100 of 120 km in de vlaamse ardennen??

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Locked

Ga je voor de 100km of de 120km??

Poll ended at Thu 18 Oct 2007 18:12

100km
28
42%
120
38
58%

Total votes: 66

it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Ik zal er ook zijn....
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Dat is goed nieuws eens een wat zwaardere marathon in eigen streek.
Hou er wel rekening mee dat er op de zelfde datum geen marathons in de ardennen zijn. Dit kan een pak deelnemers schelen, zoals eerder vermeld.
Veel succes met het parcour en organisatie.
De marathons krijgen meer en meer succes, heb dit jaar de salzkammergut trohy gereden er waren 33OO deelnemers over de 4 afstanden er waren 800 deelnemers meer dan de vorige editie. Er waren 25 nationaliteiten.
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

levi wrote:
Gweñito Gafotas wrote:In ieder geval veel succes met het bedenken van een mooie tocht, mij mag je bij leven en welzijn al opschrijven
De tocht staat al volledig op gps,nu enkel nog de goedkeuring verkrijgen... [-o<
Beste Herders,

Zeer goed initiatief,...indien jullie in de Vlaamse Ardennen blijven is er normaal gezien niet echt een probleem...MAAR...het probleem zou zich kunnen voordoen net over de grens met Wallonië!? Uit ervaring weet ik dat de meeste toertochten voor een deel uitwijken naar de Pays des Collines, aangezien deze nog veel mooier en heuvelachtiger zijn dan de Vlaamse Ardennen! Ik kan mis zijn maar volgens mij zal er wel een deel van het parcours langs dit schilderachtig gebied lopen? Uit ervaring weet ik dat ze daar nogal ne keer moeilijk zouden kunnen doen voor wat betreft bos- en veldwegpassages...daar zijn de meeste bossen ook in handen van privé personen, niet zoals in de Vlaamse Ardennen, waar een groot deel van het Muziek- en Kluisbos bvb vrij toegankelijk zijn.) Da's dus anders net over de grens...organiseren hier trouwens jaarlijks onze toertocht en weten hoe moeilijk het soms is om ook maar iets te bekomen!

Ik dacht hier aan en wou je dit toch even meegeven omdat je sprak van +/- 2500hm? Dit lijkt onhaalbaar indien je de privéstukken er niet kan instoppen! Maar 'pet af' indien het jullie wel lukt! Succes met de organisatie.
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Zeer leuk initiatief Herders. We zullen ruim vertegenwoordigd zijn: dat staat nu al vast.
Zo'n organisatatie zeker niet onderschatten.

Bij een eerste tocht komen ook veel kosten bij, die je natuurlijk jaren daarna kan recupereren: spuitstand, pijlen, bekerhouders,

Voor onze TT met maximaal 70 km plaatsen wij al meer dan 1000 pijlen en 50 speciaal beletterde waarschuwings -en splitingsborden. Om sabotage te vermijden hangen die allen vast met min 2 spanbanden. Uitpijlen vraagt veel tijd zoals hier al geschreven. Je moet echt met veel zijn om er de lol nog in te houden. maar ook het controleren vooraf en tijdens. Als je iemand op pad stuurt voor de 100 km te controleren is dat weeral een helpende hand minder aan de toog ed.

Alvast veel succes! We kijken er al naar uit.
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

Het is inderdaad een zeer leuk initiatief om een marathon te organiseren in de Vlaamse Ardennen zeker met 120 km en 2600 hm =P~ .
Ik denk dat met deze cijfers de verwachtingen bij de deelnemers hoog gespannen zullen zijn...
Hij staat alvast in mijn agenda genoteerd met een rood kringetje er rond :bounce:
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Stievie wrote:
levi wrote:
Gweñito Gafotas wrote:In ieder geval veel succes met het bedenken van een mooie tocht, mij mag je bij leven en welzijn al opschrijven
De tocht staat al volledig op gps,nu enkel nog de goedkeuring verkrijgen... [-o<
Beste Herders,

Zeer goed initiatief,...indien jullie in de Vlaamse Ardennen blijven is er normaal gezien niet echt een probleem...MAAR...het probleem zou zich kunnen voordoen net over de grens met Wallonië!? Uit ervaring weet ik dat de meeste toertochten voor een deel uitwijken naar de Pays des Collines, aangezien deze nog veel mooier en heuvelachtiger zijn dan de Vlaamse Ardennen! Ik kan mis zijn maar volgens mij zal er wel een deel van het parcours langs dit schilderachtig gebied lopen? Uit ervaring weet ik dat ze daar nogal ne keer moeilijk zouden kunnen doen voor wat betreft bos- en veldwegpassages...daar zijn de meeste bossen ook in handen van privé personen, niet zoals in de Vlaamse Ardennen, waar een groot deel van het Muziek- en Kluisbos bvb vrij toegankelijk zijn.) Da's dus anders net over de grens...organiseren hier trouwens jaarlijks onze toertocht en weten hoe moeilijk het soms is om ook maar iets te bekomen!

Ik dacht hier aan en wou je dit toch even meegeven omdat je sprak van +/- 2500hm? Dit lijkt onhaalbaar indien je de privéstukken er niet kan instoppen! Maar 'pet af' indien het jullie wel lukt! Succes met de organisatie.
Bedankt voor de info.
We hebben afgesproken met alle herders om niks van ons parcour te verklappen zodat het toch ietwat een verrassing blijft.Het is inderdaad zo dat bepaalde personen moeilijk kunnen doen maar we doen ons best om sommigen te overtuigen...
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Hey Levi! Nu pas je poll gezien en je meent het??? 120 km met 2500 hm??? Je bedoelt pos. en neg. samen?! #-o :-D
Dat we afkomen is zeker, maar ik weet nu al dat ik zal gaan voor de 120 km, maar je zal me moeten ophalen met een defectje aan mijne fiets he hihi :lol:

Als je hulp nodig hebt...!
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

katrien20 wrote:Hey Levi! Nu pas je poll gezien en je meent het??? 120 km met 2500 hm??? Je bedoelt pos. en neg. samen?! #-o :-D
Dat we afkomen is zeker, maar ik weet nu al dat ik zal gaan voor de 120 km, maar je zal me moeten ophalen met een defectje aan mijne fiets he hihi :lol:

Als je hulp nodig hebt...!
Hallo,katrientje,dat is lang geleden...Sorry zenne,maar het zijn wel degelijk 2500 positieve hoogtemeters...Als je dat defectje niet zelf kan herstellen zal ik je komen oppikken maar als ik na controle vaststel dat je de boel zelf gesaboteerd hebt,prik ik met mijne schroevendraaier een gat in je band en kan je hem zelf herstellen vooraleer je de toer verder kan afbiken...een drankje kan je nog wel krijgen daarna :lol: :lol: als je aankomt voor het donker is ,tenminste... :P
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

120km en vnl de 2500hm klinkt interessant; nu alleen nog weten in welke richting het parcours gaat

waar zal de startplaats eigenlijk zijn?
en we mogen toch vroeg genoeg starten zodanig dat we hem 2 keer na elkaar kunnen rijden hé ;-)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Gunter wrote: en we mogen toch vroeg genoeg starten zodanig dat we hem 2 keer na elkaar kunnen rijden hé ;-)
dat is de spirit =D> =D> =D> , goe bezig Gunter :wink:
Locked