14/10/07 Waregem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

leuk tochtje maar met een laag mountainbike fungehalte, enfin
voor mij althans, de bossen waren natuurlijk prima maar voor de rest was
er iets teveel road maar na drie weken non-actief waren 60km voldoende, de eerste en de tweede lus van de 70 meegenomen.
Voor de rest geen problemen, misschien af en toe een pijltje meer
hangen in bepaalde bochten, bepaalde pijltjes verkeerd geinterpreteerd
en door waren we #-o . Bevoorradingen prima en lekker biertje.
Maak je niet veel mee, een biertje zo op het einde =D>
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Zeer leuke tocht :-) ik heb de 70 gereden, best nog veel volk maar dit had ik wel verwacht op zo'n zonnige dag. Ergens ging het stijl omhoog, 2 gasten hun ketting was doorgeknakt, heel spijtig :(
Een heel stuk verder ging het ook nog redelijk omhoog, het lag er drassig met als gevolg dat er velen te voet omhoog gingen. Goede bevoorrading.

Ps: Weet iemand de naam van dat soepje ? Was het pompoensoep ? Het smaakte me heel goed :-)

Gegevens:
Afstand: 70km
Tijd: 3u15min.
Gem: 21.8 km/u
telenut
Mountainbiker

Post by telenut »

als hekkensluiter heb ik dat pintje dan toch gemist blijkbaar... of was dit bij aankomst?
Kheb er nog eens paar kilometer bij mogen doen omdat ik zo slim was mn huissleutel niet mee te nemen.
En inderdaad, Waregem is West Vlaanderen, maar het is nu eenmaal leuker rijden in Oost-Vlaanderen.
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

telenut wrote:als hekkensluiter heb ik dat pintje dan toch gemist blijkbaar... of was dit bij aankomst?
Het was ongeveer een kilometer voor de aankomst, het smaakte me zo goed dat we de beide variëteiten nogmaals geproefd hebben op de aprés :drunk:
joybiker rush
Mountainbiker
Location: cannondale rush carbon si3 en een oud bakske voor alsvuil is!

Post by joybiker rush »

Mooie tochtje zeker na de tocht van gisteren in Elsegem mooi ritje om beetjes los te rijden gem van 24/u
Volgend jaar kom ik zeker terug !!!!
Veel nieuwe baantjes leren kennen
baezie
Mountainbiker

Post by baezie »

goed weerke,skoon parkoers en ne goede aprés ,
wat moe ne mens nog meer hebben :lol: 8)
in het begin na 1 km was er een pijlke verdraaid en iedereen reed mis maar daar kan de organisatie niets aan doen aan die sabotage,
een paar nieuwe stukken en overal goed berijdbaar
zat er wel een beetje door en de laatste 10km waren er iets teveel aan,maarja eerste keer op nieuwe fiets en direkt 70km op een heuvelachtig parkoers,
leuk was het op t'laatste nog ne trappistje ,en dat was echt genieten, 8) 8)
=D> =D> =D>voor de organisatie
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Heeft nu iemand al de naam van dat soepje ? :P
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

vanmorgen de 70 gedaan en hierbij mijn conclusies:

positief:
- geen modderploeteren
- goede bevoorradingen en goed opgesteld (na 30km en na 50km)
- biertje op het laatste (maar heb gepast want zat nog met een kater van zaterdag in de kop)
- weinig volk op de 70; op het forum lees ik hier dat er velen de 70 gedaan hebben maar op de lussen van de 70 heel weinig volk gezien

negatief:
- veel te veel asfalt; ik snap nog steeds niet wat dit parcours "zwaar" maakt; 70km op 3uur, dan is dit voor mij een zeer vlug en dus gemakkelijk parcours; de grote plateau heeft op enkele uitzonderingen na constant moeten werken
- geen seingevers
- pijltjes na biertje waren weg
- spijtig dat toertochten in die streek nogal gemakkelijk dezelfde richting uitgaan (die betonpadjes doen mij walgelen naar de overbevolkte tt van Kruishoutem)
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

timothyd wrote:Heeft nu iemand al de naam van dat soepje ? :P
pompoensoep, was inderdaad zeer lekker; heb er dan ook 2 gedronken
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

Mooie tocht, idd veel nieuwe baantjes gedaan. Als je in Waregem start, heb je geen andere keuze om richting Oost-Vlaanderen te gaan om een mooi en variabel parcours te verkrijgen.
De soep aan de afspuitstand was idd pompoensoep en is naar mijn mening een aanrader voor alle andere organisaties. Is zeer aangenaam in het wachten op een wasbeurt en een perfecte 'fond' voor den apres!
Wat betreft de organisatie in O-Vl beter, ik ben zelf O-vlaming maar rij veel liever in W-vl. of in Henegouwen, organisatie (lees Bond) is veel soepeler wat betreft starturen.
Samengevat: we komen volgend jaar terug!
Post Reply