Je hebt ook wel een punt ze. Maar het kan zeker niet slecht zijn. en word er nog voor betaald ook terwijl de fitness soms wel duur kan wordenHollandbiker wrote:Ik ben als trainer altijd op zoek naar nieuwe technieken, betere voorbereiding etc. van alles en iedereen kan je leren als je er maar voor open staat. Houtklieven is voor mij dus volledig nieuw. Als jij zegt: er is geen betere krachttraining als dit dan zie ik dat graag terug in wetenschappelijk onderbouwde feiten.absalon wrote:Als krachttraining doe ik in de winter gaan helpen op bouwwerven + hout klieven. Er is geen betere krachttraining als dit + het is zo saai niet als de fitness
Vergis je niet hoor, ik steek een beetje de draak met je
Iedere fysieke bezigheid met je lichaam kan geen kwaad maar om dan te stellen dat er geen betere krachttraining bestaat als dit is een beetje overdreven.
Het is wel handig als je krachttraining doet, dat dit verband houd met de sport die je beoefend. Je gaat ook niet de hele winter paardrijden als voorbereiding omdat er toevallig ook een zadel op zit.
Waar en hoe trainen in de winter?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- absalon
- Mountainbiker
- Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
-
Antonio's pizza
- Mountainbiker
Post by Antonio's pizza »
In de zomer deed ik:
maandag: rust
dinsdag: training (of criterium) op de weg, 's avonds na het werk
woensdag: MTB met de collega's na het werk
donderdag: training (of criterium) op de weg, 's avonds na het werk
vrijdag: rust
zaterdag: MTB
zondag: wegrit met fietsclub
Vanaf nu verandert er eigenlijk maar weinig, behalve dat er geen criteriums meer zijn op dinsdag en donderdag dus rij ik ofwel individueel op de weg ofwel rij ik thuis op de trainer. Ik blijf dus gewoon doorfietsen, moet mij enkel een beetje aanpassen aan het vroeger donker zijn, maar ik heb mij een goeie verlichting gekocht (Cygolite DualCross 300) en daarmee kan ik blijven fietsen, ook op de trails.
maandag: rust
dinsdag: training (of criterium) op de weg, 's avonds na het werk
woensdag: MTB met de collega's na het werk
donderdag: training (of criterium) op de weg, 's avonds na het werk
vrijdag: rust
zaterdag: MTB
zondag: wegrit met fietsclub
Vanaf nu verandert er eigenlijk maar weinig, behalve dat er geen criteriums meer zijn op dinsdag en donderdag dus rij ik ofwel individueel op de weg ofwel rij ik thuis op de trainer. Ik blijf dus gewoon doorfietsen, moet mij enkel een beetje aanpassen aan het vroeger donker zijn, maar ik heb mij een goeie verlichting gekocht (Cygolite DualCross 300) en daarmee kan ik blijven fietsen, ook op de trails.
Adres :ATEGEV wrote:Weet er iemand of het mogelijk is om in de winter te trainen op de Indoorpiste in Gent (Kuipke)?
Ik weet dat sommige profs daar trainen, maar het zou toch jammer zijn om alleen voor hen de piste te onderhouden.
Citadelpark
9000 Gent (Oost-Vlaanderen)
België
Telefoon : +32 9 2428150
Fax : +32 9 2205494
Website : www.kuipke.be
-
Sunn Xtreme
- Expert
Eind oktober, begin november rijd ik de laatste tocht. Dan ongeveer een maand relatieve rust (zondag een rustig tochtje of eens gaan lopen met mijn vrouw). Na deze maand leg ik de basis voor de zomer.
Twee maal per week een intervaltraining in de fitness + krachtoefeningen voor de benen en rug. Vanaf vorig jaar gebruik ik de fitvibe (zoals Sven Nijs) om vooral de rugspieren te versterken en ik moet zeggen dat ik hiervan veel resultaat heb.
Zondag doe ik in de winter ook een duurtraining op de weg van +/- 3,5u en af en toe een tocht op de MTB om de techniek niet te verleren.
Deze periode duurt 3 maanden.
Twee maal per week een intervaltraining in de fitness + krachtoefeningen voor de benen en rug. Vanaf vorig jaar gebruik ik de fitvibe (zoals Sven Nijs) om vooral de rugspieren te versterken en ik moet zeggen dat ik hiervan veel resultaat heb.
Zondag doe ik in de winter ook een duurtraining op de weg van +/- 3,5u en af en toe een tocht op de MTB om de techniek niet te verleren.
Deze periode duurt 3 maanden.