20/10 oudenaarde - melden !!!

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Goed gezegd jerommeken,al moogt ge nu eens niet alles geloven dat ge hier neergepend hebt!
Het muziekbos hebben we vandaag hier niet gezien en dus niet van alle kanten beklomen! [-X :wink:
Deze namiddag gestart rond 1 u 15' onder een stralend zonnetje en een "lekker"najaars- temperatuurtje waardoor waarschijnlijk
voor het laatst dit jaar het zomer-tenuke uit de kast kwam(zo wachten te starten tot de namiddag,heeft vele voordelen)!
Die "rappe" gasten van fast-forward en vo2-max die om 1 uur zouden starten,waren dan nog niet vertrokken en
heb toen al lachend nog gezegd;jullie halen me toch wel in(wat ditmaal niet het geval was)!
Ze hebben er misschien een toeristische uitstap van gemaakt en ten volle genoten van de mooie plaatjes onderweg?
En nu de tocht-interpretatie;
Bepijling goed voor mij,al vraag ik me af voor de kleurenblinden waarschijnlijk niet gemakkelijk,dit??
Beter een zwarte streep extra tussen de rood-oranje fluo-pijltjes!?
Parcours zeer goed bereidbaar,bijna niets vuil,ook een namiddag-starters voordeel!
Zeer mooie doortocht in het kluisbos =D> ,maar anderzijds hier en daar toch nog een mooi stukje off-road laten liggen
op de rest van het parcours(waarschijnlijk niet geschikt voor massa-comsumpie,eigen aan deze wbv-organisatie)?
Of misschien niet haalbaar voor de meesten met wat minder mtb-ervaring,waaronder de mensen die pas
van de weg overkomen en het liever niet" te" technisch voorgeschoteld krijgen??
Wat me een beetje ergerde waren die laatste 10 km waar toch wel heel weinig off-road inzat en dito fungehalte!
Bevoorading;de eerste was okee,maar op de tweede kon je kiezen tussen cola en cola,maar anderzijds
is voor mij persoonlijk één goede voldoende op een tocht van minder dan 50 km!
Ging de koppenberg ook afsluiten op de grote plateaux,maar de beentjes vonden dit maar niks meer,dus dat middenblad
nog maar eens aangesproken(allé dat kleintje,want er staan er maar 2 op)! #-o
Voor mij een goede tocht,maar zeker geen supertocht,en geef hier 8.5/10 voor. =D>
Had een goeie 48 km(dus op de km juist dit keer) , een avs van 22 juist en een max snelheid van 60 op een
iets te slappe achterband RR(1.3 bar),met wel veel grip daardoor!
Ook eens met een hartslagmeter gereden die vast stelde dat bij de klim naar de toren mijn max. van 185 binnen bereik kwam! :oops: #-o
Dus eigenlijk alweer te rap gereden in mijn winterrust-periode :oops: ,maar ja dat lekker weertje hé? 8)
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

jerommeken wrote: Het is dus perfect mogelijk dat je met 1 kaart 10 onverzekerde bikers toch laat profiteren van het verminderd tarief als je die gewoon aan mekaar doorgeeft.
Ik ben daar niet zo zeker van want eens je kaart gescand en je geeft ze door aan een "onverzekerde"gaat de pc. toch melden dat jij(met jouw naam en nummer er op) voor die tocht al gescand staat.
Je kan het natuurlijk als grap eens proberen en dan ga je direct weten of het lukt of niet.
Ik snap je onvrede wel als op je etiket het licensie,club- en lidnummer vermeld staat.Dan moet het waarschijnlijk mogelijk zijn dat ze dat manueel controleren en goed keuren.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

jerommeken wrote: Kijk, daar kan ik dus echt de vliegende spetter van krijgen. Die kortzichtige hersenloze onverzettelijkheid ...
Bekijk het positief:die adrenalineopstoot zal je hopelijk "vleugels"gegeven hebben tijdens de eerste kilometers.
"Die kortzichtige hersenloze onverzettelijkheid" is een mooie omschrijving,jammer genoeg moet je dikwijls het onderspit delven tegenover zulke pipo's...omdat ze dan IETS vertegenwoordigen .In dit geval de VWB.
Marcus 2
Mountainbiker

Post by Marcus 2 »

De rit ook gereden, zeer mooie rit in een prachtig decor en bovendien zeer lastig.
Ook de mening toegedaan dat er in de laatste 12 km nogal veel road zat.

De tweede bevoorrading vond ik maar minnetjes, dit kan je geen bevoorrading noemen maar wel een drinkstop.
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

Ik dacht dat ik met mijn 19 per uur deftig gereden had maar als ik hier de andere snelheden hoor dan moet ik toch nog een beetjen bijtrainen denk k :roll:
djeffrey
Mountainbiker

Post by djeffrey »

Het is niet alleen de snelheid dat telt ze!!
Dat houd ge toch geen hele winter vol.

Ik heb de 48 Km gereden en kwas behoorlijk voldaan :-) ! twas wel twee weekjes geleden dat ik gefietst had en de conditie is ook niemeer wat ze geweest is maar ja. Ik had ook weer last van krampen en de laatste 10 kilometers waren voor mij dan gelukkig niet te veel veld. Maar ik kan mij voorstellen als je nog fris zit dat dat wel behoorlijk irritant moet zijn.
Ookal had ik krampen tegen over mijn oren, toch heb ik de koppenberg opgereden (twas daarvoor dat ik naar daar was gekomen om te MTB'en) en ik vind dat hij iets te goed herlegt is, twas misschien omdat hij er droogjes bijlag maar ik had geen problemen om boven te raken.

Voor de rest vondt ik het wel een mooi parcours en het beste vond ik dat je rustig kon opwarmen in de eerste 10 km. voor de rest een zeer mooie doortocht door het kluisbos!! de contole's konden wel wat beter die eerste kon je maar kiezen tussen keek en bananen. en bij die tweede was't alleen cola (die kwam eigelijk wel juist op tijd want ik had enorm suikertekort;)).

Volgend weekend de zondag zeker in Eeklo gaan rijden !!!
Last edited by djeffrey on Sun 21 Oct 2007 15:38, edited 1 time in total.
baezie
Mountainbiker

Post by baezie »

mr White wrote:Ik dacht dat ik met mijn 19 per uur deftig gereden had maar als ik hier de andere snelheden hoor dan moet ik toch nog een beetjen bijtrainen denk k :roll:
ge moet niet altijd geloven wat ze zeggen,stoevers zijn ook mensen,
en tis ne vrije tocht,geen koerse hé dus geniet ervan :wink:
skip
Mountainbiker

Post by skip »

Hoi, gisteren met de gasten van De Roeve de 48 km gedaan.
Mooi parcours, nu eens in omgekeerde richting, redelijk klimwerk en dat ging mij nog goed af ook.
Op weerstand kan ik mijn mannetje staan maar de afdalingen en de technische stroken zijn niet aan mij besteed.
Sinds ik begin dit jaar een zwaar ongeval heb gehad met de fiets is de durf eruit en doe ik meer verkeerd dan goed in het veld.
Van de achterkomers geen verbale dreigementen of gevaarlijke toestanden gehad, ze waren geduldig, toffe gasten =D> die ik op de berijdbare stroken meestal terug inliep.
Allez zaterdag in Erwetegem en hopelijk ontmoet ik terug toffe bikers. :-D
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

baezie wrote:
mr White wrote:Ik dacht dat ik met mijn 19 per uur deftig gereden had maar als ik hier de andere snelheden hoor dan moet ik toch nog een beetjen bijtrainen denk k :roll:
ge moet niet altijd geloven wat ze zeggen,stoevers zijn ook mensen,
en tis ne vrije tocht,geen koerse hé dus geniet ervan :wink:
Dat heb ik zeker gedaan! Twas de eerste keer dat ik ginder kwam toeren en is heel goed meegevallen :-)
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

levi wrote:
jerommeken wrote: Het is dus perfect mogelijk dat je met 1 kaart 10 onverzekerde bikers toch laat profiteren van het verminderd tarief als je die gewoon aan mekaar doorgeeft.
Ik ben daar niet zo zeker van want eens je kaart gescand en je geeft ze door aan een "onverzekerde"gaat de pc. toch melden dat jij(met jouw naam en nummer er op) voor die tocht al gescand staat.
Je kan het natuurlijk als grap eens proberen en dan ga je direct weten of het lukt of niet.
Ik snap je onvrede wel als op je etiket het licensie,club- en lidnummer vermeld staat.Dan moet het waarschijnlijk mogelijk zijn dat ze dat manueel controleren en goed keuren.
idd, je kan normaal gezien geen 2x met dezelfde kaart inschrijven. Tenzij je natuurlijk probeert om voorbij de scanning te geraken en dus maar 1x in te scannen. Maar dan ben je ook niet "echt" ingeschreven natuurlijk.

En ik snap er eerlijk gezegd niks van dat ze dat niet konden oplossen. Ik heb al een keer aan de scanning gezeten bij een van onze tochten. En zelfs met enkel de naam vind je iedereen die een vergunning heeft zonder problemen terug. Die zoekfunctie is even simpel als in Word. Gewoon naam ingeven en alle gegevens komen erop. En aangezien ze het licentienummer hadden konden ze zelfs direct controleren of alle gegevens klopten.

Nu ja, er zijn altijd mensen bij wie het regeltje perfect moet toegepast worden. Maar als je daar door meer moet gaan betalen, dan snap ik wel dat je daar de vliegende spetter van krijgt :P
Post Reply