En die titanium zadelpenklem op site van Hilset ziet er ook wel best sexy uit.
Lichte bouten
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Thx! Had hem gisteren al een mailtje gestuurd. Nog niets gehoord. Ik had hem ook gevraagd of hij titanium boutjes had voor de granny van men crank terug vast te zetten.... Schroefjes waren tijdens rijden losgekomen
Nu hangt dat binnenblad met nog maar 1 bout vast.
- Sp33dFr34k
- Mountainbiker
Post by Sp33dFr34k »
En jij hebt een mail trouwens, niet ontvangen?SusXT wrote:'k Heb niet gewacht op een antwoord. Ik heb het geprobeerd. De kleur leunt goed aan bij de rode nokons. Voorlopig houdt de lak.SusXT wrote:
Nog iets : al iemand eens zijn stalen bouten opgespoten met een rood-metalic spuitbus? Met mijn traparmen is dat redelijk goed gelukt.
- patjebike
- Mountainbiker
- Location: Bergamont Revox Team, Bergamont Endurance, Bergamont Roxter, Granville CRS1,
De soortelijke massa van titanium is hoger dan die van alu dus kunnen bouten van dezelfde afmetingen in alu NOOIT meer wegen dan Titanium bouten!
vb. 2 bidonhouderboutjes M5X8 Fe 5gr./ Ti 3gr./ Al 1,75gr.
Deze verhoudingen gelden voor alle bouten met dezelfde afmetingen en kop(deze laatste kan bv. konisch zijn en met een grote imbus om nog meer gewicht te winnen!)
Ook kunnen ze de diameter van het gedeelte zonder schroefdraad afdraaien tot de smalste diameter van de schroefdraad( is lichter en sterker)
Hopelijk is het niet te technisch en raak je hier al een eind weg mee.
vb. 2 bidonhouderboutjes M5X8 Fe 5gr./ Ti 3gr./ Al 1,75gr.
Deze verhoudingen gelden voor alle bouten met dezelfde afmetingen en kop(deze laatste kan bv. konisch zijn en met een grote imbus om nog meer gewicht te winnen!)
Ook kunnen ze de diameter van het gedeelte zonder schroefdraad afdraaien tot de smalste diameter van de schroefdraad( is lichter en sterker)
Hopelijk is het niet te technisch en raak je hier al een eind weg mee.