Ik vond dit een leuk tochtje. 't Was een snelle tocht zonder al te veel nieuws, maar ik had vooral het gevoel dat we zowat alle offroad stukken in de goede richting reden. Waar er snel kon gereden worden ging het bergaf, waar het oppassen was ging het bergop. Er zaten echter geen grote uitdagingen/technische of zware stukken in. Ik geef deze tocht dan ook eerder het label "voor de minder ervaren biker', al heeft dat misschien ook te maken met het mooie weer waardoor de paden goed berijdbaar lagen.
Wat de organisatie betreft heb ik nergens iets op aan te merken, gewoonweg perfect!
14/10/07 Waregem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Inderdaad,een tocht met weinig grote uitdagingen en dus ook geen superparcours!
Wat niet betekent dat hij niet goed was,heb er wel degelijk van genoten en orgnisatorisch dik in orde.
Heel vlot berijdbaar en snel parcours,soms moeten passen voor het jonge geweld na een alweer te korte nachtje!
Erg lekker biertje als afsluiter,maar de soep aan de afspuitstand gemist wegens fiets bijna niet vuil!
Juist 3 uur onderweg(70km?) inclusief de bev. en enkele maal ietske misreden door de iets te weinig opvallende pijltjes!
Probeer voor volgend jaar de bordjes eens te voorzien van een rood-wit lintje of een rode(oranje) streep op de bordjes!
Voor mij is deze de ideale tt voor de mensen die de omschakeling van weg(zomer) naar mtb(winter) maken .
Nog een gezellig babbeltje met barty en een kleine delegatie herders onder een stralende zon op het buitenterras!
Meer moet dat niet zijn op een oktober-zondag,das puur genieten van het weekend!
Wat niet betekent dat hij niet goed was,heb er wel degelijk van genoten en orgnisatorisch dik in orde.
Heel vlot berijdbaar en snel parcours,soms moeten passen voor het jonge geweld na een alweer te korte nachtje!
Erg lekker biertje als afsluiter,maar de soep aan de afspuitstand gemist wegens fiets bijna niet vuil!
Juist 3 uur onderweg(70km?) inclusief de bev. en enkele maal ietske misreden door de iets te weinig opvallende pijltjes!
Probeer voor volgend jaar de bordjes eens te voorzien van een rood-wit lintje of een rode(oranje) streep op de bordjes!
Voor mij is deze de ideale tt voor de mensen die de omschakeling van weg(zomer) naar mtb(winter) maken .
Nog een gezellig babbeltje met barty en een kleine delegatie herders onder een stralende zon op het buitenterras!
Meer moet dat niet zijn op een oktober-zondag,das puur genieten van het weekend!
Deze morgen ook de 45 gereden en ik moet zeggen het was een prachtige tocht. Alleen was ik in het begin van de tocht even de weg kwijt (en met mij zeker nog een 50 tal bikers) doordat er ne pipo ne pijl gedraaid had. Maar natuurlijk kan de organisatie daar niets aan doen.
Vooral de bosdoortochten int begin en op t einde waren de max.
Super bevoorrading en lekkere verrassing
. Super bikewash (vooral het soepke in de file ... - jummie).
Vooral de bosdoortochten int begin en op t einde waren de max.
Super bevoorrading en lekkere verrassing
Na een serieuze flitslicht op de ring van Tielt
en een "goeiemorgen" gewenst te hebben aan superfanneke, cowboy peter en Thibo vertrokken voor de 70. Na een 3 km waren we met een 50-tal op het verkeerde spoor; gelukkig zonder weinig erg.
Ik heb genoten van de rit en er was inderdaad telkens weinig volk op de lusjes. Het snelle parcours was mooi en het was genieten in het stralend zonnetje, maar ik vond het inderdaad ook een weinig zware tocht ondanks de streek (maar 530 hm op 69.8 km!). De bepijling vond ik niet ideaal : door de zon en de kleine onopvallende pijltjes die nogal vaak NA een splitsing, straat geplaatst werden, was het toch wel serieus opletten hoor!
De mooie! bevoorradingen waren perfect opgesteld evenals het verrassend lekker biertje op het einde!
Ik ben wel vergeten kijken in de zaal als ik de winnaar was van het cinematicket (of ging dat niet door?, niks van gemerkt?). Ook ben ik het soepje mislopen doordat ik mijn fiets niet afgespoten heb... er stond ook net zoveel volk daar...
@ zwiebertje en herders :jammer... mislopen....
Bedankt aan de voltallige organisatie; het was meer dan in orde!!!

Ik heb genoten van de rit en er was inderdaad telkens weinig volk op de lusjes. Het snelle parcours was mooi en het was genieten in het stralend zonnetje, maar ik vond het inderdaad ook een weinig zware tocht ondanks de streek (maar 530 hm op 69.8 km!). De bepijling vond ik niet ideaal : door de zon en de kleine onopvallende pijltjes die nogal vaak NA een splitsing, straat geplaatst werden, was het toch wel serieus opletten hoor!
De mooie! bevoorradingen waren perfect opgesteld evenals het verrassend lekker biertje op het einde!
Ik ben wel vergeten kijken in de zaal als ik de winnaar was van het cinematicket (of ging dat niet door?, niks van gemerkt?). Ook ben ik het soepje mislopen doordat ik mijn fiets niet afgespoten heb... er stond ook net zoveel volk daar...
@ zwiebertje en herders :jammer... mislopen....
Bedankt aan de voltallige organisatie; het was meer dan in orde!!!
inderdaad, ergens in het begin na een paar kms moest je ergens links af maar het pijltje stond NA de afslag; dit is echt wel zeer verwarrend op die manierkatrien20 wrote:De bepijling vond ik niet ideaal : door de zon en de kleine onopvallende pijltjes die nogal vaak NA een splitsing, straat geplaatst werden, was het toch wel serieus opletten hoor!
ik heb toch meerdere keren serieus in de remmen moeten gaan omdat er ineens een pijlke op het laatste moment was; misschien een tip om volgend jaar iets meer pijlen te hangen op plaatsen waar de snelheid hoog kan liggen (bergaf dus)
op het laatste ook (na biertjes-bevoorrading) vond ik geen pijlen meer (en ik was niet alleen) en uiteindelijk nog wat sightseeing in Waregem moeten doen om er te geraken
Na Heestert zaterdag deze tocht de zondag aangevat. De spieren waren nog niet volledig gerecupereerd en dat ook gevoeld dus.
Leuk tochtje (de 70) en mooi weer, meer moe da zijn. Enkel op het einde een drietal keren misreden (en ik was niet de enige!), maar voor de rest geen opmerkingen. Misschien tot volgend jaar !
Ik heb nog een klein vraagje : op het parcours zat er een lange strook (kerkewegel met grote dalen met gaten in) die weg en weer slingert en op het einde plots steil omhoog gaat. Weet iemande waar dit ligt ?? Dit zat ook in de rit van Lozer. kweet ik ben verschrikkelijk slecht in aardrijkskunde. Een paar meter verder, na eerst de molenstraat links te laten liggen, moeten terug een paadje in op de linkerkant.
Leuk tochtje (de 70) en mooi weer, meer moe da zijn. Enkel op het einde een drietal keren misreden (en ik was niet de enige!), maar voor de rest geen opmerkingen. Misschien tot volgend jaar !
Ik heb nog een klein vraagje : op het parcours zat er een lange strook (kerkewegel met grote dalen met gaten in) die weg en weer slingert en op het einde plots steil omhoog gaat. Weet iemande waar dit ligt ?? Dit zat ook in de rit van Lozer. kweet ik ben verschrikkelijk slecht in aardrijkskunde. Een paar meter verder, na eerst de molenstraat links te laten liggen, moeten terug een paadje in op de linkerkant.
- stovie
- Mountainbiker
Tof tochtje, sympathieke organisatie, zalig weer, maar voor mij ook te weinig offroad en de bossen mochten we blijkbaar niet te veel in (dat was toch 2 keer door hetzelfde bos in K'houtem?); ik heb vriendelijk geknikt naar Herman Decroo die om 9u30 al aan een tochtje te paard (wuivend als de sint op zijn paard) begon; ook kennis gemaakt met die mannen die een slechte naam geven aan onze sport: 4 gasten met een allure van 'opgepast, wij zijn hier aan het rijden' veel te laat in de remmen gingen voor een bocht en een fietser bijna omver reden, zonder zelfs te excuseren of om te kijken; een fietser met 1 arm nb en 2 van die 4 zonder helm, dat had een schoon zicht geweest bij een valpartij.
'Onnuzeleirs' riep de man hen na, en terecht ...
Paar kilometer verder stonden ze met pech ad kant
C.
'Onnuzeleirs' riep de man hen na, en terecht ...
Paar kilometer verder stonden ze met pech ad kant
C.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Omstreeks 9u staan mijn dochter, ikzelf, en een paar viriele virale infectie’s aan de start. Met twee is het beter, maar deze copains heb je niet te kiezen. Laat staan aan een conditie te denken.
Vandaar dat ik mijn bikegeluk merendeels uit het fietsplezier van mijn eigen vlees en bloed haal. Gelukkig heeft ze niet het antimoddergen van haar moeder geërfd.
Integendeel. In het grote bos was ze volledig op haar plaats. Het was dan ook een tocht op haar maat. Eenvoudig en leuk in de najaarszon. Plus ze won twee cinematickets.
Ik vraag me af hoe ze zal piepen na Oostrozebeke.
Vandaar dat ik mijn bikegeluk merendeels uit het fietsplezier van mijn eigen vlees en bloed haal. Gelukkig heeft ze niet het antimoddergen van haar moeder geërfd.
Integendeel. In het grote bos was ze volledig op haar plaats. Het was dan ook een tocht op haar maat. Eenvoudig en leuk in de najaarszon. Plus ze won twee cinematickets.
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
past maar op dat de papa niet luider piept dan de dochter.motorbiker wrote:Omstreeks 9u staan mijn dochter, ikzelf, en een paar viriele virale infectie’s aan de start. Met twee is het beter, maar deze copains heb je niet te kiezen. Laat staan aan een conditie te denken.