Was dit jaar zo in Poperinge (15/08) geloof ik. Idd een goed idee zoiets. Dan is er niemand die moet "klagen". De "diehards" niet want ze kunnen die stukken doen, en de "watjes" ook niet want ze kunnen rondrijden.Max Power wrote:Ik heb ooit eens een VTT gereden waar er een technisch stukje tussen zat. Net voor dat stuk stond een waarschuwingsbord "opgepast technisch stuk - enkel voor geoefende bikers" en daaronder een bordje: "overslaan" met een pijl er naast naar het stuk waar de lus weer aanpikt. Is dit geen optie?cowboy peter wrote:
Ideetje???
Schoon afdalingske???
Liefhebbers???
Off-track???
21/10/07 Oostrozebeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Traxer
- Kerstman
Hé CP,cowboy peter wrote:heb nog wa bijkomende info nodig: hoe hoog kun je springenjodelaietie wrote:Oei, oei dat beloofd. Hopelijk moeten we nergens in achteruit rijden en ook niet op ons achterwiel. Ik ga al een beetje oefenen.Ter info m'n stuur is 58cm breed !veeteeteetje wrote: En vergeet ook de cowboy niet.
Met hem erbij zullen er heel wat technische hebbedingetjes aan te pas komen.
CP heeft een andere leuze , als het wiel erdoor kan dan volgt de rest vanzelfs , een beetje zoals de katten.en hoe laag kun je duiken? Kwestie van ons knip en zaagwerk te kunnen beperken.
Had nog een ideetje voor een schoon afdalingske, helaas, optie wordt niet weerhouden. Liefhebbers kunnen mij altijd volgen als ik off-track ga.
Zo te horen komen er enkele dagen droog weer aan, ideaal om de nieuwe tracks in te rijden.
Hoe laat vertrek je???
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
ge kunt misschien een mooie fotoreportage maken, en ondertussen kijken hoe het moet. ( op de fiets blijven of vallen zonder breuken)Moustache wrote:Als ge wilt kom ik wel eens kijken hoor... Ik heb onlangs heel veel ervaring opgedaan met afdalingencowboy peter wrote: Had nog een ideetje voor een schoon afdalingske...![]()
![]()
- Moustache
- Kerstman
Ik zal beginnen zoeken zodat ik een serieuse camera heb voor die dag (in bruikleen zoals dat heet...). Laat mij maar weten waar ik moet staan. Zorg wel dat het een beetje de moeite is voor een gehandicapte biker.cowboy peter wrote:ge kunt misschien een mooie fotoreportage maken, en ondertussen kijken hoe het moet. ( op de fiets blijven of vallen zonder breuken)Moustache wrote:Als ge wilt kom ik wel eens kijken hoor... Ik heb onlangs heel veel ervaring opgedaan met afdalingencowboy peter wrote: Had nog een ideetje voor een schoon afdalingske...![]()
![]()
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Max Power en Zanneis : Wees gerust.Max Power wrote: Ik heb ooit eens een VTT gereden waar er een technisch stukje tussen zat. Net voor dat stuk stond een waarschuwingsbord "opgepast technisch stuk - enkel voor geoefende bikers" en daaronder een bordje: "overslaan" met een pijl er naast naar het stuk waar de lus weer aanpikt. Is dit geen optie?
Zo zijn wij ook wel.Wij hebben evenveel respect voor een beginnende mtb-er dan voor een ervaren mtb-er.Als je een parcours uitpijlt of uitbouwt stel ik mij altijd in de plaats van een onervaren biker (een kid,man of vrouw die zijn eerste tt rijdt)Een ervaren biker zal nooit klagen maar een beginner moet je "soigneren".Vandaar dat wij ook ,in geval van slecht weer of te technisch,de biker altijd de keuze willen geven tussen "moeilijk en gemakkelijk" of "technisch en gemakkelijk".Vorig jaar was dit zelfs zo toen ons parcours extreem droog lag net na de "lacrabergjes" was er ook de keuze.Wie onze tt al kent weet dus wel beter.Maar,....sta ons toe dat we in een vlaag van enthousiasme hier spreken over afdalingskes en klimmetjes want we jeunen ons voor het ogenblik in de voorbereiding en alles verloopt vlekkeloos.Anderzijds zullen we bij het uitpijlen wel de voetjes op de grond houden en rekening houden met iedereen.We beloven jullie een superparcours met dito bepijling voor iedereen.Want als er 2 puntjes waar ik vooral veel belang aan hecht,dan is dit het parcours en de bepijling!!!!!
Zo,deze avond een zitmaaier gaan afhuren voor een weekendje en mijn "fun" kan beginnen.Niet om nog nieuwe off-road te maken,maar om alle paadjes mooi open te leggen zonder dat er een "tengelke" of "takske" in de weg ligt.ik zal zorgen dat er wat fotookes genomen worden en hopelijk kunnen deze hier online verschijnen (Traxer??
Verder hopen wij zoveel mogelijk bekende MTB-clubs te mogen ontvangen (steenbakkers,herders,choufkes,brigandbikers,...........en ga zo maar door)
Ik herhaal het nogmaals : wij halen uit een onbekende,vlakke streek een schitterend parcours met 100% amusementswaarde,off-road en vooral veel fun.We garanderen je een prachtige bike-dag.
En we durven de lat hoog leggen.
Kom genieten en oordeel zelf.
Wij staan open voor alle reacties.
- Herder Joeri
- Mountainbiker
Post by Herder Joeri »
'k Zal mijn best doen om ze warm te maken ne keer naar daar af te zakken. Vorig jaar heb ik deze ook gereden toen ik nog geen Herder was en het was absoluut fun fun en fun².veeteeteetje wrote: Verder hopen wij zoveel mogelijk bekende MTB-clubs te mogen ontvangen (steenbakkers,herders,choufkes,brigandbikers,...........en ga zo maar door)
BTW: laat nog wat "Tengelkes" staan hé!
- grote plateau
- Kerstman
Post by grote plateau »
Waar zijn de grassprietjes en de netels allemaal naartoe?????
Ja ja ,de VTTgrasmobiel heeft weer z'n werk gedaan.
Mij rot geamuseerd samen met de Cowboy Peter,Vttje,Vtpptje om alles perfect berijdbaar te leggen.
Nu moe maar zeer voldaan een douchke pakken en 't "skof"
in om morgen toch nog redelijk
voor de dag te komen in Ardooie.
De twijfelaars zullen weer pech hebben als ze niet afkomen,maar ze zijn verwittigd: Het wordt een zeeeeer leuke mtb- zondag 21okt in Oostrozebeke.
Stukskes zullen nu al te vinden zijn,maar gegarandeerd zitten er stukken in die niemand zal vinden op voorhand,dus dat beloofd........

Ja ja ,de VTTgrasmobiel heeft weer z'n werk gedaan.
Mij rot geamuseerd samen met de Cowboy Peter,Vttje,Vtpptje om alles perfect berijdbaar te leggen.
Nu moe maar zeer voldaan een douchke pakken en 't "skof"
De twijfelaars zullen weer pech hebben als ze niet afkomen,maar ze zijn verwittigd: Het wordt een zeeeeer leuke mtb- zondag 21okt in Oostrozebeke.
Stukskes zullen nu al te vinden zijn,maar gegarandeerd zitten er stukken in die niemand zal vinden op voorhand,dus dat beloofd........
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Inderdaad vandaag een dagje parcoursbouwen erop zitten en het was heel leuk in de off-road te vertoeven.Nu ook moe getsjoold en vlug het beddeke in dat de batterijtjes opgeladen zijn voor morgen.
Het parcours komt stillekesaan uit de grond piepen en daarna kunnen we jullie alles exact weergeven.Volgende week nog een drukke week en dan kan het feest beginnen.
Het parcours komt stillekesaan uit de grond piepen en daarna kunnen we jullie alles exact weergeven.Volgende week nog een drukke week en dan kan het feest beginnen.