14/10/2007 Denderleeuw - O-Vl.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

14/10/2007 Denderleeuw - O-Vl.

Post by Steven vd Eynde »

Van de site van De Trappers...

9e Voetbalpleinentocht

De Commissie Sport van Denderleeuw en De Denderleeuwse FCB Trappers

Organiseren op ZONDAG 14/10/2007 hun 9e VOETBALPLEINENTOCHT voor MOUNTAINBIKERS in samenwerking met: BBR: (Belgische Bond voor Rijwieltoerisme)

Afstanden 28 km, 33 km of 47 km.

Inschrijvingen vanaf 8.00 tot 11.00 uur.

Startgeld: 1,75 euro of 3,00 euro + gratis massage na de rit door team Fysiohuis DDL

Startplaats:
Gemeentelijke Sportzaal OTTOY
Walleken te 9470 Denderleeuw

In 2006: 1110 deelnemers

Meetellende voor: Trofee HET LAATSTE NIEUWS (Regelmatigheidscriterium) Iedereen kan deelnemen!

Verwarmde kleedkamers met douches ter beschikking, uitgebreide bevoorrading,

ruime parking en afspuitplaats, EHBO door Rode Kruis –afdeling Denderleeuw

Vernieuwd licht golvend parcours in Dendervallei. Overal goed berijdbaar;

Vanaf 11 u optreden-demonstratie van Rope Skippingclub Onions uit Aalst

Iemand deze al gereden in het verleden?
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

In m'n clubverleden heb ik die 'ns gereden, dat was toen een "verplicht" nummer omdat wij ook in die troffee HLN zaten. Veel weet ik daar nimmer van, hopelijk beter als 't BLOSO parkoer van D'Leeuw want dat is gene vette (pers. mening). Voorlopig staat deze er bij ons ook op, 't is niet ver en ik moet die zondag op tijd thuis zijn
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

heb deze al een paar keer gereden. zéér snelparcours : ge kunt gerust de gansen TT op uw buitenblad afhaspellen !
Razor
Mountainbiker

Post by Razor »

Is voor mij de eerste TT van dit seizoen. Krijd zaterdag 29 september mijn laatste koers en kom dan de bossen onveilig maken :-D . Pas op jongens deze asfaltjanet :evil: komt mtben:p. Als er zo ene redelijk traag en met gene techniek voor u rijdt zeg dan eens goedendag want wss ben ik het :P :oops: .
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

Ik heb deze vorig jaar gereden, is mij niet speciaal bij gebleven, en was zoals hierboven al vermeld redelijk snel parcours. De organisatie was wel prima in orde en ik zal dit jaar ook terug van de partij zijn!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Ik heb em ook al enkele keren gereden + de km van huis en terug.
Idd een schoon parcours en ze halen er toch uit wat er uit halen valt voor mijn part.
Voor de hm's moet ge het niet doen maar het is hier dik in orde.Qua bevoorrading is er maar 1 grote maar dan ééntje met een echt buffet en op enkele km's van het einde nog een aquarius drankstop ( allez de vorige keren toch ).
Ik heb de vorige keren samen met Miejster ( Gert Cleemput ) en de mannen van WTC den blok samen gereden.
Dit jaar vertoef ik net aan het zonnige strand van Kusadashi voor een weekje.

have fun

Massini 8)
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

staat bij ons (sasbikers Humbeek) okk op de agenda en een gelegatie zakt zeker af
inderdaad een snel parcours,maar toch tof..... =D> =D> maar wel een heel goeie organisatie op alle vlakken =D> =D>

ni vergeten 11 november 7 de Parel van Brabant in Humbeek
meer info : www.sasbikers.be
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

Wijlen Wolfkens zullen naar goede gewoonte ook met een kleine massa aanwezig zijn. Komen die doedelzakspelers dit jaar ook terug ? :-D
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

ook van deze TT nog een verslagske gevonden uit vervlogen tijden :lol:

Deze ochtend trokken de Kattemboys weer eens de wijde wereld in op zoek naar nieuwe avontuurtjes. Om kwart na acht trokken Terminator en de Voorzitter richting Denderleeuw, waar ze voor de zoveelste keer de VOETBALPLEINENTOCHT organiseerden, maar eerst moest er onderweg nog een nieuw moddervarken worden opgepikt : FrietRider !

Who the hell is FrietRider ? Awel, da's de Robbie van de frituur op Ledeberg. Diene gast rijdt (of reed) tot nu toe bij de Wolfkens in Pamel. Aangezien de Wolfkens wel samen vertrekken maar nooit samen aankomen en elkaar onderweg in de steek laten (en dat hebben we vandaag met ons eigen ogen kunnen vaststellen), besloot 'm om ne keer met ons mee te rijen. Groot gelijk, Robbie, ge moet da nog doen ....
Na ne fotoshoot in Pamel-city, vertrokken we met ne man of 8 richting Denderleeuw om er ons te gaan inschrijven voor de plaatselijken TT. Ook van de partij in Leeuw, waren de Forumleden GT-ken (snellen Eddy van in Ternat, weete nog) en Gizmo (die vedette die al een paar keer geprobeerd heeft in ons spoor te blijven, maar er telkens werd afgereden).

Om klokslag 9u08 vetrokken we allen samen onder een strakke blauwe hemel en prachtig zonnetje rond de trainingsvelden en zo verder de velden in. Onder leiding van Guido'ken Valckenier, Voorzitter van de Wolfkens en Rode Kruis'er Gertje De Doncker (nog een ex-bewoner van Kattem) stoven we die voetbalpleinen rond tegen een vrij aardig tempo. Ge moest er goed uit uw doppen letten want in die haakse bochtekes voelde ik een paar keer het voorwiel van mijnen gloednieuwen bike lichtekes wegschuiven ! Gelukkig beschikt den dezen over een zeer goed evenwichtsvermogen ....

Na het schone zicht op de groene grasmatten, kregen we tientallen veldbaantjes voor de wielen geschoven, al dan niet voorzien van een verharde strook. Lag het nu aan ons of aan de Wolfkens, maar zonder dat we het goed in de gaten hadden, reden we plotseling tussen de 28 en de 30 km/u. Ja hoor, de wedstrijd tussen de twee Roosdaalse wielerterroristenclubs brak in die fields helemaal open en we hadden nog maar amper 5-6 kilometer op den teller staan !

Dan reden de Wolfkens op kop, dan kwamen de Kattemboys langszij, maar de Wolfkens gaven niet op en rukten gelijk zotten op, vervolgens weer de Kattemboys met extra krachtinspanning, maar .... mijn gedacht, mijn gedacht ... geen wonder dat mijnen tikker constant tegen de 170 P/min piekte en dat sommigen hun tong ondertussen al drie keer tussen hun rejongs was gedraaid !

Een keer de veldbaantjes van D'leeuw en Iddergem door, effe tijd om te recupereren op die fantastische betonstroken. Effe den tijd om ne goeie sloek te drinken en de rest van het uiteengerukte peleton te laten terugkomen, maar euh .... waar zijn Gizmo en GT-ken ? Oesje, zekers eraf gereden of zitten ze nog steeds achter die tragere bikers ? Sorry boys, maar wij moeten verder. A race is a race ! Nu, een dikke halve week later, hebben we uit zeer goeie bron vernomen dat sommige van de achtervolgers zo diep in het rood zijn moeten gaan, dat hun benen twee weken lang gaan staken en alle dienst weigeren ! We zijn dus m.a.w. toch goed bezig ... hehe.
Nu ons groepje was uitgedund en onze turbines goed waren opgewarmd, stoven we verder over veldwegen rond Denderleeuw en Welle. Deze lagen er gelukkig allemaal zo kurkdroog bij, dat er van slippertjes vandaag geen sprake was ... allez ja, toch bijna niet. Alleen FrietRider was op één van de singletracks zo gemotiveerd dat 'm in plaats van met den track links mee af te draaien, gewoon rechtdoor was gereden ... recht een veld in dat ne centimeter of 40 lager lag. Ne normalen biker jumpt daar gewoon terug uit, alleen ons mobiel frietkot moest nog maar eens voor de nodige aandacht zorgen door met het voorwiel te blijven steken op de kanten van da veld ! Gevolg : Robbieken tegen de vlakte ....

Een keer rechtgekrabbeld hij weer in de achtervolging, op zoek naar de rest. Alleen de twee Wolfkens in ons groepje die keken niet achterom en lieten het tempo helemaal niet zakken. Vandaar dat FrietRider geen andere keuze had, dan met de Kattemboys het parcours verder af te malen. Bij ons vrienden, geldt wel het motto < samen uit, samen thuis .... >

Na nog geen 20 kilometer biken en totaal onverwacht : de bevoorrading. Net zoals tijdens de inschrijvingen, was ook hier alles dik in orde. Koekskes, massa's drank, fruit en daarzie.... de Rikken ! Van waar komde gij ? Om hoe laat zijde gij gestart ? Bleek dat Speedy een dikke 10 minuten na ons vertrokken was en in het spoor van de Belgische Nationale Ploeg was geraakt (wie zijn die kerels toch ? zie foto hierboven). Aan zijn gelaatsexpressie te zien, moet het er eveneens wreed hard aan toe zijn gegaan .... Toffel jongen, gij gaat afzien noste week !

Na nen uitgebreiden ravito, wijlen weer den bike op en weer de gaskraan weer open ! Op een bepaald moment moest de Raffie ook zonodig zijn overtollige krachten kwijt en begon ie gelijk ne wacko op zijnen 44/18 op dat lange pad langs de spoorweg zomaar eventjes tegen 32-33 km/u te racen ! De rest van den troep mocht zich m.a.w. weer reppen om der Alte bij te benen ....

Net voor het binnenrijden van Denderleeuw, kregen we nog een paar technische opstakels voor de wielen geschoven onder de vorm van een paar trappekes. Iedereen uit de clicpedalen en voet aan grond want trappkes oprijen, blijkt dan toch niet zo eenvoudig ...

Ook een woordje van lof voor de organisatoren, FCB de Trappers. Uitzonderlijk goede uitpijling (pijlkes heel goed zichtbaar), politiebegeleiding op alle gevaarlijke oversteekplaatsen, goed verzorgde ravito, geschenkjes na de raid, massages voor wie wou ... zijn maar enkele van de vele pluspunten van deze TT. Het mag gezegd worden : er zijn andere TT's in Vlaanderen die meer volk weten te trekken maar waar ge belange niet zoveel quality & service terugkrijgt ! Denderleeuw mag dan miskien niet zoveel hoogtemeters en technische opstakels bieden, dat verlies wordt ruimschoots goedgemaakt door de superieure kwaliteit van de organisatie en dat zowel voor, tijdens als na den tourtocht ! châpeau mannen, doe zo voort
snellen eddy
Mountainbiker

Post by snellen eddy »

Raffie wrote:Wijlen Wolfkens zullen naar goede gewoonte ook met een kleine massa aanwezig zijn. Komen die doedelzakspelers dit jaar ook terug ? :-D
Hopelijk van niet want anders krijgt onze clubnar het weer aan de stok met diene met zijne rok aan.
En ook teveel lawaai, ge kunt geen deftig woord zeggen zonder te roepen tegen elkaar voor dat ge iets verstaat.
Post Reply