polar s 510

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
chip
Mountainbiker

polar s 510

Post by chip »

hoi
ik ga aan de kersman een polar s 510 vragen heeft er iemand ervaring bij #-o
groetjes chip :D
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

chip,

toch effe nakijken of dat je kerstman geen S720 aan kan... ALs biker heb je wel iets aan die hoogtemeter, en de boel kunnen overzetten naar de pjoeter geeft redelijk snel een leuk databaseke...
Stevers
Mountainbiker

Post by Stevers »

Hé,

Gebruik al een tijdje de s520 (= S510 maar dan met een andere kleur) en ben daar zeer tevreden van. Met dit model is het ook perfect mogelijk om de gegevens naar de computer over te zetten.
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

Idd ik gebruik ook deze s520 zeer betrouwbaar en kan tegen een stootje (het goedkoopst gevonden bij Van Eyck in Aalst)
MTBIKER.BE
Mountainbiker

Post by MTBIKER.BE »

HI,

Heb er wel problemen mee: de speedsensor valt regelmatig uit en op m'n nieuwe vork (100mm veerweg) krijg ik zelfs geen aanduiding meer!

Iemand uitleg ?
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

De sensor heeft 3 standen van uitzenden, dus je kan hem bij je dealer of bij polar zelf laten aanpassen zodoende deze over een verdere afstand signalen kan uitzenden(Is een werkje van 5 min).
Vediya
Mountainbiker

Post by Vediya »

Hallo,

Sinds begin mei ben ik in het bezit van een Polar S510; volgende dingen heb ik meegemaakt en laten aanpassen of moet ik mee leren leven :

1) de hartslagmeter was verpakt in een blauwe plastic doos; hierin zat een oudere stuurhouder welke niet geschikt is voor de bredere horlogeband. Na contact bij Polar werd dit zonder probleem gewisseld.
Dit kan natuurlijk nog een vorige levering geweest zijn want tegenwoordig worden de hartslagmeters niet meer in een doosje maar eerder reistasje geleverd.

2) de meter moet inderdaad zoals reeds vermeld anders afgesteld worden zodat een langere afstand tussen snelheidssensor en meter mogelijk wordt. Van onderaan de vork tot je pols is in de kortste mogelijkheid iets te kort.

3) Een nadeel dat ik soms ondervind is dat de registratie na 5 minuten onderbreking stop gezet wordt. Dit betekent, als je de hartslagmeter op de fiets zet en om één of andere verder dan +/- 1 meter gaat gedurende 5 minuten de registratie stopt en je moet herstarten met verlies van alle tot dan opgenomen details. Bij het model 520 zou dit 20 minuten zijn (heb ik in één van de forums gelezen).

4) Wanneer je de snelheidsmeting op auto zet, betekent dit ook dat de registratie van je hartslag op auto gezet is; m.a.w. als je stopt voor een rood licht, heb je op dat moment geen hartslagregistratie. Oplossing, ook door een medewerker van Polar gegeven is, aan iedere stop de meting ook te stoppen en terug te starten. De auto functie is dan eigenlijk overbodig. Recuperatie afstand kan dan wel nuttig zijn maar voor de rest denk ik dat je evengoed gesteld bent met een apart snelheidsmetertje.

5) Als je de goedkoopste winkel zoekt en hij is bereikbaar voor jou, ken ik na het bezoeken van 4 "goedkope" winkels (Aalst, Mechelen, Zwijndrecht) maar 1 adres nl in Nederland, Bergen-op-Zoom, fietsen Hopmans.
Nederland heeft 19% BTW ipv 21% in Belgie wat betekent dat mijn hartslagmeter € 265 in België, in Nederland €259 in de kataloog staat. De vernoemde fietshandelaar doet hiervan sowieso nog 20 % af., wat op een €207 komt. Dit alles natuurlijk zijn prijzen van voorjaar 2003.
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

@vediya

Bij van Eyck in Aalst staan ze aan 199€

http://www.vaneyck-aalst.be/eshop/shop. ... d44&cat=44
chip
Mountainbiker

fiets onderdelen

Post by chip »

ik ga hem toch bestellen via het web :drunk:

Bedankt voor de antwoorden :D
Wielplakker
Mountainbiker

Post by Wielplakker »

Heb sinds een paar maanden ook een S510. Ben er tot nu toe tevreden van!
Enkel de overbrenging van de gegevens tussen de polar en de computer (via Sonic Link ~ geluidssignalen) gaat soms minder vlot... sonic link is heel gevoelig voor omgevingsgeluiden...
Verder nog geen problemen ondervonden met de speedsensor, alles werkt prima!!

Ik heb mijn polar gekocht in Nederland bij Math Salden (www.salden.nl). De btw is inderdaad maar 19 % in Nederland. Heb in totaal 211 euro betaald (incl. verzendkosten).
Post Reply