roc d'azur

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Ik heb nog nooit mijn nummer thuis gekregen op een briefje, en het is nu toch al de 6de keer dat ik naar ginder ga. Maar als ge erop staat via zoekactie op de site, zijt ge derbij! :wink:
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

voor de marathon heb je nr 7097
voor de Roc d'azur nr 556

Dus das dik in orde!

Greetz

www.DZM.be
jozzyjozz
Mountainbiker

Post by jozzyjozz »

Normaal krijgt ge een mailke met uw startnummer
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

valley wrote:Wij de mtb berkenrijders uit Heusden zullen er zijn met 2 motorhomes en 10 bikers.
Vertrekken donderdag om Vrijdag de MONT VENTOUX te beklimmen en dan af te zakken naar frejus.
Een leuke tip, plak op jullie nummerplaat en rugnummer de belgische drie kleur dan kunnen we je aanmoedigen =D> =D> :wink:
Wij de mtb berkenrijders uit Heusden zullen er zijn met 2 motorhomes en 10 bikers en ene "ouwe" :roll: van de Heidetrappers Boxberg Genk, haha, sjust is just hé Pascal. :wink:
jo
Mountainbiker

Post by jo »

oldy but goldy wrote:voor de marathon heb je nr 7097
voor de Roc d'azur nr 556

Dus das dik in orde!

Greetz

www.DZM.be
jep had het al gezien . Ben content met de nummers , 2de vak zondag .die van vrijdag daarvan ken ik het systeem niet , zal ook 2de vak zijn zeker .
ale tot ginder dan .
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Gisteren nog rap de fiets nagekeken en een toerke gedaan.

Nog een dagske werken en morgen om 6u zijn we ribbedebie.

De ambitie ? Finishen, foto's maken onderweg en plezier maken met ons bende van 9.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Gisteren nog rap de fiets nagekeken en een toerke gedaan.

Nog een dagske werken en morgen om 6u zijn we ribbedebie.

De ambitie ? Finishen, foto's maken onderweg en plezier maken met ons bende van 9.
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

Vrijdag de Roc Marathon gereden en vandaag al terug thuis.
't Was afzien door de hitte, maar hebben het toch gehaald.
6u30 onderweg.
Enkel het laatste stuk over het strand en langs de waterkant was er teveel aan en had weinig met MTB te maken.
Voor de rest was alles af.
Valley
Mountainbiker

Post by Valley »

Hello,
Wij zijn weer terug van een fantastisch week end, vrijdag de Mont Ventoux en zondag de roc. Het was weer genieten van de prachtige omgeving en het mooie weer.Voor mij was dit al de 4 de maal en ik krijg er niet genoeg van, zoooooo geweldig.De camping Pont d argent was een meevaller.Dit is mijn tijd 3:30:21 overal plts 595 en bij de MA2 120 ben tevreden met al de krampen die ik heb gehad :-D :bounce:
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Hallo Roc-bikers en niet Roc-bikers.
We zijn ook al thuis van maandagvoormiddag, moe maar tevreden, hier een klein verslagje :
Donderdagmorgen, iedereen op post, Sina, Speedy, Flip, Dirth, Strooikes, en ik. De Stroo was als laatste in het zicht, maar we hadden hem naar gewoonte wel al eens gehoord. Zijn rode bolide is ook voorzien van enig geluidsproducerend toestel. Maw ne claxon, en da was te horen.
Na alles ingeladen te hebben volgens schema vertrokken om 9 uur stipt.
Het was echter een valse start want vanop de oprit van Erpe-Mere stonden we al stil! FILE
Gelukkig ging het tegen een nog behoorlijk tempo richting Brussel, waar we in Groot-Bijgaarden al zagen dat gans de ring potdicht zat. Gelukkig de keuze gemaakt om richting Charleroi te rijden en zodoende recht op ons doel af. De sfeer zat er goe in, onze entertainer, zanger, humorist en imitator was in form! Met de Sina zijn lachkrampen nooit ver weg. Ook onze Luc liet hem op tijd horen, maar was toch ietsje kalmer dan gewoonlijk, maar da is nooit voor lang bij hem!
Onderwg nog eens gestopt om te eten en vernomen dat ons Jerommeken en Jovelo al ter hoogte waren van Lyon, terwijl er bij ons nog enkele honderden kilometers meer te doen waren volgens onzen TOM-TOM.
Uiteindelijk in Fréjus aangekomen om ons vaste stekkie (Pont D'Argens) en we mochten ons ondanks het latere uur toch nog vervoegen bij onze twee vrienden, die al hun slaapzak opgezocht haddden in hun tent.
Ze kwamen echter op handen en voeten toch nog even goeie avond zeggen.
Vrijdagmorgen, lekker fris brrrrrr, stond de marathon al op de agenda.
De moment voor onze krakken, om de eerste maal aan de startlijn plaats te nemen. Dirth, Jerommeken,Jovelo, Luc, Filip en ook in laatste instantie den Bjorn kwamen aan de start. Ieder met zijn eigen ambitie, de ene een goeie tijd neerzetten, de andere uitrijden en nog anderen genieten en hier en daar een mooi landschap inkaderen. (daar zien we later nog meer van!) Om 2 u was het de beurt aan de rest voor de Mid Roc. Een massastart van 700 bikers uit alle hoeken van Europa en daarbuiten, met fietsen uit allerlei materialen, truitjes in alle kleuren van de regenboog, een echt spektakel waar ik na 6 deelnames nog altijd een beetje "track" van krijg. En ik niet alleen, achter mij stond onze Speedy met een hartslag van 127 aan de start!!! Na het startsein stoof de bende richting eerste beklimming. En stuiven dat deed het, kurkdroog en ondertussen al meer dan 20 graden warm, kregen we de klassieke aanloopzone.
Eerst over de Base Nature, door de bosjes, 200 meter over de weg en dan terug in de stuivende massa het brugje onder, langs de camping rechts nog een aanloop van ongeveer een 3-tal kilometer. De eerste beklimming werd lichtjes aangepast en we reden er langs de zijkant op. Minder lastig dan vroeger, maar beter tegen de files. Ik was samen met Sina tot daar gereden, maar moest onze krachtpatser daar laten rijden, ik wist dat ik hem nog terug zou zien... . Ik genoot van mijn rit en reed een goed tempo door zonder echt te forceren. Eerlijk gezegd moest ik mezelf regelmatig dwingen om in mijn eigen tempo te blijven en niet mee te gaan met vluggere bikers. Mooie klimmetjes, SUPER-afdalingen en prachtige vergezichten volgden elkaar op. Puur MTBiken met intrnationale collegialiteit bij pech en moeilijkheden. Mooi!
Aan de 2de RV stond onze (X)Sina al met redelijke kleine oogjes. Wie het Roc-parcours niet kent doet er beter aan het eerst rustig te doen.
We besloten om verder te rijden en zo goed en zo kwaad mogelijk samen te blijven. Daar waar Sina nog altijd de beter klimmer was, moest hij wel altijd een stuk van het terrein prijsgeven na een afdaling. Ik ben nooit een superklimmer geweest, maar neem met plezier de afdalingen dokkerend, laverend en springend over stenen, rond wortels en onverwachten obstakels. Afdalen is gewoon de max, fun, maar zeker niet ongevaarlijk! Aan de derde RV zag ik plots een derde DZM-trui! Ik heb 4 keer geroepen voor hij het besefte, maar onze Jerom stond daar samen met de Jovelo zichtbaar getekend van de inspanningen van de marathon.
Ze waren dus ook juist aan hun laatste RV bezig. Met 4 man dus naar de finale!!! Jovelo zat nog behoorlijk fris, en ik voelde mij ook nog super.
Met mijn bike was het iets minder, want ik begon schakelproblemen te krijgen. Sina en Jerommeken hadden het moeilijk met het tempo, wat begrijpelijk was, zeker voor Jerommeken die aan de marathon bezig was.
Na de Cemin des Douaniers en het strand van St Raphael gaven we er nofg een lap op. We lieten er onze Sina nog eens terug bijkomen en reden nog een denderende finale. Hand in hand, de armen naar omhoog reden reden Sina en ik over de finish, DZM- rules!!!! We konden aan onze verhalen beginnen. En die waren er wel! Ieder het zijne, ieder zijn moeilijke passage, zijn leuke ervaring, zijn moment van doe ik het of doe ik het niet. Op de camping toegekomen stond de rest van de bende ons al op te wachten! Wie we nooit gezien hadden en zeer goed reed was de Speedy, met behulp van zijn "kamelenzak" was hij echter nooit gestopt en op zijn eigen tempo verder gereden! Sterk!
Een douche en enige drankje was welgekomen. Daarna nog even bijgekletst en richtig Frejus gereden om daar "den Italiaan" op te zoeken om een lekkere pizza met een Belfort naar binnen te werken. De nachrust nadien was welgekomen want iedereen voelde wel zijn beentjes of voelde ze niet meer!
Zaterdagmorgen Ontbijt op de camping en naar de beurs. Lekker warm en zonde eigenlijk om binnen te lopen! Mijn paard binnengestoken bij shimano om versnelling en kabels na te zien, en dan het domein van nieuwigheden, prototypes van alles wat met biken te maken heeft te gaan bewonderen. Onze man uit Gistel (Jan Jonckheere), producent van allerlei prototypes, van fietsen tot zitbanken voor in de tuin, stond daar ook met zijn stand, en nodigde ons direct uit voor een Jupilerken. Toffe pee, commercant maar blijft sympa!
Even elkaar kwijtgespeeld maar uiteindelijk bij de paella-keuken elkaar teruggevonden. Onder een blakende zon, nog hier en daar onze neus gaan insteken en rond 19u de camping opgezocht voor een lekker etentje.
De sfeer zat er daar in, er was immers een rugbymatch Frankrijk tegen Engeland, te volgen op een paar schermen. Met een paar man vertrokken we nog naar de waterjumps, die echter al gedaan waren, gezien rugby de bovenhand had. Toch nog een terrasje meegepikt en van en echte Belgische Leffe genoten!
Nadien onze koffer opgezocht en ons warm ingedekt!
Zondagmorgen Lekker ontbeten op de camping en ons rustig klaargemaakt voor de volgende race. De echte Roc D'Azur, iets langer en iets lastiger dan de rit van vrijdag, maar met dezelfde ingridienten, super klimmen, mega afdalingen, singletracks, jumps, vergezichten om u tegen te zeggen, maar ook 1 enkele file gehad , die we er gerust bijnamen om te genieten en een klapken te doen met andere nederlandstaligen. Tot de 3 de bevoorrading ging alles super. Juist daarvoor waren Flip en Sina mij voorbijgereden, doch Flip kende pech (ketting enkele schakels minder) en ik vergat er, ondanks mijn ervaring mijn drinkbus te vullen, wat mij duur ta staan kwam. In het zicht (nog 5km) van de volgende RV kwamen de krampen opzetten, Sina was gaan vliegen, en op de bevoorrading ruste ik 5 minuutjes terwijl ik rijkelijk dronk en at. Joepie, weg de krampen en terug een super Goldy voor de finale. Het werd weer een prachtig aankomst, ik was tevreden van mijn race en ik hoorde niemand klagen.
Ter aankomst op de camping kregen we het nieuws dat onze sponsor wel een duik gedaan had met schaafwonden hier en daar en een gebroken zadel. Gelukkig zonder erge gevolgen.
The happy few kon inpakken en terug naar Belgie reizen.
De terugreis verliep vlot en we kwamen op mijn mini Paris-Roubaix aan rond 8u30, waar het vrouwtje voor koffie en boterhammetjes had gezorgd. Na het afwassen en uitkuisen van de motorhome elkaar uitgewuifd na afgesproken te hebben volgend jaar dit nog eens over te doen!
Oh ja, ook nog in Frejus zelf nog even genoten van een fietstochtje langs het strand, de hotels en de ontelbare restaurants en winkeltjes.
Het was weer dik in orde.
Ik weet dat ik nog een heleboel vergeten ben, maar uitgebreider verslag, zal nog wel komen van onze man uit Papcity, Jerommeken.
Hij zal ook de fotoreportage brengen, dus watch out for news on
www.dzm.be

Mannen, bedankt, het was een supersupergoed gezelschap!!!!