Frankrijk Cote D' Azur

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
to be
Mountainbiker

Frankrijk Cote D' Azur

Post by to be »

De voorlaatste week van September een weekje van het mooie weer gaan genieten, bestemming Saint- Raphael.
Beperkte mountainbikemogelijkheden, al is L' Esterel een mooi gebied, dat maar beperk toegankelijk is voor MTBers.
Via het Office du toerisme waar een nederlander werkte toen wij er waren, een kaart gekocht (8Euro) met enkele MTB mogelijkheden.
Bijkomend een boekje gekocht "VTT dans L'Esterel et le Pays de Grasse " waar 21 tochten in zijn beschreven. Tochten van een 30 tal km met een hoogteverschil van 500m waren de norm. Goede raad neem je eigen bike mee, want de huurfietsen zijn echt basic. Regio ideaal om in Mei of September of Oktober te bezoeken. Tip voor die ook op de weg willen fietsen, maak een lus van 65km van en naar Valberg, 80km landinwaarts een beklimming van 25km in een prachtig berglandschap met een stijgingspercentage van 5 a 6 %.
orangecrash
Mountainbiker

Re: Frankrijk Cote D' Azur

Post by orangecrash »

to be wrote:De voorlaatste week van September een weekje van het mooie weer gaan genieten, bestemming Saint- Raphael.
Beperkte mountainbikemogelijkheden
Beperkte mountainbikemogelijkheden?
Over een dikke week heeft daar wel het grootste mountainbike-event ter wereld plaats.
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

Yep de roc, en wij logeren al een week op voorhand in Saint Raphael.
Ik denk wel dat ik me daar ga amuseren.
to be
Mountainbiker

Roc dázur

Post by to be »

Het is juist dat roc d'azur zeker een groot evenement is, maar volgens de de man van de fietsshop blue bike gaat men een stuk over prive terrein
dat anders niet toegankelijk is. Mischien vergelijk ik teveel met oostenrijk
het aantal km van bv de zugspitze arena is 3000Km, ik denk niet dat men aan 500km komt in de buurt van Saint_raphael.
Men is ook niet zo mtb minded als in oostenrijk, geen MTB aanbiedingen via hotel zoals te vinden in Oostenrijk, Zwitserland.
Ik vergelijk met mijn vakantie vorig jaar in Saalbach, in bikehotel conrad.
Mocht het in de alpen mooi weer geweest zijn dan was de bestemming Erhwald geweest, maar de weergoden wilde niet mee, jammer.
Maar het blijft een mooie bestemming al was het maar voor het prachtig weer. Toch liever in een zonnetje rijden op 100km pistes, dan in de gietende regen op 3000km :-D
Pukkie
Mountainbiker

Post by Pukkie »

Net terug van Valescure (Saint-Rafael) en 2 dagen in het Esterel rond getoerd, naast de Roc tochten zelf uiteraard.

Schitterende MTB streek in het Esterel gebergte voor wie enige twijfels moest hebben. Pak een plaatselijke topo kaart en je rijgt de paadjes zo aan mekaar. 2 keer de beklimming naar de mont vinaigre (620 m) gedaan. Meer info nodig, stuur PB.

Pukkie.
Post Reply