6/10/07 TT KORTEMARK

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Lang geleden dat ik dit nog meegemaakt heb, doch het bestaat dus nog. Een mountainbiketocht ingericht door wielertoeristen... :(

Waaraan zie je dat? :roll:

1. Road, road en nog eens road. Misschien, heeel misschien zat er 20% off-road in. [-X [-X [-X

2. Bepijling zoals een wegrit. Als er niets hangt is het rechtdoor... #-o #-o #-o Mountainbikers zijn rare beestjes: als we een paadje, single track of weggeke zien willen we erin duiken. Hangt er daar of bij de volgende splitsing geen pijltje beginnen we te twijfelen. Hier moest je soms 2km op de baan fietsen, voorbij verschillende baantjes voor je weer zzn pijltje zag. :evil:

De nopjes van mijn nieuwe nobi's zijn bijna verleten van al de baan die ik gefietst heb. :(

Kort: om vlug te vergeten en nooit meer opnieuw te doen.

Misschien is dit inderdaad een goede rit voor een wielertoerist die ook eens (heel af en toe) in het veld wil. :roll:
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hoi,

Deze morgen ook de tocht gereden, de 45 km waren uiteindelijk ca 52 km.
De tocht zelf viel best te pruimen. Op de grote lus zaten toch enkele mooie stukken. De doortocht door het bosje vond ik ook zeer goed, het was er hier en daar een beetje baggeren.
Het terrein was niet erg vlak want had ook nog een slordige 367 positieve hoogtemeters.
Misschien een minpuntje was dat de stop in de laatste 10 km zat en hier en daar een extra pijltje zou ook geen kwaad kunnen.
Met de fiets van thuis vertrokken bracht het totaal op 83 km. We zijn klaar voor de tocht van morgen in Diksmuide.

'k zou zeggen op naar volgend jaar.
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

waren het gele pijlen met rode K op ?
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

frawiwi wrote:waren het gele pijlen met rode K op ?
Ja, die waren het, al bij al vond ik het nog een tocht die goed meeviel, er zaten enkele bekende pittige stroken in in Hooglede en de bekende Gitse off-road stroken met ondermeer de Huwynsbossen waar ik al emmens veel keer ben doorgereden en die me nog steeds nie vervelen.

Doordat er tamelijk veel road in zat werd het wel een tochtje om te gassen, m'n gemiddelde stond op 27.4.
moviestar
Mountainbiker

Post by moviestar »

Tja ... wat moet ik hier nu neerpennen ... een tochtje mountainbiken onwaardig. Te veel road en de pijltjes konden ook beter, 2x mis reden, toch weer serieus gevlamd met een lotto collega (wielrenner).

De off-road stroken mochten er wel zijn ondanks de modder en plassen, bevoorrading was laat in de tocht en ook de bike-wash was maar voorzien van 2 brandweerslangen.

Tja ... volgend jaar beter zekers of ... idd we komen niet terug.

Greetzzzz
moviestar 8)
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

moviestar wrote:Tja ... wat moet ik hier nu neerpennen ... een tochtje mountainbiken onwaardig. Te veel road en de pijltjes konden ook beter, 2x mis reden, toch weer serieus gevlamd met een lotto collega (wielrenner).

De off-road stroken mochten er wel zijn ondanks de modder en plassen, bevoorrading was laat in de tocht en ook de bike-wash was maar voorzien van 2 brandweerslangen.

Greetzzzz
moviestar 8)
ah da was met gij en uwen lotto collega da ik heel de tijd heb meegereden, inderdaad lekker gevlamd...
Aan da rondpunt heb ik jullie dan verlaten als het ware, omdak het nie meer zag zitten om nog naar kortemark te gaan en dan nog eens naar huis te rijden, ik woon toch maar een kilometerke van da rondpunt...
Tis te hoopen da morgen Ardooie iets meer off-road biedt.
mtb_loverke
Mountainbiker

Post by mtb_loverke »

Net terug van Kortemark en kan dit alles alleen maar bevestigen.

Veel te veel baan,een heel povere bepijling ...
Er zaten wel een paar heel leuke offroad stukken in maar helaas veel
te weinig.
Na één keer misreden te hebben (vijftal km),aangekomen met 59 km
op de teller.

Hopelijk volgend jaar beter...
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Na opnieuw een half jaar, wekelijks, in motorcrossmiddens te hebben vertoefd (= pinten drinken, frieten en hamburgers eten onder het mom van 'naar de cross gaan zien'), vandaag weer gestart met de jaarlijkse winter-mountainbike activiteiten.
Het inwendige van de mens werd de afgelopen maanden flink op de proef gesteld, het uitwendige van de mens wat uitgebreid . . .
Vandaar dat de veredelde wegtocht van Kortemark vandaag voor mij een ideale MTB-seizoensopener was. Heeeel weinig off-road, heel veel baan dus en een schitterend najaarszonnetje. Voor mij ideaal om er terug een beetje in te komen, voor de echte MTB-ers inderdaad de naam mountainbike-tocht onwaardig. Maar schijnbaar was het pas hun eerste MTB-tocht die deze mensen organiseerden, dus een beetje krediet kan zeker geen kwaad. Morgen es gaan zien naar Diksmuide, alwaar de organisatoren hun strepen in hun MTB-circuit wel al hebben verdiend.
Bonitãs
Mountainbiker

Post by Bonitãs »

Traxer wrote:Lang geleden dat ik dit nog meegemaakt heb, doch het bestaat dus nog. Een mountainbiketocht ingericht door wielertoeristen... :(

Waaraan zie je dat? :roll:

1. Road, road en nog eens road. Misschien, heeel misschien zat er 20% off-road in. [-X [-X [-X

2. Bepijling zoals een wegrit. Als er niets hangt is het rechtdoor... #-o #-o #-o Mountainbikers zijn rare beestjes: als we een paadje, single track of weggeke zien willen we erin duiken. Hangt er daar of bij de volgende splitsing geen pijltje beginnen we te twijfelen. Hier moest je soms 2km op de baan fietsen, voorbij verschillende baantjes voor je weer zzn pijltje zag. :evil:

De nopjes van mijn nieuwe nobi's zijn bijna verleten van al de baan die ik gefietst heb. :(

Kort: om vlug te vergeten en nooit meer opnieuw te doen.

Misschien is dit inderdaad een goede rit voor een wielertoerist die ook eens (heel af en toe) in het veld wil. :roll:
Kan dit alleen maar bevestigen en dan nog een van de duurste tot nu toe #-o ,
op de kleine lus zelfs geen bevoorrading tegengekomen, misschien misreden? nie moeilijk want de bepijling was ook da nie.

Om toch met een positieve noot te eindigen,

twas agliek schoan were vandage 8) :P

Morgen met z'n allen naar Diksmuide :bounce:
fast-jack
Mountainbiker

Post by fast-jack »

moviestar wrote:Tja ... wat moet ik hier nu neerpennen ... een tochtje mountainbiken onwaardig. Te veel road en de pijltjes konden ook beter, 2x mis reden, toch weer serieus gevlamd met een lotto collega (wielrenner).

Greetzzzz
moviestar 8)
Was dat jij en je lottovriend die me gevolgd zijn tot in kortemark ?????
Post Reply