14/10/07 Bart Brentjens Challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Vlammer wrote:Voor de toertochten is het ook met tijdsopname en chip; dus is eigenlijk een beetje chrono. :P
juist: een 'beetje' chrono, ik denk dat die omgekeerde route er vooral komt voor de wedstrijdrijders, die gaan nu zeker geen last hebben van de recreanten, ben benieuwd wat het gaat geven voor de recreanten zelf (in het bijzonder voor zij die pas om 10.10 am aan de start gaan staan aanschuiven :roll:)

er zou eigenlijk met drie blokken na elkaar gewerkt moeten worden: wedstrijd (voor zij met een wedstrijdlicentie), chrono (in blokken van 100), toertocht (mss de 1/3 tot de helft van zij die nu vanaf 10.10 AM vertrekken voor de chrono)

maar ja, dan kunnen ze van die laatsten allicht geen 25 euro vragen
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

hoe groot is de kans op file vlak na de start??
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Opzij wrote:Aan Roger
Al enkele dagen gezien op deelnemerslijst 100 km- maar ik dacht toen zo bij me zelf van achter starten om dat hij buitenlander is (belg) en bij den eerste blok starten om dat hij geen land heeft ( Landeloos) Hum Hum Hum
Goe gezien!!!!
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Roel Paulissen opnieuw Belgisch kampioen marathon.
Meer info op onze homepage.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Net een uurtje terug van de Bart Brentjens Challengde. Bij de allerlaatsten vertrokken - wat een pak volk daar aan de start zeg. Ik denk dat wij rond 10.50 de startlijn overschreden.
De omgekeerde rijrichting bracht geen oplossing voor opstoppingen, integendeel. Na 10.5km in de eerste technische helling was het al van dat : opstopping! En geen kleintje. Dat heeft ons ongeveer 1 uur tijd gekost (in de twee voorgaande edities nooit meegemaakt). Uit verveling begon men dan maar te Mexican Waven :lol: Eindelijk boven, leuke afdaling, de hoek om en terug opstopping. Blijkbaar wilde een koe een kijkje van dichterbij nemen en was onder de draad door geglipt (hoe ze dat geflikt heeft?) en de gracht afgegleden. Helaas had ze mogelijk haar poot gebroken en lag ze volledig dwars over de breedte van het pad : iedereen afstappen en de fiets over de koe dragen :-D

Misschien dat men de chrono rijders een uurtje vroeger dan de rest kan laten starten? Op die manier is er toch al een opsplitsing. Totaal aantal deelnemers : 3200.

Het weer was schitterend, het parcours prima - benen waren goed genoeg voor de 100km, maar heb samen met mijn maten de 70 gedaan :-D 8) Goed gezelschap is altijd leuker dan alleen :wink:
nero
Mountainbiker

Post by nero »

8) ben terug uit Holland.Heb hier vandaag de 70 km afgehaspeld. Ik was al vroeg daar zodat ik in de startrij juist achter de elite stond. Heb tijdens het wachten opgemerkt dat vééél hollanders met het merk Giant fietsen. dan het vertrek. dat viel eigenlijk goed mee, gedisciplineerd. door het stadje richting Voeren. Bij kilometer 10 ongeveer kwam er een eerste opstopping, maar goed dat ik vooraan gestart was, dus dit duurde maar een kwartiertje, daarna over de paadjes van de Voeren met zijn prachtige vergezichten. Bij de Plank was er wéér een fileprobleem, in totaal zijn er voor mij een 3-tal files geweest. Deze helling was fietsend toch praktisch niet doenbaar voor 75%. Dan de Plank af en verderop weer omhoog, mooi stukje daar om te biken. De bevoorading was prima in orde vond ik. Na de bevoorrading was de splitsing 50/70, vanaf dan was het op de 70 rustig goed fietsen. het parcours liep over het Limburgse heuvellandschap. Op en neer tussen de velden om de terug te gaan naar de Voeren. daar nog wat pittige hellingen en dan richting finish. De laatste 3 kilometer was oninteressant. Aan de finish riep de omroeper mijn naam en dat ik van genk uit belgie afkomstig was. dan moest je wel wéér aanschuiven om de chip af te geven. Hiervoor kreeg je wel een t-shirt en een T-mobile kadootje in de plaats. Nog een Amstel gold biertje gedronken en dan naar huis om de kleverige modderbrei aftespuiten (alhoewel het parcours buiten enkele strookjes héél droog was) Dit was mijn eerste Bartbrentjes in een stralend zonnetje en ik heb mij geamuseerd. Ik wist wel niet dat Roel Paulissen hier ook was. Anders had ik hem proberen te volgen. (In mijn dromen) :^o
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

OOk terug van weggeweest... niet stevig doorgereden (alleen een beetje in 't begin om uit de grote hoop te geraken) en met een tijd van +/- 4hr30 (juiste tijd moet ik nog op de site krijgen)op de 100km...
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

vwalla......aan de start effe paniek,nog nooit zo veel starters bijeen gezien
een geluk dat wij konden starten in de tweede box zonder licentie
franco vond mijn 'starten lijk een zot' een zot idee,tot hij in de file stond
zonder lekrijden deze keer,wel één keer overkop gegaan dankzij mijn overijverige voorrem
het parcours was niet zo gemakkelijk als iedereen wel beweerde,zie de hoogtemeters
de bepijling was dik in orde,de bevoorradingen ook,se sms-kes als je over een mat reed waren a pain in the ass
treintje rijden aan 40+ per uur op een mtb is heel leuk,dat maak je zelden mee
toen ik roel in zijn tricolor zag wist ik weer waarom ik niet gewonnen had,proficiat
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Stond achteraan bij de wedstrijdrijders,vond dat diene ouwe maar zen plaats moest geven aan de jongeren.Was da vlammen in het begin,ik denk dat ik niet onder 40 gegaan ben.Dan maar wijselijk beslist om de bende te laten gaan en rustig verder gereden tot een kilometer of 60.Gisteren en deze morgen teveel water gedronken met als gevolg al 3 plaspauzes,daarna nog eentje.Wel geen krampen gehad zoals vorig week-end.Het ging eigenlijk beter dan verwacht,want na de marathon van vorig week-end heb ik deze week maar 30km gefietst.Parcours begin ik stilaan te kennen,dit jaar was het in omgekeerde richting en vond het gemakkelijker ook het prachtige weer zal een rol gespeeld hebben. De laatst 20km heb ik nog eens alles gegeven want dit was een echt parcour om snelheid te maken.Denk dat ik er 5u 10 min over gedaan heb,35min sneller dan vorig jaar.Het enige wat nogal gevaarlijk was zijn de vele wandelaars en daar heb ik toch rekening meegehouden en ze niet als ne zot voorbij gevlogen,een beetje respect voor ieder zen sport.
Weeral een prachtig week-end waar we nog enkele dagen kunnen van genieten.
Be one biker
Mountainbiker

Post by Be one biker »

[quote]Bij de Plank was er wéér een fileprobleem, in totaal zijn er voor mij een 3-tal files geweest

Geertje, ik heb horen zeggen dat er achter u nog meer files waren
vooral bergop :-D :-D
Post Reply