21/10/07 Oostrozebeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Als ik dat hier allemaal lees begin ik toch sterk te twijfelen
om samen met Katrien20 toch een andere tocht te kiezen zoals we zondag in Waregem afgesproken hadden
Grapje ! ,
Neenee super
, ik popel alweer om naar Oostrozebeke af te zakken !
@ de P , wanneer starten jullie en komt den Christian mee ?
Grapje ! ,
Neenee super
@ de P , wanneer starten jullie en komt den Christian mee ?
- Traxer
- Kerstman
Hoi Ken1984, de filmkes zijn allemaal VOOR dat er gepijld en uiitgetekend wordt.Ken1984 wrote:Dat on-bike-filmpje is nice...klein opmerkingetje: 0:36 van 't filmpje: zo langs die bomen...zal dat beetje worden aangegeven? (wat lint rond de bomen, 't is maar om ongelukjes te vermijden hé)
Zoals je kan zien, dit wordt er echt een voor mountainbikers!!!
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Jaja Traxer, van de eerste keer juist.Dit is inderdaad het intussen "beruchte" cowboy Peter affdalingske.Zaterdag een spoor ingemaaid off-road en vervolgens ook het afdalingske met de zitmaaier naar beneden gerold terwijl Mister T juist met de wagen passeerde.Je had hem moeten zien likkebaarden aan zijn raampje met zijn duim omhoog.Op dit punt zal de keuze moeten gemaakt worden tussen technisch of gemakkelijk.(Want de 30 passeert daar ook.Verder zal er ook een bordje bij staan voor de liefhebbers.(Cowboy Peter afdalingske)Het is eigenlijk een S-afdalingske maar ik weet zeker dat dit voor de liefhebbers maar een koud kunstje zal zijn.Wat ik het meeste vrees is dat de meeste de "road" zullen nemen daar naar toe en dan zijn ze eigenlijk in fout.Dus bij deze bijt ne keer op uw tanden en volg het spoor van de grasmaaier!!!Misschien wordt dit wel volledig afgezet.Het "cowboy Peter" afdalingske volgt na exact : 6,5 km !!!! (Net na de de lange strook achter de Spano.)Vele zullen denken waarom moeten wij hier off-road door een stukje grasveld rijden van amper 150 m.Wel daarom!!!!
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Verder kan ik ook mededelen dat alle cijfertjes verwerkt zijn,dus hier volgen enkele statistiekjes:
De 45 bedraagt er volgens "mijn kilometriekske" 45,22 km.De enige bevoorrading volgt na 18,5 km.Iets voor de helft dus.Maar het meeste off-road zit voor de controle en in de laatste 15 km.Het off-roadgehalte bedraagt 32,36 km ofwel 71,56%.Let wel : Dit bedraagt het aantal meter van de opgetelde zones.Deze omvat gemakkelijke en vlot berijdbare off-road waar ge zult overvliegen,anderzijds off-road waar ge amper aan 10km/u zult passeren.En zeggen dat onze streek vlak is,hé.Hoogtemeters???Het zullen er amper 100 zijn,denk ik.Maar al wie boven de 25 avg haalt mag zeggen dat hij ne crack is.In feite moet je slechts 1 maal van de bike.(Wanneer je uit een privé-stuk komt en rond een smalle doorgang moet.)De rest???Al wie op zijn middenbladje rijdt zal overal kunnen doorrijden.Wie de grote plateau trekt zou wel eens bedrogen kunnen uitkomen dat hij een tandje te groot zit op het onverwachte moment.
Wat de 30 betreft zit de ware afstand eigenlijk op 31,26 km volgens mijn kilometriekske.Wie de 30 afbolt krijgt 22,15 km off-road onder de wielen geschoven wat overeenkomt met 70,86%.De bevoorrading daar volgt na 13,02 km.
Verder kan ik mededelen dat wie de 30 te weinig vindt en de 45 teveel zelf kan kiezen om een lusje bij te nemen.Er zullen maar liefst 4 splitsingen zijn waar ieder lusje zal bijvermeld staan.Zie infobord aan de inkom van de zaal.
Lusje of splitsing 1 : + 5,48 km
Lusje of splitsing 2 : + 3,30 km
Lusje of splitsing 3 : + 1,78 km
Lusje of splitsing 4 : + 3,40 km
Deze kun je als volgt indelen.
1/eerste gedeelte off-road,tweede deel wat meer road.
2/vrij veel off-road maar heel vlot berijdbaar.
3/Een klein lusje waar een primeur inzit.Nieuw aangelegd privébosje.Enkel voor de kilomemeters wat te drukken wat de 30 betreft.
4/Het intussen gekende crossparcours aan het sas in Ooigem.Een speeltje voor iedere liefhebber.
Tot slot nog mededelen dat de passage "Klein Zwitserland" of Kasteelbos in beide toeren zit maar er gekozen kan worden tussen technisch of gemakkelijk.Ooigembos (3,51 km singletracks,daar moet iedereen door.En het crossparcours (3km off-road fun) is enkel voor de 45.Deze zijn wel de toppers uit de streek.
Nog vragen???
Laat maar weten.
Morgen zijn we er weer met meer info.
De 45 bedraagt er volgens "mijn kilometriekske" 45,22 km.De enige bevoorrading volgt na 18,5 km.Iets voor de helft dus.Maar het meeste off-road zit voor de controle en in de laatste 15 km.Het off-roadgehalte bedraagt 32,36 km ofwel 71,56%.Let wel : Dit bedraagt het aantal meter van de opgetelde zones.Deze omvat gemakkelijke en vlot berijdbare off-road waar ge zult overvliegen,anderzijds off-road waar ge amper aan 10km/u zult passeren.En zeggen dat onze streek vlak is,hé.Hoogtemeters???Het zullen er amper 100 zijn,denk ik.Maar al wie boven de 25 avg haalt mag zeggen dat hij ne crack is.In feite moet je slechts 1 maal van de bike.(Wanneer je uit een privé-stuk komt en rond een smalle doorgang moet.)De rest???Al wie op zijn middenbladje rijdt zal overal kunnen doorrijden.Wie de grote plateau trekt zou wel eens bedrogen kunnen uitkomen dat hij een tandje te groot zit op het onverwachte moment.
Wat de 30 betreft zit de ware afstand eigenlijk op 31,26 km volgens mijn kilometriekske.Wie de 30 afbolt krijgt 22,15 km off-road onder de wielen geschoven wat overeenkomt met 70,86%.De bevoorrading daar volgt na 13,02 km.
Verder kan ik mededelen dat wie de 30 te weinig vindt en de 45 teveel zelf kan kiezen om een lusje bij te nemen.Er zullen maar liefst 4 splitsingen zijn waar ieder lusje zal bijvermeld staan.Zie infobord aan de inkom van de zaal.
Lusje of splitsing 1 : + 5,48 km
Lusje of splitsing 2 : + 3,30 km
Lusje of splitsing 3 : + 1,78 km
Lusje of splitsing 4 : + 3,40 km
Deze kun je als volgt indelen.
1/eerste gedeelte off-road,tweede deel wat meer road.
2/vrij veel off-road maar heel vlot berijdbaar.
3/Een klein lusje waar een primeur inzit.Nieuw aangelegd privébosje.Enkel voor de kilomemeters wat te drukken wat de 30 betreft.
4/Het intussen gekende crossparcours aan het sas in Ooigem.Een speeltje voor iedere liefhebber.
Tot slot nog mededelen dat de passage "Klein Zwitserland" of Kasteelbos in beide toeren zit maar er gekozen kan worden tussen technisch of gemakkelijk.Ooigembos (3,51 km singletracks,daar moet iedereen door.En het crossparcours (3km off-road fun) is enkel voor de 45.Deze zijn wel de toppers uit de streek.
Nog vragen???
Laat maar weten.
Morgen zijn we er weer met meer info.
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
ge ziet, helemaal niet moeilijk.Traxer wrote:Ik weet het, ik weet het.... ik mag de filmkes zo vlug niet on-line zetten, maar er zit zo veel moois in(op het einde van de week heb ikzelfs nog een "specialeke"
![]()
![]()
)
Enfin: waar er geen off-road is, maken we er wel, nu on-line op www.deforumbikers.be
Morgen? Een nieuw stukske???![]()
![]()
Mmmmm...
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Zelfs geschaafde knieën en uiterst pijnlijke schouders (is dat het Dingo-syndroom ?) gaan me hier niet van deze tocht afhouden. Niettegenstaande al dit montagewerk van Traxer zal en wil ik dit niet voor de tocht zelf bekijken ('t zal voor volgende week zijn, heuse kijkmarathon gepland) Ik ga dit jaar voor zoveel mogelijk verrassingseffect en dus wil ik niets maar dan ook niets vooraf zien over het beoogde parcours. De parcoursbeschrijvingen zijn al voldoende om bij weg te dromen. Is dat nu nog zes keer slapen??Traxer wrote:Ik weet het, ik weet het.... ik mag de filmkes zo vlug niet on-line zetten, maar er zit zo veel moois in(op het einde van de week heb ikzelfs nog een "specialeke"
![]()
![]()
)
- Mister T.
- Mountainbiker
die tong tegen het raam verraadt natuurlijk veel héveeteeteetje wrote:Jaja Traxer, van de eerste keer juist.Dit is inderdaad het intussen "beruchte" cowboy Peter affdalingske.Zaterdag een spoor ingemaaid off-road en vervolgens ook het afdalingske met de zitmaaier naar beneden gerold terwijl Mister T juist met de wagen passeerde.Je had hem moeten zien likkebaarden aan zijn raampje met zijn duim omhoog.Op dit punt zal de keuze moeten gemaakt worden tussen technisch of gemakkelijk.(Want de 30 passeert daar ook.Verder zal er ook een bordje bij staan voor de liefhebbers.(Cowboy Peter afdalingske)Het is eigenlijk een S-afdalingske maar ik weet zeker dat dit voor de liefhebbers maar een koud kunstje zal zijn.Wat ik het meeste vrees is dat de meeste de "road" zullen nemen daar naar toe en dan zijn ze eigenlijk in fout.Dus bij deze bijt ne keer op uw tanden en volg het spoor van de grasmaaier!!!Misschien wordt dit wel volledig afgezet.Het "cowboy Peter" afdalingske volgt na exact : 6,5 km !!!! (Net na de de lange strook achter de Spano.)Vele zullen denken waarom moeten wij hier off-road door een stukje grasveld rijden van amper 150 m.Wel daarom!!!!