30/09/2007 Nederhasselt - O-Vl

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

deze vernoen voor 't eerst dit jaar dus den mtb op en meteen ons rot geamuseerd ! alles bijeen iets meer 60 km gebold (van thuis uit wel te verstaan) aan net geen 30 km/u (22,5 om precies te zijn :lol: ).

Goeie uitpijling, oversteken steenwegen bewaakt =D> veel modderpoeltjes, veel water maar ook enorm veel fun gehad (heb FrietRider een paar keer kunnen zeer doen :-D ) ! 't was goed en we komen zekers weer.

Merci Lagniau om mee te bollen (ge mankeert just nog de goeien tenue),
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

Deze voormiddag ook de tocht gereden, in totaal ook iets van 60km (van thuis vertrokken). Was de eerste tocht na een 2-3tal weken niet op mijn mtb te hebben gezeten (waaronder een week Gran Canaria 8) ).Ik heb dan ook serieus afgezien #-o vooral de laatste kilometers. Het was op veel plaatsen ploeteren en wringen door de modder (vooral laatste stuk). Uiteindelijk uitgekomen op een (zwak) gemiddelde van 20,5 km/h. De bevoorrading was prima in orde, er was ook technische bijstand aanwezig! Op de gevaarlijkste plaatsen stonden seingevers =D>

Veel afgezien maar het was de moeite waard!
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

't is weer voorbij die mooie zomer....
Inderdaad, deze morgen om 7u30, 't was fris aan de vis ! Maar we waren op post om 7u30 aan de kerk in Burst.
Den Duvel, Rappe Koen, Speedy en ik. De Sina lag nog te snurken en was nog aan het afkicken van een optreden in het sportpaleis van "de Melkbrigade" of zoiets...
Binnendoor richting "Toefijzer" waar Jerommeken en den Bjorn ons stonden op te wachten. Zo via Aaigemberg, Sint-Antelinks en Aspelare naar de startplaats in Nederhasselt. We waren al gemerkt door opspattende modder en droge voeten waren ook al een eindje geleden!
Gestart, en redelijk rap in het zog van de 1ste AJ's blijven plakken (singletrack) De tocht verliep dit jaar ongeveer in de tegenovergestelde riching en was zeker ni slecht. Onze Speedy raakten we al in de eerste kilometers kwijt. Rappe Koen en Bjorn gaven er een snoksken aan en de rekker was aan't rekken...! Een paar kilometer voor de bevoorrading bleek het ook voor Duvel en Jerommeken iets te snel te gaan, en klampte ik stevig aan bij de 2 laagvliegers. Ik had ondertussen al een stevige douche gekregen van een langsrijdende Bjorn in een enkelhoge plas en kon me nog moeilijk verwarmen. Ik was dan ook geen klein beetje content dat het tempo ietsje zakte. Op de bevoorrading ons Christel gezien van de Torenvrienden uit Herzele, nog nen dorpsgenoot die ook de sportieve benen gevonden heeft. Ons nieuwe energie opgedaan en na het zoeken naar één van de onderdelen van Jerommeken....zijnen bril, onverrichter zake de weg verder gezet.
Na de stop was't verdekke zeer fris, ook al omdat ik goe gezegend was na de tsunami die den Bjorn veroorzaakt had.
Stramme spieren er zo vlug mogelijk proberen uit te rijden en waarempel, in Pollare begon het ietje beter te verlopen. Tot we in een andere Singletrac terug achter een AJ hingen en die samen met Jerommeken de "baardige draad" ging opzoeken. Gelukkig zonder erg voor beiden, maar de koerskonijnen waren gaan vliegen. Na een paar kilometer achtervolgen zag ik den Bjorn links draaien ipv rechts, maar ik begreep dat hij de "Giesbaargse Mattetoerten" geroken had en huiswaarts reed. In de afdaling kon ik aansluiten bij Bart en Koen. Een eindje later, ter hoogte van Zandbergen kwam onze Jerom ook aansluiten. We zaten toen op kruissnelheid, Koen op kop en wijlen daarachter. Op een gegeven moment had Jerommeken een (felle???) brok in het oog en liet hij Mij en Bart voorrijden. Ik kroop terug tot bij Koen, maar in de modderstrook bleek dat hij toch al diep in de reserves was gegaan of het verkeerde spoor had, waardoor ik waarempel het tempo kon bepalen. We reden nog een Wolfken voorbij en kwamen dan in de directe omgeving van de start. Ik kwam samen met de Koen aan, op een paar minuten gevolgd door Bart en nog even verder Jerommeken. Op Speedy hebben we nog ietsiepietsie langer gewacht. Een mooie, maar modderige toch, real fun!!! Na de doge ritten zijn we blijkbaar in het blubberseizoen gekomen, en....alles heeft zijn charme, maar men moet ze willen zien!
Nadien met het piepende fietsje terug naar huis via Heldergem en een ommetje via Landries (Aaigem) Samen uit samen thuis! Jerommeken uitgewuifd en via de weg terug naar the big City of Burst!

Parcours: ****
bepijling: ****
bevoorrading: ****
gezelschap : *****
km's : 72 (tot thuis)
avs : 23

Oh ja, 't was ni "de Melkbrigade" maar Milc inc!
Waar is den tijd van Nonkel Bob hé????

www.dzm.be

Post by Klippel San »

@ raffie en Lagniau merci ver de companie, twas weer een ferm tochtje ja, en op teinde ejje me wa zeer gedaan, onthoud wel da dit den eersten tocht is e peken, mijn vraak zal zuuute zijn :bounce: :bounce:

En mannen Frietrider is niet meer hé.
De nieuwe ik is gedoopt Klippelsan.

Nog felecitaties aan de organisatie, alles was zoals verwacht en aloude traditie dik in orde.

=D> =D> =D> =D>
WaterDr@gon
Mountainbiker

Post by WaterDr@gon »

Deze toertocht ook gevlamd (voor mij nogal uitzonderlijk) tegen 21,5 km/h maar da lag toch vooral aan het vele vlakke dat in het parkoer zat.

Ik peis dat de wolfkes mij op de laatst 8 km nog zijn voorbij gevlamd.

Allezins den toertocht was nen aanrader en ik vind het super dat er op de gevaarlijkste kruispunten seingevers staan, nen aanrader voor alle volgende toertochten!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Gweñito Gafotas wrote:Idd. beste stukken in Polare lieten ze links liggen, misschien met de andere tochten in de streek wat schrik voor overkill?
Hoezo? Niet de traditionele klimmetjes in Pollare dan?
more
Mountainbiker
Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Post by more »

Pétard wrote:@ wolfkens: een sjans dat vanbelle da ni leest of hij begint direkt een weddingschap (met een bak meer in de kelder moet ik zeggen dat hem tegenwoordig ook al eens iets verliest :drunk: )

30 zou toch wa veel zijn....
ni...

misschien in ulle wiel plakken

......

en der opt einde overgaan :^o
meneer vanbelle is dan toch niet in ons wiel kunnen blijven plakken, hij stond plots geparkeerd omdat hij moest kakken :lol:
de eerste rit van dit seizoen was dik in orde, lekker vettig, ene keer op mijne buik beland, beetje te snel over kasseien met modder gegaan :oops:
goeie uitpijling en grote wegen veilig afgezet.
btw: de 30 hebben we niet gehaald #-o , twas maar 25,6 voor de 45km
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

stevenvde wrote:
Gweñito Gafotas wrote:Idd. beste stukken in Polare lieten ze links liggen, misschien met de andere tochten in de streek wat schrik voor overkill?
Hoezo? Niet de traditionele klimmetjes in Pollare dan?
Nope. Enfin, niet dezelfde als bij de tocht van den Bakkus. We hadden 2 keer Pollare. In begin van de tocht (off road klim aan de zijkant van de "Pollareberg". en vandaar was 't direct richting Winnik. Na een goeie 30 km terug Pollare (via winnik) en dan konden ze de befaamde "steentjesklim" downhill gekozen hebben maar ze namen het betonbaantje er net voor... om dan via da kort klimmetje tussen die struiken dat aan 't kapelleken uitkomt terug boven te rijden. Dan enige echte afdaling op heel de tocht, die geaccidenteerde veldweg (bij bakkus moesten we die op) en dan via de baan terug up hill richting top Pollare. Zelfs die kasseiklim verderop in Pollare lieten ze zo. Misschien dat ze bewust kozen voor alternatieve baantjes in Pollare, met de bakkustocht nog niet zo lang geleden... In Zandbergen wel paar baantjes die mij tot nu onbekend waren :-D
Van ons origineel parkoer toen ik nog in de club zat blijft zo goed als niks over (stukken denderhoutem, Outer, Okegem, Liedekerke, Neigembos, zijn allemaal geschrapt). Ken da nog altijd krak van buiten, als 't u interesseert pak ik u ne keer mee :-D
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Misschien moeten ze volgend jaar terug overschakelen naar het oorspronkelijke traject. Hier in de buurt zijn er niet veel TT's die Outer, Okegem, Atom enzo aandoen. Rond Neigembos heb je ook nog wat leuke paadjes en Neigem kunnen ze makkelijk aandoen. Via veldbaantjes vanuit Winnik al over Lieferinge/Neigem en je bent er al...

Yep, zullen es afspreken.

Grt,

Steven

Btw, uw post vermeld iets te veel 'beton'... :lol:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Gek wat GG daar zegt......'k Zat gisteren op de baan en wou dat saai trainingsritje afsluiten met de keitjesklim in Pollare (op slicks hehe). 't Was toen wel half drie ongeveer en er kwamen een stuk of wat bikers naar beneden ('k geloof drie in 't zelfde shirt, grijsachtig). Boven aangekomen zag 'k daar een oranje pijl downhill hangen, dus misschien heb je wat gemist ?????
Post Reply