Het muziekbos hebben we vandaag hier niet gezien en dus niet van alle kanten beklomen!
Deze namiddag gestart rond 1 u 15' onder een stralend zonnetje en een "lekker"najaars- temperatuurtje waardoor waarschijnlijk
voor het laatst dit jaar het zomer-tenuke uit de kast kwam(zo wachten te starten tot de namiddag,heeft vele voordelen)!
Die "rappe" gasten van fast-forward en vo2-max die om 1 uur zouden starten,waren dan nog niet vertrokken en
heb toen al lachend nog gezegd;jullie halen me toch wel in(wat ditmaal niet het geval was)!
Ze hebben er misschien een toeristische uitstap van gemaakt en ten volle genoten van de mooie plaatjes onderweg?
En nu de tocht-interpretatie;
Bepijling goed voor mij,al vraag ik me af voor de kleurenblinden waarschijnlijk niet gemakkelijk,dit??
Beter een zwarte streep extra tussen de rood-oranje fluo-pijltjes!?
Parcours zeer goed bereidbaar,bijna niets vuil,ook een namiddag-starters voordeel!
Zeer mooie doortocht in het kluisbos
op de rest van het parcours(waarschijnlijk niet geschikt voor massa-comsumpie,eigen aan deze wbv-organisatie)?
Of misschien niet haalbaar voor de meesten met wat minder mtb-ervaring,waaronder de mensen die pas
van de weg overkomen en het liever niet" te" technisch voorgeschoteld krijgen??
Wat me een beetje ergerde waren die laatste 10 km waar toch wel heel weinig off-road inzat en dito fungehalte!
Bevoorading;de eerste was okee,maar op de tweede kon je kiezen tussen cola en cola,maar anderzijds
is voor mij persoonlijk één goede voldoende op een tocht van minder dan 50 km!
Ging de koppenberg ook afsluiten op de grote plateaux,maar de beentjes vonden dit maar niks meer,dus dat middenblad
nog maar eens aangesproken(allé dat kleintje,want er staan er maar 2 op)!
Voor mij een goede tocht,maar zeker geen supertocht,en geef hier 8.5/10 voor.
Had een goeie 48 km(dus op de km juist dit keer) , een avs van 22 juist en een max snelheid van 60 op een
iets te slappe achterband RR(1.3 bar),met wel veel grip daardoor!
Ook eens met een hartslagmeter gereden die vast stelde dat bij de klim naar de toren mijn max. van 185 binnen bereik kwam!
Dus eigenlijk alweer te rap gereden in mijn winterrust-periode