14/10/07 Bart Brentjens Challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

jimi wrote:vwalla......aan de start effe paniek,nog nooit zo veel starters bijeen gezien
een geluk dat wij konden starten in de tweede box zonder licentie
franco vond mijn 'starten lijk een zot' een zot idee,tot hij in de file stond
zonder lekrijden deze keer,wel één keer overkop gegaan dankzij mijn overijverige voorrem
het parcours was niet zo gemakkelijk als iedereen wel beweerde,zie de hoogtemeters
de bepijling was dik in orde,de bevoorradingen ook,se sms-kes als je over een mat reed waren a pain in the ass
treintje rijden aan 40+ per uur op een mtb is heel leuk,dat maak je zelden mee
toen ik roel in zijn tricolor zag wist ik weer waarom ik niet gewonnen had,proficiat

Enige wat mij nog rest is Jimi en Franco bedanken voor het goede onthaal in Jimi's mobilhome, de lekkere zelfgemaakte koffie en goed gezelschap.

Als ik mijn vrouwlief zo ver krijg ben ik terug van de partij in Hollain...

Hier nog effe polargegevens over de rit...

Image
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

wie is er belgisch kampioen bij de dames geworden?
ik vind dit nog nergens terug
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Zou het lang duren eer de uitslag online komt? En waar dan? Ik had 4u40 gereden over de 100km.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

das graag gedaan sentinel jong,en ge ziet dat den f1000 een mega-veloken is é
ps proficiat met uw resultaat,als dat niet-doorrijden is,amai mijn pedalen
mersie om mij in de start op sleeptouw te nemen
de uitslag staat er nog niet denk ik
ik vraag mij toch af waarom al die wandelaars daar met skistokken liepen,werd er sneeuw verwacht ofzo??
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

jonathan wrote:wie is er belgisch kampioen bij de dames geworden?
ik vind dit nog nergens terug
fotootje uit fons moors zijn collectie

Image

catherine delfosse op 1, rechts op de foto Kim Saenen, de linkse ken ik niet.

8)
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Petra Mermans mocht blijkbaar mee opt podium ;)

Hier m'n (te lange) verslag, maar 't was dan ook ne marathon he :P

Na zondag zou er eindelijk een streep onder dit seizoen kunnen getrokken worden, dus eerst nog een laatste maal opladen voor het belgisch kampioenschap marathon over 100km in de Voerstreek. Doordat er ook een Ned. kamp verreden werd stonden in totaal 3300 bikers ongeduldig te wachten op de start. Eens de vergunninghouders op weg leek het wel of de marathon al in de eerste km's zou worden gewonnen! Al snel lag ik op m'n zwaarste verzet en reden we dus dik 40 per uur!
Ik kwam dan ook al buiten adem op de eerste singletrack en liet een bende passeren. Geen nood, even later zouden de beklimmingen volgen. Op elke klim kon ik naar een groepje toe rijden tot ik na een 45' in een groepje zit met Meersschaert (later bk masters2), Jannsens, Bomans, .. Na zo'n 30km ineens topper Brentjens langs de kant met lekke band, nog geen minuut later passeert hij me... zonder buitenband, gewoon op de blote velg verder tot aan de materiaalpost! Het rammelt als zot en 2motors filmen alles, ik schuif vlot mee in Brentjens z'n wiel en zo heb ik m'n eerste tv-beelden ook wel weer vergaard :)
Ik neem drinken aan en rijd verder, na zo'n 50km is dat op dus is het nog even sparen tot de volgende bevoorrading (km60). Ondertussen voel ik me uitstekend en op de klimmen schuif ik steeds mee met de beteren, op de steile weideklim rijd ik zelfs als enige tot boven ! Ik voel me super maar besluit af te wachten, de wedstrijd is nog lang en anderzijds leent het parcours zich niet tot een eenzame aanval!
Bevoorrading 2; geen bevoorraders te zien door enkele misverstanden en ik voel me behoorlijk int zak gezet. Ik bedel wat bij anderen maar meer dan enkele slokken krijg ik uiteraard niet. Ik zit nu al zo'n 15km zonder drinken en doordat een tiental de aansluiting kan maken gaat het tempo meteen iets omhoog. Ik bengel even achteraan maar kan in de afdaling toch wat plaatsen winnen. Vijgen voor Pasen, op de volgende klim voel ik de eerste krampen opkomen en moet ze laten rijden. Gelukkig passeren enkelen me nog en kan ik alsnog weer aansluiten. De volgende km's waren vlak en ik hing laatste van een grote groep. Ik voelde me net als in een wegkoers; een metertje moeten toegeven, dat werden er twee, maar dan weer zo economisch mogelijk proberen dat wiel te pakken, want hier wou ik écht niet alleen komen te zitten! Ik haal het en op de volgende steile klim kan ik weer wat opschuiven net als in de afdalingen. Ik hang er nog steeds aan en voel me nu iets beter, maar krampen komen stilaan van overal. Op een asfaltklim rijdt een vijftal weg, aansluiten was zelfmoord geweest! Ik zit met Bomans en de Nl belofte die voor brons rijdt, de benen voelden heel goed maar door de krampen speel ik steeds jojo bij tempoversnellingen. Uiteindelijk moet ik ook hen laten gaan als een eerste kramp in de kuit schiet en ik kan trappen noch uitklikken, ik schreeuw het uit van de pijn.
Eindelijk ! Drinken! De bidon halveert al snel en ik kan weer ietsje tempo rijden, ik sluit bijna terug aan bij Bomans en co, maar dit lukt net niet, rara, door krampen, nu binnenkant van m'n benen. Ik steek wandelaars voorbij die me verbaasd aankijken, m'n positie verraadt allicht dat ik pijn heb. Enkelen passeren mij, ik sluit aan om vervolgens weer door kramp te moeten inhouden, zo erg heb ik het nog nooit gehad! In de daaropvolgende afdaling ontbreekt plots elk pijltje, een Waaslandse oerkreet vult de bossen en ik tegen 5km/u terug omhoog. Daar komt een groepje met oa de Ned kampioene me tegemoet gereden en we besluiten samen een eind over de weg te rijden, in de hoop nieuwe pijlen te vinden. Zelfs hier kan ik niet aanpikken en bij een volgende pijnscheut komt m'n mama hulpeloos naar me toegelopen. Nee, ik ben niet gevallen, ja, ik verga wel van de pijn. Ik neem nieuw drinken en besluit de laatste km's gewoon uit te rijden. De laatste km's kom ik Peeters nog tegen die ik tot de finish duw, z'n ketting en frame was gebroken. Ik eindig op een plaats die niet de mijne had mogen zijn, maar indien ik niet zonder drinken was komen te zitten durf ik toch te zeggen dat ik bij Meersschaert etc had kunnen blijven! Het had me de 7e plaats bij de Belgische beloften opgeleverd, maar wel voor de 3e Nederlander (kwestie van het positief voor te stellen:))
Excuses van het lange verslag, maar nu gaat de riem er af! Zondag in Bredene rijden we mee om de hoop te vullen :p
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Volledige uitslagen staan inmiddels op de uitslagenpagina.
Kathy Delfosse kroop voor de gelegenheid nog eens op de MTB en behaalde de titel bij de dames. Die andere 'onbekende' dame is Petra Mermans. In de uitslag staat ze als tweede genoteerd maar de Trek bikster was niet beroerd om toe te geven dat Kim Saenen voor haar was gefinisht en dus recht had op de zilveren medaillle.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

da klopt niet..........er zijn 4 recreanten met een snellere tijd dan paulissen????
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

viperke wrote:In de daaropvolgende afdaling ontbreekt plots elk pijltje, een Waaslandse oerkreet vult de bossen en ik tegen 5km/u terug omhoog.
ben ook verkeerd gereden, direct na de laatste bevoorrading, pijltje gemist aan de linkerkant van de weg, ze zouden gerust met kalk mogen werken voor een kampioenschap op dergelijke plaatsen (waar de weg je uitnodigt rechtdoor te razen)

kost me een dikke 5 minuten en een plaats bij de top 100 (recreantjes) met een tijd van ongeveer 4.23, ben trouwens ook bij de eerste honderd vertrokken, maar ja, er zijn er genoeg die meer dan 5 minuten verloren hebben (door opstoppingen of pech),

heb daardoor in totaal 101.7 kms gereden aan 22.8 per uur, mijn gemiddelde hartslag is 'maar' 158 (versus 173 overslagpols) en er zit ook een beetje verval op (maar als recreant haal je natuurlijk niet het onderste uit de kan , zeker niet naar het einde toe)
viperke wrote:Daar komt een groepje met oa de Ned kampioene me tegemoet gereden en we besluiten samen een eind over de weg te rijden, in de hoop nieuwe pijlen te vinden. Zelfs hier kan ik niet aanpikken en bij een volgende pijnscheut komt m'n mama hulpeloos naar me toegelopen. Nee, ik ben niet gevallen, ja, ik verga wel van de pijn. Ik neem nieuw drinken en besluit de laatste km's gewoon uit te rijden. De laatste km's kom ik Peeters nog tegen die ik tot de finish duw, z'n ketting en frame was gebroken. Ik eindig op een plaats die niet de mijne had mogen zijn
ik heb in de eerste 10 kms reeds bepaalde bikers 2 keer voorbij gestoken, het is me niet duidelijk waarom ze de positie van die registratiematten aangaven op de kaart

de eerste 4 recreanten op de 100 hebben hem idd sneller afgelegd dan Paulissen & co, als we de tijden mogen geloven..., een tijd van minder dan pakweg 4 uur voor een recreant is imo verdacht

ik dacht overigens dat die toppers in iets meer dan 3 uur zouden binnen zijn, heb er 'maar' een uurtje meer over gedaan dan zij (en heb bijna voortdurend solo gereden)
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

madskatingcow wrote:De omgekeerde rijrichting bracht geen oplossing voor opstoppingen, integendeel. Na 10.5km in de eerste technische helling was het al van dat : opstopping! En geen kleintje. Dat heeft ons ongeveer 1 uur tijd gekost (in de twee voorgaande edities nooit meegemaakt). Uit verveling begon men dan maar te Mexican Waven :lol:
mss was het gepraat over hoe je een goeie startpositie kon bemachtigen dan toch geen 'drukdoenerij' :wink:
madskatingcow wrote:Misschien dat men de chrono rijders een uurtje vroeger dan de rest kan laten starten? Op die manier is er toch al een opsplitsing. Totaal aantal deelnemers : 3200.

probleem daarmee is mss dat je voor een gewone toertocht met 3 (nogal schrale) bevoorradingen maar moeilijk 25 (of was het 22) euro kunt vragen
Post Reply