Training: rollen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
flupke
Mountainbiker

Post by flupke »

met dit kl... zomerweer overweeg ik sterk om mij een paar rollen aan te schaffen .... zijn er dingen waar ik op moet letten? ben eens op de site van Tacx (www.tacx.nl) gaan neuzen ...
kriscross
Mountainbiker

Post by kriscross »

Ik heb rollen van tacx model met de luchtremming , werken doet het wel maar het maakt veel lawaai dus ik zou je aanraden van iets meer uit te geven en een model met magnetische remming te nemen of als dat je niet stoort laat je maar iets weten dan kan je die van mij wel kopen .
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

Denk er ook over om rollen aan te schaffen,door mijn jobverandering heb ik de tijd niet meer om na het werk een toerke te gaan maken of naar de fitness te gaan...Met rollen kan ik op elk moment als ik tijd heb trainen hé.Wie kent er een goed merk of heeft degelijke info?
Guest

Post by Guest »

Ik heb rollen. Ik kan u alleen maar de rollen van het merk Tackx aanraden. Deze heb je in alle verschillende prijsklassen. Ik heb de cycleforce swing...Is niet goedkoop maar toch... zijn geld waard!!! Wel opletten want de kans zit erin dat je dit snel beu wordt. Op rollen rijden is niet simpel, het is eerlijk gezegd doodsaai en het is de ergste marteling die je als fietser kan ondergaan. Dus voor sarcastische mensen zoals ik en waarschijnlijk nog een paar andere van dit forum zou ik de tackx trainers aanraden....
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

Weet je wat kan doen om die "verveling" tegen te gaan als je op de rollekes aan het trainen bent, want geloof me vrij vervelen doe je je zeker! Plaats je rollen in de living en kijk terwijl TV. Hiervoor moet je wel een model hebben zonder windturbine van Tackx want die maken een hels lawaai, neem deze met een magneetweerstand (ben het type vergeten en heb de mijne verkocht). Waar je ook moet op letten als je zulke praktijken gaat toepassen in de living, zoals ik vroeger deed, is het plaatsen van een groot laken achter de rollen om de stukken rubber op te vangen. Anders gaat moeder de vrouw niet blij zijn met haar nieuwe rubberbeklede muur! Gebruik ook oude bandjes want ze verslijten snel als de afstelling niet echt goed gebeurd. Veel plezier met televisie kijken terwijl je aan het zwoegen bent. Je kan natuurlijk ook een zeer goede hometrainer kopen die je volledig kunt instellen naar je eigen maat. Ik heb een Kettler Racer en dat gaat toch boven rollen in de living zene!
flupke
Mountainbiker

Post by flupke »

heb mij ondertussen de tacx T1460 Swing (topmodel met wervelstroomrem) met apparte voorwielhouder aangeschaft ... en swingen dat dat ding doet!! :smile: :smile: .... verkoopprijs belgie: 198€ ... besteld via bike discount 145€ ... saai?... komt misschien nog maar met aangepaste muziek erbij valt het best mee!! d)

heeft er iemand soms trainingschema's ter inzage :smile:??? (er zitten bij de handleiding wel wat schema's bij)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flupke op 2002-09-05 23:35 ]</font>
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Ik zit regelmatig op mijnen Tacx Excel en moet zeggen dat dat wel meevalt. Ik hou het bij trainingen van een uur en het voordeel is dat die Excel vanalles bijhoudt...zo kan je een bepaalde route programmeren en die een keertje fietsen, nadien kan je dan de vorige prestatie als tegenstander nemen en op die manier blijft het nog plezant ook...dan kan je zien of al die trainings km opbrengen of niet...

Eric
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

Bedankt voor de info,zal morgen eens op rolzoektocht gaan.
Guest

Post by Guest »

Was juist ook op infotocht en volgens mijnen velomaker is er maar een merk dat door de beugel kan en dat is Tackx. Twijfel nog tussen een model met of zonder computerdisplay.
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Post by Tommie »

Wanneer je rollen koopt vb Tacx dan is daar altijd een snelspanner bij. Weet er iemand of je die snelspanners ook appart kunt kopen want dat zijn er speciale die in die rollen passen??
thx
Post Reply