Boksen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Maorten
Mountainbiker

Boksen

Post by Maorten »

hoi allemaal,

ik heb een zusje van 13j die momenteel basket, maar graag een andere sport zou willen leren kennen. ze heeft het altijd maar over (kick)boksen.
nu ik weet totaal niets over deze sport dus bij deze mijn vraag, zijn er in de buurt van eeklo-lembeke boksscholen? zodat ze er met fiets heen kan gaan :-) en zodat ze misschien eens kennis kan maken met deze sport, want ze spreekt er nu al tijdje van en zou graag eens doen, miss bevalt het haar wel.
tja ik krijg ze ni echt op de fiets, is vervoersmiddel naar school en daar houdt het bij op voor haar. maakt me ni uit welke sport ze doet als ze maar leuk vind en voldoening geeft.
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Jaren terug heb ik nog gebokst, en ik moet zeggen dat dit wel echt een sport is die een uitstekende fysiek oplevert, plus de nodige adrenalinerushes. 8)
Of je er echt mooier van wordt zal ze zelf wel ondervinden. :lol:
Ik heb nog geluk gehad dat ik er vrij ongeschonden vanaf ben gekomen.:roll:
Geef haar zeker de kans om het te proberen, het is een prachtsport om te doen.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Er is een boksclub in Eeklo, maar ik weet niet juist waar of hoe ze heet.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

heb 2,5 j tai boxen gedaan.
door da toutje springen enz krijgde wel spieren en conditie.
ben er mee gestopt omdat ze achter mijn veren begonnen te zitten voor wedstrijd vechten maar deed t ni (vind het maar niks andere mensen in de ring ineen te meppen en mezelf bond en blauw te laten meppen en stampen :-? )
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

fijne sport, 2 tanden verloren, breuk in oogkast, spiergroep rechterbovenbeen afgescheurd, legamenten schouders verrokken, 5 dagen ziekenhuis met een zware hersenschudding, dagen aan een stuk da ge nog amper kunt lopen, 1 keer per week bloedneus, kapotte lippen, blauwe ogen, pijn aan de ribkes, bloedstortingen overal, maar das enkel de eerste jaren, na meer dan 7 jaar doe ik het nog altijd even graag

(heb altijd wel heel intensief en fanatiek getraind, dan krijgt ge van die toestanden)
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

heb ook een 12 tal jaren gebokst..maar ik ben van de kempen dus ik kan je zus niet aan een club helpen..lokeren-> regio kempen is vrij ver om te trainen...al moet ik wel zeggen dat ik ooit ook 50 km's bolde om te gaan trainen #-o #-o

....je zus mag wel weten dat dit een zeer intensieve sport is..en bv 3 minuten in de ring staan kan verrekt lang duren(vooral als je in de hoek hangt waar de klappen vallen... :roll: ..)...de training zelf draait deels om souples en deels op kracht...veel zelf gaan lopen...veel touwtje springen...situps..pompen..en dan sparren met je gewichtsgenoten..tijdens het sparren wordt niet geklopt om mekaar omver te meppen maar wordt er eventueel geoefend op een nieuwe serieslagen die je net ervoor op de training geleerd hebt..

ik ben nu wel enigzins van mening dat je 13 jarige zus zeer weinig sparringpartners van haar leeftijd/gewicht/ervaring gaat vinden..er zijn zowieso al weinig meisjes/vrouwen die boksen...

al bij al wens ik je zus een fijne bokscarriere...en we praten binnen enkele weken nog wel eens als ze haar eerste trainingen erop heeft zitten..

mvg
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

devil biker wrote:heb 2,5 j tai boxen gedaan.
ben er mee gestopt omdat ze achter mijn veren begonnen te zitten voor wedstrijd vechten maar deed t ni (vind het maar niks andere mensen in de ring ineen te meppen en mezelf bond en blauw te laten meppen en stampen :-? )
Da's in feite wel een beetje de essentie van boksen (the noble art of self defense, weet je wel :-D ), waarom begin je er dan aan? :roll:
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

elmago wrote:
devil biker wrote:heb 2,5 j tai boxen gedaan.
Da's in feite wel een beetje de essentie van boksen (the noble art of self defense, weet je wel :-D ), waarom begin je er dan aan? :roll:
voor mezelf weerbaarder te maken en pijn te leren verbijten :lol:
werd redelijk wat gepest en door die trainingen ben ik sterker in mijn vel gaan zitten en weerbaarder geworden en een grotere mond gekregen .
boksen is goed voor zon dinges :wink:
en het belangrijkste ik vond het plezant :-D
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Yep, boksen is bij mij sinds 'k weet nie meer wanneer de alternatieve training. Heb ondertussen al een hele handel : zak, punchball, double-end bag, speedball.....Hou soms sessies van 3 minuten aan de zak met 3 minuten bicepstraining...HEAVY.

Als training prachtig, zeker ook al die technische ballekes, beter dan een computergame, nooit gevochten en wil dat ook niet doen....
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Een bokstraining is idd uiterst intensief en fysiek keihard, maar dan moet je maar eens een paar rondjes ECHT in de ring staan, zelfs maar om te sparren, dan pas weet je wat het betekend om tot het einde te gaan.
In de ring moet je alles tegelijk doen, de volle tijd dat je daar staat, super-concentratie, kijken, anticiperen, ontwijken, de zwakke plek zoeken en vooral bewegen en zorgen dat je tegenstander het licht niet uitdoet. :roll:
Probeer dit maar eens drie maal twee minuten (voor de nieuwelingen), en dan weet je direct waaraan je begonnen bent. :wink:
Ik kan het iedereen aanbevelen.
Post Reply