ligt nog enkele km's verder naar rechts.
Last edited by herder levi on Sun 21 Oct 2007 20:34, edited 1 time in total.
- Herder Frederik
- Mountainbiker
Post by Herder Frederik »
Neenee, het muziekbos ligt aan de andere kant van Ronse.roelg wrote:muziekbos?jerommeken wrote:zwiebertje wrote: Het muziekbos hebben we vandaag hier niet gezien
Ik weet dat we op en rond de Hotond aan het rijden waren, maar hoe dat bos heet weet ik begot nie.