7/10/2007 Erpe-Mere - O-Vl.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

solorijder wrote:Klippelsan schreef
Mijne kader gebroken, den 2den op 2 jaar.
Staat ge nu nog te zwaar :lol: :lol: :lol: :oops:
Gij moogt da nog zeggen ... :drunk: :wink:
Heb hem just binnengedaan, normaal enen van 2007, terug world cup team, of mss wie weet nen scandium. Kan me eigenlijk nie veel schelen, de service is voor de rest goe, heb zaterdag waarschijnlijk weer nen nieuwen. Als ge zo elk jaar nen nieuwen krijgt... En ze geven u altijd een duurdere kader, krijd binnen 2 jaar met de schoonsten carbon van Viper rond, oek nie slecht e.
Kvind Viper zeker nie mis maar na 2 kaders had ik het gevoel een ander merk te willen, maar wanneer ze me nen upgrade van mijn kader geven of zelfs nen beteren dan hoort ge mij nie klagen zelle. Mijn model 2006 zal zowiezo een 2007 worden dus ...
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

een verslagske van deze toertocht op mijne site www.raffie.net !
krokodil
Mountainbiker

vtt aaigem 2007

Post by krokodil »

Zondag 7 oktober 2007

VTT DWARS DOOR AAIGEM

Na een week nachtwerk , rugpijn en andere kwaaltjes vertrok ik om +- 9u30 op karakter met Thompson tussen de benen door de kille mist op zoek naar de sporthal van Erpe-Mere.

Achter het inschrijven ging het al onmiddellijk op en af door het bosje rond de sporthal.Ook redelijk veel deelnemers en zonder het te beseffen reed ik langs Mere Zonnebeke, Vlierzele en Bambrugge van het ene groepje naar het andere.
In de verte zag ik nog een lonesome biker in rood-witte uitrusting.Telkens ik op het punt stond om in zijn wiel te komen moest ik op de talrijke single-tracks inhouden voor bikers die wat meer oog nodig hadden om vertikaal te blijven op de soms glibberige baantjes.
De rood-witte had al een paar keer zijn nek gedraaid.Een echte “Loner” want hij deed er alles aan opdat ik hem niet zou bijhalen.
Voor de rest lag het parkoers met hier en daar een plas en modderstrook er redelijk berijdbaar bij!Ook de herfstzon kwam te voorschijn.Haar zonnestralen droogden de modderspatten op lijf en leden.
De jacht ging verder en net voor de kasseien richting PDS-bikes (remember mountainbikeschoenen)had ik hem te pakken.Ik zag een jong gezicht op een freel lijf.Hier was het ook bevoorrading geblazen.Ik kiepte een paar bekertjes cola,een halve banaan en een wafeltje naar binnen.Voor onderweg grabbelde ik nog gauw een mueslireep!
Het tweede deel van de tocht was begonnen!
Langs goed berijdbare grintwegjes maakte ik aan de splitsing in Heldergem de keuze voor de 55 km.Ineens niet veel volk meer te zien tot ik plots in Aaigem een blauwe trui in de verte zag.
Na een paar minuten achtervolgingswerk kon ik hem op een hellende strook voorbijrijden.
Het snelle eerste deel begon in mijn kleren te kruipen.Mijn tempo verzwakte.Ik kreeg het moeilijk op de steile stukjes.Van vermoeidheid maakte ik even een slipper en sloeg met mijn linkerbeen tegen een paaltje.Een pijnscheut!Niks ergs maar toch een blauwe bult op mijn scheen.Door de emoties miste ik ook nog een richtingspijltje en raakte van het parkoers.Vermoeid twijfelde ik om van hieruit naar huis te keren.Langs de andere kant wist ik dat ik het me de ganse week mezelf zou verwijten.Op moral keerde ik terug waar ik verloren was.De mueslireep werd verorberd.
Ik kon weer inpikken en zat in het spoor van een tiental bikers.Het liep goed bergop langs de plakkerige baantjes van Sint-Antelinks en Heldergem.Ik zag de uitgeputte ogen in de gezichten van mijn lotgenoten.
Het monstertje in mij werd wakker en versnelde.De reserves van de rood-witte die nog als enige in mijn wiel zat werden aangesproken.Ietsje later was het beestje dood!
Ik hield het tempo tot de aankomst waar ik onmiddelijk mijn fiets kon afspuiten in gezelschap van andere modderduivels.
Moe maar tevreden om de overwinning op mezelf keerde ik huiswaarts!

DST:73 Km------AV:21-------TM 3.26-----HR:144

Volgende week staat de VTT van Denderleeuw op het programma.
Post Reply