30/09/2007 ZWEVEZELE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

hillestamper1 wrote: Blijkbaar toch wel veel toffe reacties ??????? #-o #-o gekregen van onze deelnemers dat dat eigenlijk een goede opwarming is [-X [-X [-X
Beste Hillestamper,

Met alle respect voor jullie organisatie en voor jullie aankondiging vooraf maar 10 km road is geen goeie opwarming voor een tt-ken van 50 km.Een kilometerke of 2,jadat kan ik begrijpen,........maar 10!!! (Da's 20% van jullie parcours en dan tel ik de rest van de road nog niet mee.
Al volgt van mij daarna 40 km off-road,toch is dit een puntje waar jullie moeten aan werken.Ik kan me niet voorstellen in de streek waar ik woon dat ik eerst 10 km op de weg moet rijden alvorens off-road te rijden.Off-road moet je zoeken,maken,aanvragen,......enz.Waarom inderdaad rechtstreeks naar Hertsberge trekken terwijl in en rond Zwevezele toch ook mooie stukjes off-road liggen.Kan ook begrijpen dat jullie een stukje Hertsberge willen meepikken.(Een streek met veel off-road laat je niet liggen).Ik zou aanraden,zoek het eerst wat dichter rond Zwevezele met wat meer off-road en probeer niet Hertsberge te gebruiken als trekpleister.Ga eerst uit van jullie eigen parcours en jullie eigen sterkte en niet van dat van een ander.Nu,perfectie hebben we tot op heden nog nooit gehad en zullen we ook nooit krijgen.Dit was als eerste organisatie (lees goed : organisatie) zeker een schot in de roos.Maar ik heb intussen ook een beetje mijn reputatie tegen dat ik vooral kijk naar off-road en niet naar road.We praten hier wel over MTB hé,niet over een wegrit.De road is sowieso altijd onvermijdelijk maar je moet een gevoel krijgen na de rit dat je veel off-road hebt gereden en niet omgekeerd.Nu,ik voel me zeker niet belazerd of ben niet ontgoocheld door de inlichtingen vooraf.Ik zou zeggen:Werk er nu een heel jaar aan en volgend jaar kunnen we dan eens de vergelijking maken of er beterschap is.

Tot slot wil ik Jocca hier ook wel een beetje verdedigen en gelijk geven daar ik al enkele keren met hem heb gereden en ik kan zijn "colére" best verstaan.We zijn inderdaad veel gewend en verwend geweest de laatste weken maar de fout zit hem vooral dat we stillekesaan de streek overal beginnen te kennen daar er steeds meer en meer tochten zijn.Maw we weten wat er in de meeste streken ligt en verwachten dan ook iets meer.
Geen kopies van andere tt's maar je ziet gauw of er werk ingestoken is of niet.

Jocca weet wat ik wil zeggen want ik heb enkele weken hetzelfde meegemaakt met Bléharies-Brunehaut.Toen de leute en het mooiste pas echt begon was mijn geduld al op en heb ikachteraf ook het mooiste gemist.

Net als vandaag,want na 15 km (aan de bevoorrading) ook forfait gegeven.Bewust. :oops: :oops:

Sorry,had gezegd en beloofd van niet te reageren,maar kon het echt niet laten.Hopelijk krijg ik hier wat begrip want ik heb ook begrip voor hun situatie.Maar volgend jaar moet dit iets beter kunnen.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Door het slechte weer gisteren besloten om vandaag te gaan rijden. De tocht was zeker niet slecht als je de eerste 10 km eventjes vergeet. Vele bekende stukken tegengekomen, maar de organisatie had ook de moeite gedaan om enkele mooie nieuwe stukken off-road in de tocht op te nemen =D> =D> . Ook al ben ik geen modderfreak, toch moet ik toegeven dat enkele zware,maar toch berijdbare modderpassages voor het tikkeltje meer zorgden. De laatste weken waren we (sommige mensen van het forum) natuurlijk verwend omdat we het voorrecht hadden om bij onze westerburen in een prachtige streek te rijden waar de organisatoren bovendien kunnen genieten van een ongekende vrijheid. De pijltjes mogen inderdaad wat groter zijn, maar hingen telkens op de juiste plaats. De Hillestampers bewijzen tijdens hun eerste organisatie in elk geval dat ze in staat zijn om op een vlotte manier een goede tocht in te richten =D> =D> ...die volgend jaar nog beter zal zijn (eerste 10 km). Daar twijfel ik niet aan. Bedankt! =D> =D>
faceke
Mountainbiker

Post by faceke »

:lol: Vond het zeker niet slecht beter zelfs t'was geestig in de modder ploeteren , bij ja de eerste 10 langs de baan so what t'was fun. Buffaloboy en ik zeggen tot volgende keer 8) Doe zo verder
clubboys
Mountainbiker

Post by clubboys »

Toffe tocht gereden vanmorgen, een van de betere die ik deze maand gereden heb. Leuke passages door het bos zonder tegenliggers. mooie organisatie, goede bepijling (volgend jaar de pijlen misschien in een andere kleur). =D> =D>

Ik had geen probleem met de 10 kilometer road maar ja voor mij is dit het eerste jaar dat ik meedoe aan de toertochten.
Ben nu een maand bezig en heb al veel verschillende parcours bereden, de een al wat beter dan de ander.
Tot volgend jaar 8) 8)
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Er was inderdaad aangekondigd:eerste 5 km asfalt. Dan werd dit gewijzigd naar 8, uiteindelijk waren het er 10,2 !!!! (toch een pluim dat in alle eerlijkheid dit minpunt door de organisatie zelf vermeld werd hier op het forum). De reden ervan zou zijn dat de zware stukken er werden uitgehaald maar volgens mij gaat het hier om een mountainbikerit. Laat ons dus eerst oordelen of het te zwaar was of niet. Op de 22-32 kun je heel wat hoor !
Zwevezele en omstreken heeft heel wat te bieden (de terugkeer is hier een bewijs van). Respecteer en waardeer dus je eigen streek. Maak desnoods een TT van 60 km maar gebruik de offroad die er wel degelijk is. Het ruikt er hier volgens mij sterk naar dat er getracht werd om een kopie te maken van de TT van de hertetrappers van Herstberge. Wel, start dan niet in Zwevezele maar in Herstberge.
Misschien werd er gedacht door de Hillestampers dat het mountainbikeseizoen niet te zwaar mag beginnen voor de wielertoeristen maar de mountainbikers zijn hier dan wel de sigaar. In de 'form van ons leven' krijgen we een TT van amper 43 km aangeboden.
Dat die 10 km als opwarmer dient is zever.

Wat de seingevers betreft aan de bevoorrading: Na de lus (dus vlak voor de 2e bevoorrading) stond er een met een pint in zijn hand tegen een boom geleund, kijkend in de richting van de bevoorrading. Op het laatst hoort hij mij afkomen en zegt: "steekt maar over". Hij vergat dan wel om een aankomende wagen tegen te houden. Gelukkig had ik eerst gekeken. Respect voor alle vrijwilligers maar neem je 'job' ernstig en drink er achteraf een op de goede afloop. Soit, ik wil dit voorval nu ook niet dramatiseren. Er is tenslotte gelukkig niets gebeurd.

Tot daar mijn kritiek. Hopelijk leren de Hillestampers daaruit (wat ik niet betwijfel). Het is uiteraard nooit mijn bedoeling om deze (of andere) TT's af te breken. We onthouden dus dat op zich deze TT niet slecht was. Het offroad-gehalte was er -behalve de eerste 10 km- voldoende en leuk.
Punten: Voor mij telt alleen het parcours = 7/10 te verminderen met 20% wegens de te lange aanloop = 5/10.
Volgend jaar beter maar of ik er nog zal bij zijn ?????
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

Wat die eerste 10 km betreft denk ik dat de organisatie er wel lessen zal uitgetrokken hebben voor volgend jaar maar ik breek deze organisatie zekers niet af !
Alles was zeer goed georganiseerd ! Enkel pijltjes vond ik ietwat te weinig opvallen maar ze waren zekers goed geplaatst !
De tocht was ideaal voor het komende winterseizoen in te gaan , heel lekker vettig , dus ideaal om het beetje verleerde techniek in de modder weer erin te krijgen .
Al vrees ik wel dat deze bij droog weer toch heel wat minder te bieden zou hebben , maar soit we hebben ons goed geamuseerd .

Hillestampers , ik wens jullie verder veel succes toe als nieuwe club en hopelijk mogen we jullie regelmatig ne keer tegen komen off the road , vooral op onze eigenste Steenbakkers VTT op 15 december :wink:
moviestar
Mountainbiker

Post by moviestar »

waarom zo zeuren over die eerste 10 km ? wat volgde was gewoonweg schitterend, heb me geamuseerd op deze tocht en zelfs , door eigen fout, de lus extra gemaakt door de modderbaantjes, na 52 km ben ik dan maar van de kortrijksestwg richting Veldegem gereden (huiswaarts dus) maar een pluim voor de organisatie =D>

bepijling was goed alsook de bevoorradingen =D>
derest niet beleefd (bike-wash enz. )

Verslag staat online

Greetzzz
moviestar 8)
casper
Mountainbiker

Post by casper »

moviestar wrote:waarom zo zeuren over die eerste 10 km ? wat volgde was gewoonweg schitterend, heb me geamuseerd op deze tocht en zelfs , door eigen fout, de lus extra gemaakt door de modderbaantjes, na 52 km ben ik dan maar van de kortrijksestwg richting Veldegem gereden (huiswaarts dus) maar een pluim voor de organisatie =D>

Verslag staat online

Greetzzz
moviestar 8)

=D> =D> =D> =D>

Moet wel zeggen dat m'n bike tijdens die eerste 10Km spontane neigingen had om zomaar in de graskanten te gaan rijden #-o #-o

Wat Max Power en Lichterveldenaere zeggen kan ik mij perfect bij aansluiten :wink:
Voor de rest : doe zo voort mannen, beetje aan 't parcours werken, beetje meer druk op de douches en alles komt OK [-o<
Tot volgend jaar [-o<

Gr,
Casper :lol:
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

hallo,
vond deze tt voor hun eerste keer nie slecht!!die eerste 10 km waren in no time gepasseerd,als je met een groepke rijdt wordt er wel wa afgetettert.vond het eerste deel tot aan de eerste bevoorading wat aan de matige kant maar na de tweede bevoorading was het parcour stukken beter!! =D> zware baggerstukken waar ik de tanden op kapotbeet!jawaddedadde...na 41 km was ik al zo zacht als een ei!! #-o de vele weken niet-biken eisten z'n tol!!in een vettige dreef nog voorbijgevlogen door een ontketende voltman!!'t is ooit wel al eens anders geweest!! :roll: waar ik ook helemaal niet van hou zijn die stroken waar er heen en terug gereden wordt!!bikers aan de linkse kant,bikers aan de rechtse kant en dan hoef je nog eens rekening te houden met joggers zowel rechts als links en ook ruiters hebben ons pad gekruist!!vind dit toch wel gevaarlijk vooral als je met enkelen samen rijdt.voor de rest vond ik de bevooradingen goed,bepijling duidelijk (inderdaad misschien volgend jaar ander kleurke!!) de douche tent mooi ineengestoken al mocht er gerust wa meer druk op de douchekoppen gezeten hebben!!service in en buiten de zaal,inschrijving,...en wat betreft de minpuntjes...daar kunnen jullie alleen maar uit leren zeker!! :roll: bikers...wedden dat we volgend jaar gaan versteld staan van hun vooruitgang!! [-o< bij deze:tot volgend jaar...
groeten dingo 8)
Jempy One
Mountainbiker
Location: genius 20, specialized epic comp '08, Cube Agree, Trek 4000

Post by Jempy One »

moviestar wrote:waarom zo zeuren over die eerste 10 km ? wat volgde was gewoonweg schitterend, heb me geamuseerd op deze tocht en zelfs , door eigen fout, de lus extra gemaakt door de modderbaantjes, na 52 km ben ik dan maar van de kortrijksestwg richting Veldegem gereden (huiswaarts dus) maar een pluim voor de organisatie =D>

Verslag staat online

Greetzzz
moviestar 8)
Ik kan moviestar enkel maar gelijk geven. Na die eerste 10 km was het idd prachtig. Tijdens de modderstroken ben ik bij momenten wel diep moeten gaan maar ik vond het schitterend ... bepaalde stroken heb ik zelfs nog eens "gebist". Na 80 km terug thuis gekomen en dan wel met een tevreden gevoel.
Post Reply