100 of 120 km in de vlaamse ardennen??

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Ga je voor de 100km of de 120km??

Poll ended at Thu 18 Oct 2007 18:12

100km
28
42%
120
38
58%

Total votes: 66

Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hoi,

Probeer zelf ieder jaar enkele lange afstanden te rijden (+100 km) :bounce: . Die afstand kunnen velen aan maar ik denk dat de off-road en zeker de hoogtemeters de scherprechter zullen zijn #-o #-o .
Voor mij niet gelaten maar ik denk dat de kwaliteit van de tocht zeker de meeste aandacht zal krijgen. De streek hebben jullie al mee.
Voor mij mag het gerust een tocht zijn van 120 km :lol: :lol: .
Ik zal de datum alvast noteren.
See you all.
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Ik zou ook kiezen voor de 120km, ik ken de vlaamse ardennen vrij goed en als jullie overal de toestemming hebben om te passeren zal het zeker een leuk tochtje worden en een gemiddelde van 15km/u is zeker haalbaar voor iemand die marathons rijdt.
De klimmetjes in de streek zijn niet zo lang soms wel vrij pittig maar zeker doenbaar.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Voor mij mag er gerust een 120km zijn. :-D
Dit jaar ben ik bij het uittekenen van de Pervelo TT gestopt bij 80km als langste afstand maar er kon zeker nog een lus van 30-40km bij. :wink:
Als je ziet hoeveel Vlamingen er iedere week naar de Ardennen trekken voor marathons van +100km, dan is er zeker interesse.

Ook de timing is ideaal, tegen eind mei is iedereen al getraind op die afstand.

Zeker doen dus!! [-o<
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

Ik combineer koersfiets en mtb maar heb nog nooit een echt lange tocht met de mtb gedaan. Vorig jaar wel de 160 km van de RVV vlot afgehaspeld met koersfiets en dit jaar de volledige als doel gesteld. Iemand die mij kan vertellen met hoeveel wegkm je een marathon van 120km kan vergelijken???

aja mijn keuze: 120km :-D
GM marathon biker
Mountainbiker

Post by GM marathon biker »

120 km gewoon doen. =D>
Datum staat al genoteerd. :bounce:
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

100 of 120.... Als jullie zo een hoog off-road gehalte aanbieden kom ik zeker af herders!
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Offroad percentage zal zeer hoog liggen voor de Vlaamse Ardennen!
Maar lastigheidsgraad van parcours mag niet onderschat worden. Zelf heb ik groot deel van het parcours uitgetekend, en het lastigste was om vanaf onze startplaats een korte lus te vinden die de beginner ook het nodige plezier kan bezorgen en daar ben ik behoorlijk in geslaagd.

Maar voor wie (veel) meer wil, hebben we niet teveel medelijden gehad: we werken met een lussensysteem zodat je 'à la carte' je kortere tocht kan samenstellen. Wie een beetje te overmoedig was bij zijn keuze zal steeds wat kunnen afknippen.

De meeste lussen schommelen tss de 200 à 300 hoogtemeters/10 km.
In de grootste toer is er maar één lus van 26 km die maar net boven de 100 HM/10 km uitkomt.

Indien we dus onze tocht uitbouwen naar 120 km gaan jullie toch wel moeten rekenen op een kleine 2500 HM.

De vraag in nu of de interesse voor zo'n onderneming wel groot genoeg zal zijn, want de langste tocht op een gelijkaardig parcours, die momenteel in onze streek gereden wordt is die van Ronse. Toen waren we goed voor 74 km en 1300 HM.
100 km is al een derde meer, en 120... ge moet er maar zelf uw rekenmachien bijnemen :roll:
Last edited by jootje on Wed 10 Oct 2007 08:36, edited 1 time in total.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Ben al benieuwd hoe dat parcours er gaat uitzien ... 24 mei staat alvast genoteerd !!

Heb hier ook eentje uitgetekend voor een toekomstige Steenbakkersmarathon in de Vlaamse Ardennen (moeten hem trouwens nog altijd eens verkennen). Is wel "maar" 100 km, wel goed voor een 2000-tal hm ...
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

ge moet ook naar de periode kijken, hé, einde mei is ideaal als 'laatste' voorbereiding' / 'test' voor de ardennen en/of alpenmarathons. Dus dat zit goed. Valt ook voor de examenperiode.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Voor de examenperiode maar dan wel in volle blokperiode.....'k Zou toch ook nog een optie openhouden voor het geval het moest gieten die dag, in combinatie met lage temperaturen, dus zoiets van 60-80-100-120 keuze standaard......
Locked