06/10/07 Brakel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Gunter wrote:ik heb de 50 in de namiddag gereden en dan waren alle modderstroken al volledig kapot gereden; maar slechts op 1 stuk te voet moeten gaan dus uiteindelijk alles wel berijdbaar

zeer goede tocht maar toch enkele minpunten:
- toch teveel asfalt naar mijn goesting
- river-cola op de bevoorradingen zijn mijn ding niet
- de pijltjes konden soms wel ietske beter hangen (éénmaal verkeerd gereden en uiteindelijk een mooie klim erbij gedaan; dus ik klaag niet)
Komaan eh, teveel asfalt? Er konden een paar stukjes bij om het nog heftiger te maken maar bij deze tocht kan je toch niet reclameren. Het overgrote deel zal meer dan genoeg afgezien hebben. :wink:

De bepijling was heel duidelijk vond ik, ik wou dat onze club zo pijlen had ipv die Visa-ondingen... Deze zag je al van ver hangen door de oranje punt.

Wat de River cola betreft, liever River en 2,5EUR inschrijving dan dat die mannen gewone Cola moeten kopen en hem moeten doorrekenen aan ons door 3,5EUR te vragen. Als het uw ding niet is, dan drink je er niet van... Simpel toch?

Ik ben vanmiddag gestart rond kwart voor 2. Overal heel goed kunnen doorrijden, slechts 1 keer te voet gestaan. En dat was op de klim om het Livierenbos uit te rijden, richting Everbeek. Ik had donderdag nog mijn nieuwe Nobby Nic's opgelegd omdat ik Brakel en zijn ondergrond goed ken. Ik wist waaraan mij te verwachten na de regen van vorig weekend.
Ik was ook verwonderd hoeveel volk er nog op de baan was tijdens het laatste startuur.
Ik heb toch nog 2 nieuwe stukjes leren kennen in Brakel... 'k Dacht dat ik ondertussen alles wist maar toch, deze organisatie blijft verrassen. Het is telkens een ander parcours. Een TT die de volgende jaren op mijn kalender blijft staan.
meribo
Mountainbiker

Post by meribo »

Vandaag een bijzonder leuke middag gehad. Schitterend nazomerweertje op deze zaterdag met een even knap parcours.
De gespreide start tot 14u maakt het een pluspunt met minder drukte op het parcours.
Er werd van beginsaf aan volle inspanning en concentratie vereist op het bijwijlen zeer technisch parcours, mede door de modder moest je flinke stuurmanskunsten tonen.
De overgangswegen met asfalt waren gering en kwamen dikwijls van pas om "bidon"te hanteren en op adem te komen.
Door te opteren voor de 35km (aangezien de eerste km's niet van de poes waren ) vond ik eerlijk gezegd de enige bevoorrading op 25 km wat ver liggen na 1u35'... jawel !
Ook de aankondiging over durvers-mietjes vond ik wat ongepast in het bos voor het stukje techniek. Al bij al was dit nog vrij vlot te doen.
By the way... had je geen zin om door lange plassen te waden, er rond of afstappen was ook een optie. Iedereen mag dat voor zichzelf uitmaken...

Op het einde toch nog een lusje van de 50km meegepikt en alzo op een 43 km uitgekomen.
Dikke proficiat aan de 14j (omgeving Asse?)in gele tricot die vlot zijn 50km rit wist uit te bollen.
Bikewash en douche subliem, alsook de snelle bediening bij den apres.

Parkeren in en rond de sporthal was wel wat lastig, maar daar malen we helemaal niet om.

Bravo aan de organisatie. Absoluut tot volgend jaar. =D>
Mvgkes
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Gunter schreef:
Toch teveel asfalt naar mijn goesting.

Sorry, maar ik vond het off-roadgehalte op deze tocht meer dan voldoende. Zelfs bij een droog parcours zou dit zeker nog prima geweest zijn.
ostendbiker
Mountainbiker

Post by ostendbiker »

Super goed =D>

thanks
rudy coolens
Mountainbiker

Zwaar maar genieten!

Post by rudy coolens »

Gestart in Oudenaarde rond 12.ooh, in Brakel gestart voor de 50 km maar door het redelijk zwaar parkoers en om rugske een beetje te sparen vanaf de derde lus gekozen voor de 35km, ik heb in het bos gekozen voor de mietjesweg! veel durvers op hun bek gegaan die het plakkaatje durvers gevolgd hebben!! was weeral een mooie organisatie, dikke proficiat al al de medewerkers, ge moet het toch maar doen en ze doen dit allemaal voor ons!!
Thuisgekomen te Oudenaarde met 71 km op de teller;
oudenbelg
Mountainbiker

Post by oudenbelg »

de 50 km gereden van deze prachtige tocht =D> , toch ietsje teveel gas gegeven in't begin #-o , na 2e bevoorrading was het beste eraf en moest dan ook nog terug naar Ronse met de fiets, serieus afgezien maar 't was de moeite waard. Kom zeker terug volgend jaar, met of zonder modder!!

Zijn er binnenkort nog TT's in deze streek?
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

bedankt aan de1200 deelnemers 11OO mountebikers en rest waren toerristen voor de weg , was inderdaad zeer druk rond de sporthal, weinig parking maar hebben nu wel douchen en zo, in michelbeke hadden we da nie en waren emmers , vond da ik da toch goed gedaan heb verkeer regelen aan de sporthal hoewel da erveel zaagden amai allee nu mijn broerke helpen voor avelgem en zorgen voor een mooi parcour en er zit een tochtje in van 55km in de vlaamse ardennen bedankt allemaal 1 DECEMBER AVELGEM
Keyzerpol
Mountainbiker

06/10/07 Brakel

Post by Keyzerpol »

Na Oetingen en Halle is dit mijn derde TT en ben nu al verslaafd aan het bikske. Dit is inderdaad een pracht van een toer omwille van de hoogtemeters, modder en technische stukjes en perfecte organisatie.
Lag lekker vettig dus den bike zijn werk laten doen en alleen in hoogste nood bijsturen is mijn motto. Trouwens het stukske durvers vond ik wel wat overdreven. Voor de eerste bevoorraading was er een veel spectaculairder stukje waar diepe sporen lagen in een steile afdaling, hier toch voet aan grond moeten zetten zé. Voor de rest nog één stukje moeten wandelen maar dat had meer te maken met teveel aan melkzuur.
Heeft er iemand weet van het aantal hoogtemeters?
nebraz
Mountainbiker

Re: 06/10/07 Brakel

Post by nebraz »

Keyzerpol wrote: Heeft er iemand weet van het aantal hoogtemeters?
Mijn garmin heeft er 826 opgemeten. :wink:

Dit stukje was idd technisch maar te kort om een bord te plaatsen waarschijnlijk. Maar idd er zaten nog wel moeilijker stukken in die het parcour van de durvers overtroffen.
kris
Mountainbiker

Post by kris »

Zaterdag ook gereden in Brakel en het mag gezegd worden, het was in orde. =D>
Ik heb me het wel beklaagd dat ik mijn nobby nic's er niet terug had opgelegd, maar dat is mijn eigen fout.
Enkele positieve punten:
  • -seingevers (aan de oversteek van de N8 wist men zelf te zeggen dat we rechts moesten houden, wegens een heel diepe put aan de linkerkant)
    -Parcours (enkel aan de leberg zat er nog een parralel stuk off-road in die men is vergeten)
    -afspuitinstallatie (volgend jaar maken we ook zoiets)
    -pechverhelping (na dat stukje durvers/mietjes was er een jongen gevallen omdat zijn stuurpen was afgebroken. Men is hem vrij rap komen ophalen)
Na de rit nog even met kadeetje gesproken. Blijkt dat die ook van schuusse is.
Post Reply