20/10 oudenaarde - melden !!!

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ridley255
Mountainbiker

20/10 oudenaarde - melden !!!

Post by ridley255 »

weet iemand hier soms wat meer info over???
welk parcour mogen we verwachten enzo...?? ik denk dat het wel een pittig tochtje zal worden aangezien het de koppenberg VTT noemt :-)
alle ingo is welkom hier :-D

Grtz
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

pico
Mountainbiker

Post by pico »

Ik heb dat ooit is meegereden, en vond ik een heel mooie tocht!
tucoii
Mountainbiker

Post by tucoii »

verleden jaar gereden.Prachtig parcours,alles aanwezig.Klimmetjes,wat technisch,wat bos dacht ik ook.En op het laatste de koppenberg.Maar men mag kiezen ,wel of niet erover :-D
den Trekmountainbiker
Mountainbiker

Oudenaarde- Melden

Post by den Trekmountainbiker »

Verslagje van vorig jaar van een bevriende mountainbiker uit Bierbeek die speciaal voor deze tocht naar het verre Oudenaarde kwam...
dit jaar komen ze al met 12 mensen van hun club, ze willen het allemaal es proberen... :-D 8) :-D
Oudenaarde Koppenbergtocht - 21/10/06

Eindelijk tijd gevonden of gemaakt? voor ritverslag uit Oost-Vlaanderen. Na een paar keer beloofd te hebben aan vriend mountainbiker uit Machelen;,rok ik naar het verre Oudenaarde om deel te nemen aan de befaamde Koppenbergrit. Samen met Alain starten we aan de voet van deze bekende kasseiklassieker uit de ronde van Vlaanderen en in ons spoor Axel en Aidan, Alains kinderen, onder begeleiding van jeugdcoordinaters van Vlaamse Wielerbond.(groep van 25 jonge mountainbikers. Eerste deel van de tocht verloopt rustig langs weidevelden en bosjes, hier kunnen we ons goed op warmen voor wat nog komen moet. Stilaan krijg ik zicht op de beboste hellingen van Kluisbergen, hartje van Vlaamse Ardennen.Van af hier wordt het menens en ene na de andere klimmetjes volgen elkaar op . Na een mooie singletrack komen we aan de bevoorrading midden in Kluisbergbos (25 km en veel volk). Hier ontmoet ik een biker die heelwat indruk maakt op junior wegens uitstraling en prestatie bij beklimmen van de stevige bergskes. Nadien blijkt dat het de befaamde KERSTMAN is (zelfs tot in Brabant bekend figuur). Wij verder , vanaf hier krijgen we het moeilijkste en zwaarste deel van de tocht voorgeschoteld. De mooie landschappen der Vlaamse Ardennen rond Ronse, maakten dat we dit stevig technisch klim en daalwerk goed verteerden.Hier kan je je voorstellen dat je aan het montainbiken bent in Huldenberg (goe poeier nie wau). We naderden stilaan het einde en als kers op de taart kregen we De KOPPENBERG nog. Mijne maat Alain volgde nog steeds goed mee en even op het einde van de kasseiberg moest hij wat passen, maar chapeau voor deze Oost-Vlaming. Aan de finish stond mijn kilometerteller op 50km! Toch vrij lange afstand voor een stevige 3-bergskestourtocht op een drassige ondergrond. Ook de boys hadden intussen de eindmeet gehaald na een knappe 25 km mtb .

Te onthouden: De Koppenbergrit is zeker een aanrader voor diegenen die nog nooit in de Vlaamse Ardennen gaan biken zijn. De verre verplaatsing neem je erbij ,je kan er een daguitstap van maken . Hier kan ook gestart worden van 8 u 30 tot 14 u . Prachtig parcours en niet makkkelijk ondanks we in Oost-Vlaanderen zijn . De organisatie is zeer goed : bevoorrading, bepijling, veiligheid, afspuitstand, apres-bike, alles ok! Alain is een vriend die in de vakantie mee de brb tochten gaat verkennen samen met de brbrothers Vanhove. De mtbtochten voor jongeren onder de 14 jaar onder begeleiding is een mooi initiatief van de Vlaamse Wielerbond en wordt in Oost en West-Vlaanderen duidelijk meer opgevolgd als bij ons in Brabant.

Organisatie : 9/10
Techn + lichaaml moeilijksgraad 8,5/10
Bepijling+ afspuitstand 9/10
Afstand : 50Km Gemid 17,8
Deelnemers : 1400 ( 33 jongeren)

BR Junior
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Hopelijk raak ik er nog op een deftig uur, heb mijne pa beloofd te helpen z'n tuinhuis af te breken den 20ste :-? da zal dus rap moeten gebeuren
:-)
van cyclobike.be:
Zaterdag 20/10/2007
Koppenberg-VTT - 48-40-25 km / Kids:15 km - DE KOPPENBERGVRIENDEN - OUDENAARDE
Dorpshuis De Linde, Berchemweg 250, Oudenaarde-Melden - I&S: 08.30-14.00 / Kids: 15 km. - I: 13.00- S: 13.30
Info : Willy Meurez 0472/59.93.03 / ghislain.gabriel@skynet.be
Legende: 3 – 8 / D /

"zwaar heuvelend" zeggen ze
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

koppenberg zeker de moeite man man ik kom goede training voor avelgem , 1 DECEMBER
pico
Mountainbiker

Post by pico »

Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

ik zal hier hoogst waarschijnlijk ook aanwezig zijn... :wink:
krokodil
Mountainbiker

Post by krokodil »

Zeker eens doen!Redelijk zwaar maar een 4 sterren rit met alles erop en eraan.
Post Reply