Soorten drank

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sifaka
Mountainbiker

Post by Sifaka »

Ik heb meestal ne Camelback met water mee, maar nen Aquarius gaat er onderweg ook wel in.
Van Wcup koop ik niets meer, ik krijg dat nauwelijks binnen. Zo ne viezen boel. Mijn maag draait bijna direct van die vieze smaak :-&
Op aanraden van mijn fietsenmaker(hij walgt ook van Wcup :) ) heb ik eens Powergel geprobeerd. Dat gaat er veel beter in, maar ook wel goe doorspoelen met wa water. Bananabread van Performance neem ik ook graag mee, lekker tot en met.
Ik heb ook nog Powerbar meegenomen, maar da is vreselijk taai, nie echt handig op de fiets :-?
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

Ik gebruik enkel AA-drink en Extran voor ritten langer dan 2u, anders enkel wat warme of koude thee(afhankelijk van het weer).

Voor volgend jaar voorzie ik wel een camelbak te kopen voor de marathons. :)
mati
Mountainbiker

Post by mati »

Ik gebruik Carbo Energizer van Performance
en als het deze niet is is het Extran Citroen of Orange
Rec
Mountainbiker

Post by Rec »

Ik draai ook op Performance :drunk:
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

En ikke ook! :wink:
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Cannonneke wrote:Ik gebruik momenteel Isomax van Maximize als dorstlesser. Beetje fletse smaak, maar het voordeel is dat je maag er geen bezwaar tegen heeft, wat toch een belangrijk voordeel is.

Ritten boven de 2 à 3 uur : Extran groen (bevat 80gr koolhydraten, wat goed is voor 1u20 energie), ideaal als de intensiteit niet te hoog ligt. Is dit wel het geval, dan kan mijn maag wel eens opboeren (maar dit is het geval bij alle supergeconcentreerde gels en drankjes, vooral Maxim is superzoet). De vroegere W-cup van 150ml was ook OK, nadien zijn ze herleid tot 100ml maar dat was té geconcentreerd.

Tip : mengen met water, staat trouwens meestal op de verpakkingen aangeraden
Heb ook nogal last van maagkrampen en oprispingen bij gebruik van Extran, AA drink, Aquarius, ... zal blijkbaar eens iets anders moeten proberen. Enige aanraders ?

Thx
Fieldbiker
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

fieldbiker wrote:
Heb ook nogal last van maagkrampen en oprispingen bij gebruik van Extran, AA drink, Aquarius, ... zal blijkbaar eens iets anders moeten proberen. Enige aanraders ?

Thx
Fieldbiker
eens proberen met 1/2 bidon fruitsap/appelsap en 1/2 water... smaak is niet slecht (beter dan water) ...

ik heb ook "last van mijn maag" met extran... met aquarius echter geen problemen... extran blijft ook langer "plakken" in de mond...
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

FRENS wrote:Ik gebruik de produkten van Born, meestal gebruik ik de grote bussen met losse poeder, het gebeurt wel eens dat ik een doos met zakjes koop, is handig om mee te nemen en om bij de bevoorrading je eigen drank te maken, voor de Cristalp denk ik eraan om zakjes mee te nemen om steeds mijn bussen terug te vullen ipv de camelback.
Born drink 720 (dorstlesser), Born energy en Born Supple + (recup), af en toe neem ik enkele gels van W-cup mee.
Idem dito, dezelfde ervaring met exact dezelfde producten, en nee ik heb niet afgekeken .... :wink: :wink:
Energy repen van Born zijn ook heel goed en wat meevalt : ze zijn ook goed kwa smaak (niet altijd evident met energierepen)

Groeten
Iglo
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Heb nu net Powerbar Hydroplus-oplospoeder ontdekt,krijg de indruk dat da spul al het beste is waar ik mee gereden heb.Citroensmaak en zo'n bus oplospoeder is goed voor 10 liter sportdrank.Heb de verpakking gelezen en blijkbaar is er per 100 g zomaar efkes 95 g koolhydraten bij...nog iemand ervaring mee?
VdB
Mountainbiker

Post by VdB »

freezy wrote:
fieldbiker wrote:

Thx
Fieldbiker
eens proberen met 1/2 bidon fruitsap/appelsap en 1/2 water... smaak is niet slecht (beter dan water) ...

ik heb ook "last van mijn maag" met extran... met aquarius echter geen problemen... extran blijft ook langer "plakken" in de mond...
Voor mij net hetzelfde Freezy, 1/2 water, 1/2 appelsap. Smaak is goed en geen last meer van maag.
Post Reply