Vandaag was het TT in soumagne achter luik.
een mooie zeer technische tocht met heel wat hoogtemeters 1295 op 40 km. Zeer steile klimmen en technische afdalingen.
een echte aanrader , ook vanwege het mooie weer.
14-10-07 SOUMAGNE
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
het was een goede tocht wel redelijk koud toen we vertrokken het was 5° de eerste km was het dus bibberen maar dat was er snel af na de eerste beklimmingen in totaal 1395hm heb ik mij na de tocht laten vertellen door iemand op de parking. De bevooradingen waren goed en voor de rest waren het na de lange klimmen ook nog is technische afdalingen. Het parcour lag er op sommige plaskes na redelijk droog bij na 42km en met een gem. van 14.2 keerden we voldaan terug naar huis.
-
meridabiker
- Mountainbiker
Post by meridabiker »
heb zelf de 33 km gedaan , met 950 hm . Was bijna nergens vlak ; ofwel dalen ofwel klimmen. Tot spijt van velen was regelmetig een deel van dat klimwerk te voet - mijn woordenschat franstalige vloeken is nu serieus uitgebreid.
Mooie afdaling ook met knappe haarspeldbochten. 2 uitgebreide bevoorradingen (handig op dezelfde plaats in het parcours verwerkt), en een prachtig herfstzonnetje.
max. snelheid = 51 kmh (asfaltafdaling)
Geen mooiere manier om zondagvoormiddag door te brengen.
Wel een beetje minder drinken de avond ervoor
Mooie afdaling ook met knappe haarspeldbochten. 2 uitgebreide bevoorradingen (handig op dezelfde plaats in het parcours verwerkt), en een prachtig herfstzonnetje.
max. snelheid = 51 kmh (asfaltafdaling)
Geen mooiere manier om zondagvoormiddag door te brengen.
Wel een beetje minder drinken de avond ervoor
Leuke maar toch wel zware tocht! Vantevoren baalde ik een beetje omdat de langste afstand 40 km was.....nou weet ik waarom... Na 22,5km al 750 hoogtemeters achter de kiezen! Ik had er (op de 40) in totaal 1348 op mijn teller staan. Gemiddelde van 15 km/u.
Vond het erg zwaar maar wel mooi. Goed bepijld, goeie bevoorradingen. Maar de combo NN en RR is toch niet zo handig in de buurt van de Ardennen. Veel te glad. Veel stenen en losse klei, echt heel glad. Ook veel punten die echt niet te fietsen waren.
Moet zeggen dat ik ook wel heel veel gevaarlijke plekken heb gezien, redelijk wat keren vlak langs een afgrond, ook 1 keer mijn achterwiel 'verloren' in zo'n afgrond, gelukkig kon ik hem nog net houden. Ook een paar keer echt vlak langs prikkeldraad, ook dat paaltje gezien dat zo scheef stond? Ik hoop echt dat dat niet van een biker was...
Ook nog iemand over de kop zien gaan, viel gelukkig mee en op het einde nog twee mensen met bloed enzo.
Erg rustig trouwens op de 40 km na de splitsing, in totaal 754 inschrijvingen hoorde ik later.
Vond het erg zwaar maar wel mooi. Goed bepijld, goeie bevoorradingen. Maar de combo NN en RR is toch niet zo handig in de buurt van de Ardennen. Veel te glad. Veel stenen en losse klei, echt heel glad. Ook veel punten die echt niet te fietsen waren.
Moet zeggen dat ik ook wel heel veel gevaarlijke plekken heb gezien, redelijk wat keren vlak langs een afgrond, ook 1 keer mijn achterwiel 'verloren' in zo'n afgrond, gelukkig kon ik hem nog net houden. Ook een paar keer echt vlak langs prikkeldraad, ook dat paaltje gezien dat zo scheef stond? Ik hoop echt dat dat niet van een biker was...
Ook nog iemand over de kop zien gaan, viel gelukkig mee en op het einde nog twee mensen met bloed enzo.
Erg rustig trouwens op de 40 km na de splitsing, in totaal 754 inschrijvingen hoorde ik later.
-
Be one biker
- Mountainbiker
Post by Be one biker »
100% akkoord met Michiel
Erg gevaarlijke stukken, en dan vooral in de technische afdalingen!!
Op een bepaald moment singletrack-links prikkeldraad en rechts afgrond-heel spannend :-D
Ik zat vandaag nog maar voor de tweede keer op mijn mtb dit seizoen. Vrijdag Leopoldsburg gereden maar dit was toch effe iets anders. =D>
Organisatie was oke, de leffe ook :-D
Erg gevaarlijke stukken, en dan vooral in de technische afdalingen!!
Op een bepaald moment singletrack-links prikkeldraad en rechts afgrond-heel spannend :-D
Ik zat vandaag nog maar voor de tweede keer op mijn mtb dit seizoen. Vrijdag Leopoldsburg gereden maar dit was toch effe iets anders. =D>
Organisatie was oke, de leffe ook :-D
- scelter
- Mountainbiker
Wel, voor zover ik kan vergelijken was het parcour hetzelfde, maar ik heb in 2006 dan wel een groot stuk niet kunnen rijden omdat ik na 10 km mijn pat kapot gereden had. Ben toen naar bevoorrading 1 (en 3) moeten wandelen en zo terug naar de start. Die stukken waren in ieder geval helemaal hetzelfde. Ik heb er deze keer in ieder geval van begin tot einde van kunnen genieten en het was een zeer tof TTtje. Vooral die gevaarlijke afdalingen waren sommige het hier over hebben kunnen me goed bekoren
Voluit en supergeconcentreerd naar beneden vlammen, echt zalig. Voor mijn part gooien ze alle afdalingen vol met keien
. Topsnelheid op het laatste stukje asvalt lag ergens rond de 70 per uur
Sommige klimmetjes waren niet te doen op de fiets, maar ik vind het altijd lachen om die dan toch al rijdend te proberen. Bevoorradingen 1 en 3 vond ik wel cava, hoewel ze de drank wel heel sterk verdund hadden. Bij bevoorrading 2 enkel water te krijgen, maar die zaken zijn natuurlijk bijzaak als je zo een lekker parcour voor de wielen geschoven krijgt.
Ja inderdaad een zeer leuke tochtje met ook wel redelijk wat asfalt maar dat vond ik niet zo echt erg . Zeer leuke klimmetjes en mooie technische afdalingkjes . Het weer was perfect alleen mss een beetje te koud . Deze tochtje staat ook zeker volgend jaar op mijn lijstje . Tilff vond ik toch wel een tikje zwaarder dan deze alhoewel de hoogtemeters ongeveer het zelfde waren . Met een gemiddelde van 17,4 km/u toch wel goed denk ik en top speed 66km/u op dat kort stukje asfalt recht naar beneden en alles moeten toegooien want anders was het frontaal tegen die muur . Mooiste singletrack afdaling vond ik die wat uitkwam bij dat tennispleintje . Veel mensen gingen bijna al wandelend naar beneden op sommige stukjes . Dat is net de grootste fun
Nu zondag trek ik eens wat dichter in de buurt nl Houthalen Helchteren . Deze heeft toch mijn voorkeur op Nandrin omdat het daar vooral tussen de weides fietsen is met weinig hoogtemeters . Vorig jaar Houthalen gedaan en zeer tevreden geweest . Dus see you there sunday the 21 oktober . Grtzzzzzzzzzzzz
Nu zondag trek ik eens wat dichter in de buurt nl Houthalen Helchteren . Deze heeft toch mijn voorkeur op Nandrin omdat het daar vooral tussen de weides fietsen is met weinig hoogtemeters . Vorig jaar Houthalen gedaan en zeer tevreden geweest . Dus see you there sunday the 21 oktober . Grtzzzzzzzzzzzz