Cube Attention advies gevraagd

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Levud
Mountainbiker

Post by Levud »

Een derailleur afstellen is niet zo moeilijk maar als het de 1e keer is ga je wel lang zitten klooien, 1e keer toen ik er aan begonnen ben heeft mij dit toch wel enkele uurtjes tijd en gevloek gekost :-) Voor meer info hieromtrend: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... +afstellen
Maar aangezien je deze fiets net gekocht hebt zou ik er toch gewoon mee naar de LBS gaan aangezien alles nu toch nog perfect zou moeten werken.
Heb zelf nooit met Magura's gereden maar toen ik nog met v-brakes reed moest ik zelf soms ook wat lucht uit mijn band laten om m'n wiel er mooi uit te krijgen, terwijl daarbij de linkse en rechtse remschoen wel allebei naar buiten klapten. Dit hangt af van de breedte van je band, misschien raad vragen aan iemand die de magura's gewend is?
Arez
Mountainbiker

Post by Arez »

mijn advies: 1 kant losmaken en dan ofwel:
- indien je 1.8 banden hebt krijg je ze er zo tussenuit
- anders: het wiel er een beetje uithalen zodat je je wiel scheef kan houden en het andere remblokje er kan uitnemen. Zodoende heb je net genoeg ruimte (tot banden 2.1, anders lucht eruit)

Deze manier werkt perfect voor mij.
Lupus
Mountainbiker

Post by Lupus »

Hm, heb net gekeken. Mijn banden zijn 2.25. Zou wel jammer zijn als ik telkens de banden moet aflaten alvorens ik ze kan uitnemen.
Tovaco
Mountainbiker

Post by Tovaco »

Lupus,

Ik rijd met HS33's rond en heb hetzelfde probleem: enige wat werkt om de 2.25 Ralfkes eruit te halen is die te laten leeglopen. Ik heb mij er al bij neergelegd. Hoeft ook niet echt een probleem te zijn: goede pomp aanschaffen en die altijd in de auto leggen als je de fiets ergens mee naartoe neemt. Dan ben je ook altijd zeker van de juiste bandenspanning bij vertrek van de rit.

Succes ermee!
Post Reply