06/10/07 Brakel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Gwen
- Mountainbiker
Harde tocht! Na de zeven eerste kilometers was er bij ons al enen bij die er door zat
had een beetje te veel westmalle tripels uit den avond er voor. En dat kun je niet wegsteken op zo'n tocht. 't was lastig, mede dankzij de regen maar o zo mooi! Passages aan de Valkenberg, Berendries, Foreest,... allemaal off road
Stukken bos waren om duimen en vingers af te likken, echt zalig. Den après is bij ons lichtjes uit de hand gelopen. Enames smaakten beetje te goed en we waren pas tegen half acht thuis, de madam kon er niet te best mee lachen
En ik meen kadeetje daar nog gezien te hebben, reclame aan 't maken voor z'n sinterklaastocht... we zullen d'er ook zijn!
In ieder geval zeker en vast tot volgend jaar
En ik meen kadeetje daar nog gezien te hebben, reclame aan 't maken voor z'n sinterklaastocht... we zullen d'er ook zijn!
In ieder geval zeker en vast tot volgend jaar
Mijn zoon is 14 en reed in gele tenu. Wij zijn van Zomergem en onze foto staat op www.cyclobike.be (reeks1). Moest eigenlijk voetballen maar heeft bij het lopen last van zijn knie. Fietsen was geen probleem (toch niet voor de knie). Heeft het wel af en toe lastig gehad maar was toch een knappe prestatie. Ik vind het leuk dat we dit samen kunnen doen. Binnen enkele jaren zijn rollen waarschijnlijk omgedraaid. Dan moet hij wachten op mij.[/img]meribo wrote:Vandaag een bijzonder leuke middag gehad. Schitterend nazomerweertje op deze zaterdag met een even knap parcours.
De gespreide start tot 14u maakt het een pluspunt met minder drukte op het parcours.
Er werd van beginsaf aan volle inspanning en concentratie vereist op het bijwijlen zeer technisch parcours, mede door de modder moest je flinke stuurmanskunsten tonen.
De overgangswegen met asfalt waren gering en kwamen dikwijls van pas om "bidon"te hanteren en op adem te komen.
Door te opteren voor de 35km (aangezien de eerste km's niet van de poes waren ) vond ik eerlijk gezegd de enige bevoorrading op 25 km wat ver liggen na 1u35'... jawel !
Ook de aankondiging over durvers-mietjes vond ik wat ongepast in het bos voor het stukje techniek. Al bij al was dit nog vrij vlot te doen.
By the way... had je geen zin om door lange plassen te waden, er rond of afstappen was ook een optie. Iedereen mag dat voor zichzelf uitmaken...
Op het einde toch nog een lusje van de 50km meegepikt en alzo op een 43 km uitgekomen.
Dikke proficiat aan de 14j (omgeving Asse?)in gele tricot die vlot zijn 50km rit wist uit te bollen.
Bikewash en douche subliem, alsook de snelle bediening bij den apres.
Parkeren in en rond de sporthal was wel wat lastig, maar daar malen we helemaal niet om.
Bravo aan de organisatie. Absoluut tot volgend jaar.![]()
Mvgkes
- The herminator
- Mountainbiker
Post by The herminator »
Mooie tocht zonder meer, maar de streek leent zich er uiteraard ook voor. Voor mij was dit de iedeale voorbereiding op de Bart Brentjens Challenge van komende zondag.
Van bij het begin zat het tempo bij ons groepje behoorlijk hoog, dit zal ongetwijfeld te wijten zijn aan het feit dat iedereen met de fiets was gekomen en dus al voldoende was opgewarmd. Ondanks het feit dat ik nog met mijn zomerbanden aan het rijden was, moet ik toch toegeven dat het parcours er nog behoorlijk berijdbaar bij lag.
Het zwaarste gedeelte voor mij was de tocht terug naar huis.
Al bij al een goede training van 100 km gedaan en nu de conditie trachten vast de houden voor de komende weken.
Van bij het begin zat het tempo bij ons groepje behoorlijk hoog, dit zal ongetwijfeld te wijten zijn aan het feit dat iedereen met de fiets was gekomen en dus al voldoende was opgewarmd. Ondanks het feit dat ik nog met mijn zomerbanden aan het rijden was, moet ik toch toegeven dat het parcours er nog behoorlijk berijdbaar bij lag.
Al bij al een goede training van 100 km gedaan en nu de conditie trachten vast de houden voor de komende weken.
- The herminator
- Mountainbiker
Post by The herminator »
Mooie tocht zonder meer, maar de streek leent zich er uiteraard ook voor.
Voor mij was dit de ideale voorbereiding op de Bart Brentjens Challenge van komende zondag.
Van bij het begin zat het tempo bij ons groepje behoorlijk hoog, dit zal ongetwijfeld te wijten zijn aan het feit dat iedereen met de fiets was gekomen en dus al voldoende was opgewarmd.
Ondanks het feit dat ik nog met mijn zomerbanden aan het rijden was, moet ik toch toegeven dat het parcours er nog behoorlijk berijdbaar bij lag.
Voor mij was dit de ideale voorbereiding op de Bart Brentjens Challenge van komende zondag.
Van bij het begin zat het tempo bij ons groepje behoorlijk hoog, dit zal ongetwijfeld te wijten zijn aan het feit dat iedereen met de fiets was gekomen en dus al voldoende was opgewarmd.
Ondanks het feit dat ik nog met mijn zomerbanden aan het rijden was, moet ik toch toegeven dat het parcours er nog behoorlijk berijdbaar bij lag.
Zalige tocht!!
Met stip een van de mooiste van het seizoen.
En er lag inderdaad wel veel modder (ben twee keer moeten afstappen om mijn remmen moddervrij te maken, mijn wiel blokkeerde gewoon), maar ja dat weet je als je daar gaat rijden dus dan moet je er ook niet over zagen.
Deze TT had gewoon alles wat in een TT moet zijn:
* prachtige rit
* uitgebreide bevoorrading
* seingevers/bordjes op gevaarlijke punten
* ...
Over de afspuiting kan ik niets zeggen aangezien ik héél snel naar huis moest (heb daardoor zelfs mijn tocht wat moeten inkorten
), maar zo te horen en zoals te verwachten van de vorige jaren dik in orde.
Er zal al veel moeten gebeuren om mij volgend jaar thuis te houden!!
Met stip een van de mooiste van het seizoen.
En er lag inderdaad wel veel modder (ben twee keer moeten afstappen om mijn remmen moddervrij te maken, mijn wiel blokkeerde gewoon), maar ja dat weet je als je daar gaat rijden dus dan moet je er ook niet over zagen.
Deze TT had gewoon alles wat in een TT moet zijn:
* prachtige rit
* uitgebreide bevoorrading
* seingevers/bordjes op gevaarlijke punten
* ...
Over de afspuiting kan ik niets zeggen aangezien ik héél snel naar huis moest (heb daardoor zelfs mijn tocht wat moeten inkorten
Er zal al veel moeten gebeuren om mij volgend jaar thuis te houden!!