20/10 oudenaarde - melden !!!
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Dirty Bu$ter
- Mountainbiker
Post by Dirty Bu$ter »
Wij vertrekken rond 12u ook richting oudenaarde! Ga er toch is stevig invliegen en de koppenberg een "kopje" kleiner maken 
- Herder Firmie
- Mountainbiker
Post by Herder Firmie »
terug van de TT, 25 km gedaan, was er 28,5. Leuk parcours met iets te weinig beklimmingen naar mijn mening. Geen koppenberg op het parcours van 25 km. Ook veel road. Goede bevoorrading.
- eskimo1973
- Mountainbiker
Post by eskimo1973 »
net terug van de 48 km,
schone tocht, gestart iets na 9 in de mist maar een half uurtje later was de mist weg en werden de eerste hellingen voorgeschoteld. 't was lang geleden dat ik zo heb afgezien. De ondergrond was hier en daar nogal drassig wat het lastig maakte en ze haalden heel wat hoogtemeters uit de streek.
OP het einde op de koppenberg ook efkes krampen in de bil en moeten afstappen. Dat was wel heel lang geleden..
Bon, alles was top. Het weer, de bepijling, de (eerste) bevoorrading...
We komen nog terug
schone tocht, gestart iets na 9 in de mist maar een half uurtje later was de mist weg en werden de eerste hellingen voorgeschoteld. 't was lang geleden dat ik zo heb afgezien. De ondergrond was hier en daar nogal drassig wat het lastig maakte en ze haalden heel wat hoogtemeters uit de streek.
OP het einde op de koppenberg ook efkes krampen in de bil en moeten afstappen. Dat was wel heel lang geleden..
Bon, alles was top. Het weer, de bepijling, de (eerste) bevoorrading...
We komen nog terug
- señor cartero
- Mountainbiker
Post by señor cartero »
Deze morgen om 9h20 gestart voor de 48 km!
Fantastische tocht met heel wat serieuze kuitenbijters en veel offroad en natuurlijk de koppenberg als afsluiter!
Alles dik in orde..bepijling,bevoorading,...!!
Was de 3de maal dat ik eraan deelnam en t'zal niet de laatste keer geweest zijn!
Proficiat aan de organisatie!
Fantastische tocht met heel wat serieuze kuitenbijters en veel offroad en natuurlijk de koppenberg als afsluiter!
Alles dik in orde..bepijling,bevoorading,...!!
Was de 3de maal dat ik eraan deelnam en t'zal niet de laatste keer geweest zijn!
Proficiat aan de organisatie!
vertrokken rond 8:45 voor een fantastische tocht, goede uitpijling, bevoorrading, organisatie, wel met een paar hindernissen, iemand lek gereden na nog geen km te hebben gereden.
en tussen de Vierschaar, Kluisbos en de top van den Trieu, fietsmaat gewoon omvergereden door een paar snelheidsmaniakken (ik zeg niet dat het baan jeanetten), eerste passeerde op een paar cm, maar tweede knalde gewoon tegen zijn stuur met als gevolg allebei langs de grond, er was daar nochtans plaats genoeg, hier en daar wat schaafwonden, en wat stramme spieren, hopelijks niets ergers.
heb niets tegen snelheid maar waarom altijd de anderen in gevaar brengen, zo zijn er velen die bij het voorbijsteken direct de pas afsnijden, ipv gewoon rechtdoor te rijden en verder in te voegen, blijkbaar is dat zeer moeilijk om dat aan de mensen wijs te maken, de eerste is meestal geen probleem maar de rest.
en tussen de Vierschaar, Kluisbos en de top van den Trieu, fietsmaat gewoon omvergereden door een paar snelheidsmaniakken (ik zeg niet dat het baan jeanetten), eerste passeerde op een paar cm, maar tweede knalde gewoon tegen zijn stuur met als gevolg allebei langs de grond, er was daar nochtans plaats genoeg, hier en daar wat schaafwonden, en wat stramme spieren, hopelijks niets ergers.
heb niets tegen snelheid maar waarom altijd de anderen in gevaar brengen, zo zijn er velen die bij het voorbijsteken direct de pas afsnijden, ipv gewoon rechtdoor te rijden en verder in te voegen, blijkbaar is dat zeer moeilijk om dat aan de mensen wijs te maken, de eerste is meestal geen probleem maar de rest.
Vanmorgen rond 9.30u daar vertrokken voor de 48km, mooie tocht, maar lastig
al heb ik het mezelf wat aangedaan door te rap te vertrekken en niet goed gedoseerd te hebben.
paar mooie afdalingen, vooral het stuk na de 1e bevoorrading door het kluisbos vond ik echt prachtig.
De grond ook gezien, een stukje waar het ergens nat lag, en een tak dat daar goed uitstak, op de grond gevallen! Niets ergs. Iemand op datzelfde stuk voor mij daar 2x gevallen, die vergat telkens uit te klikken
Ook iemand een mooie val zien maken op een afdaling, ZONDER helm! Gelukkig stond die direct recht, en had blijkbaar niets
En ik heb het bord gezien!
Koppenberg is NIET verplicht,
Maar voor de herders WEL
Moest ik efkes mee lachen :D
Bevoorrading was in orde, al mocht er wel wat meer gelegen hebben
Trouwens, weet iemand of de foto's die getrokken zijn ergens online zouden komen?
Mooie tocht, en tot volgend jaar!
paar mooie afdalingen, vooral het stuk na de 1e bevoorrading door het kluisbos vond ik echt prachtig.
De grond ook gezien, een stukje waar het ergens nat lag, en een tak dat daar goed uitstak, op de grond gevallen! Niets ergs. Iemand op datzelfde stuk voor mij daar 2x gevallen, die vergat telkens uit te klikken
Ook iemand een mooie val zien maken op een afdaling, ZONDER helm! Gelukkig stond die direct recht, en had blijkbaar niets
En ik heb het bord gezien!
Maar voor de herders WEL
Bevoorrading was in orde, al mocht er wel wat meer gelegen hebben
Trouwens, weet iemand of de foto's die getrokken zijn ergens online zouden komen?
Mooie tocht, en tot volgend jaar!
- Herder Frederik
- Mountainbiker
Post by Herder Frederik »
Ik heb daar ook zo'n hekel aan! Ik moet toch niet remmen omdat die rappe mannen wat rapper opt gemakkelijke pad zouden kunnen geraken.zone30 wrote:heb niets tegen snelheid maar waarom altijd de anderen in gevaar brengen, zo zijn er velen die bij het voorbijsteken direct de pas afsnijden, ipv gewoon rechtdoor te rijden en verder in te voegen, blijkbaar is dat zeer moeilijk om dat aan de mensen wijs te maken, de eerste is meestal geen probleem maar de rest.
Das typisch iets wat je in de winter veel tegenkomt (kzal maar zwijgen over wie ik viseer
Aan al wie herder wil worden, best op de onze site kijken, want dat is hier redelijk offtopic vrees ik.
De koppenberg was vandaag trouwens verplicht voor de Herders
Ook terug van de grote tocht. Het was de eerste keer dat ik daar ging mountainbiken en 't was meer dan dik in orde !
Uitstekende bepijling, goed aanduiden van de gevaarlijke punten, goede bevoorrading, prachtig parcours met heeeeel veel beklimmingen.
Op het einde de keuze om al dan niet de Koppenberg te nemen.
Aan de organisatoren :
Ook dank aan het gezelschap dat ik kreeg vanaf de 1ste bevoorrading.
Zo hebben we dan samen de Koppenberg 3 x beklommen.
Volgend jaar kom ik terug en hopelijk weer onder zo'n stralend zonnetje.
Uitstekende bepijling, goed aanduiden van de gevaarlijke punten, goede bevoorrading, prachtig parcours met heeeeel veel beklimmingen.
Op het einde de keuze om al dan niet de Koppenberg te nemen.
Aan de organisatoren :
Ook dank aan het gezelschap dat ik kreeg vanaf de 1ste bevoorrading.
Zo hebben we dan samen de Koppenberg 3 x beklommen.
Volgend jaar kom ik terug en hopelijk weer onder zo'n stralend zonnetje.
- Action-Man
- Mountainbiker
Post by Action-Man »
vandaag daar ook gestard .ik vond het parcour kwa beklimingen wel oke. maar vond wel dat we veel op de baan moesten fietsen.voor het eerst ook de koppenberg beklommen(alle andere in de vlaamse ardennen ken ik al van buiten) en ik vind dat deze nog redelijk goe mee valt kwa moeilijksgraad.voor de rest alles oke.