30/09/2007 ZWEVEZELE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Leve het forum!!!! Het was inderdaad heel handig dat we wisten dat we veel baan kregen in het begin,maar 10 km road was toch wel te veel!!!
Persoonlijk zou ik de tocht niet uitstippelen richting Hertsberge. Ook Zwevezele heeft waarschijnlijk heel wat moois aan te bieden! Dat viel vooral op tijdens de laatste 10 km. Of inderdaad een paar offroadstroken steken in het eerste gedeelte.

Voor een eerste inrichting was de organisatie echt prima!!! De bepijling was perfect alhoewel de pijltjes niet echt opvielen he. Van bij de start was echt heel veel moeite gestoken om alles goed aan te duiden met de nodige borden. Mooi parcours met toch wel pittige stukjes, mooie bevoorradingen, veilige oversteek, lekkere boterham achterna op een zonnig terrasje! Mmmm, ik heb ervan genoten!

Proficiat en bedankt organisatie!!! =D> =D> =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ik heb ook van mijne voormiddag genoten!!!! :wink:
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

hillestamper1 wrote:Beste collega bikers,
We vertrekken inderdaad eerst voor een 6à7km asfalt.
ik zat aan 11 km toen ik afdraaide ... sorry ma dat is echt te veel, zoals eerder gemeld steek wat offroud erin (strookske of 3) en dan ga ik niet zagen ... op mijn terugweg een alternatieve route genomen en toch vrij veel offroud stukken gezien waar perfect kon gereden worden ... :-?
hillestamper1
Mountainbiker

Post by hillestamper1 »

Aan alle deelnemers (688) van onze eerste hillestampers tocht :

Door de weersomstandigheden hebben we ons parcours op het laatste nippertje nog moeten wijzigen wegens te zwaar. Daardoor waren de eerste kilometers asfalt nog langer. Daar werken we volgend jaar zeker aan om een deftige oplossing te vinden.

Blijkbaar toch wel veel toffe reacties gekregen van onze deelnemers dat dat eigenlijk een goede opwarming is voor de zwaardere stukken die daarop volgden.

Onze pijltjes passen we zeker aan want die waren inderdaad niet perfect duidelijk, alhoewel we wel mogen zeggen dat de uitpijling zelf wel goed was.

We danken in ieder geval iedereen die vertrouwen in ons had voor onze eerste organisatie, en we hebben zelf veel bijgeleerd.

Volgend jaar wordt het dus nog beter, en hopelijk hebben jullie er toch van genoten.

Wij zijn heel tevreden met de opkomst van dit jaar en hopen jullie volgend jaar terug te zien op 28/09/2008.

Met sportieve groeten,

DE HILLESTAMPERS
hillestamper1
Mountainbiker

Post by hillestamper1 »

Door de weersomstandigheden hebben we ons parcours op het laatste nippertje nog moeten wijzigen wegens te zwaar. Daardoor waren de eerste kilometers asfalt nog langer. Daar werken we volgend jaar zeker aan om een deftige oplossing te vinden.

Blijkbaar toch wel veel toffe reacties gekregen van onze deelnemers dat dat eigenlijk een goede opwarming is voor de zwaardere stukken die daarop volgden.

Onze pijltjes passen we zeker aan want die waren inderdaad niet perfect duidelijk, alhoewel we wel mogen zeggen dat de uitpijling zelf wel goed was.

We danken in ieder geval iedereen die vertrouwen in ons had voor onze eerste organisatie, en we hebben zelf veel bijgeleerd.

Volgend jaar wordt het dus nog beter, en hopelijk hebben jullie er toch van genoten.

Wij zijn heel tevreden met de opkomst van dit jaar en hopen jullie volgend jaar terug te zien op 28/09/2008.

Met sportieve groeten,

DE HILLESTAMPERS
hillestamper1
Mountainbiker

Post by hillestamper1 »

Met sportieve groeten,

DE HILLESTAMPERS
Bonitãs
Mountainbiker

Post by Bonitãs »

Inderdaad veel baan maar het was zoals ze hadden gezegd,

vond het wel niet slecht om een beetje op te warmen,

Voor een eerste keer, proficiat aan de mensen van de organisatie.

=D> =D> =D>
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

Deze ochtend stond ik samen met mijn bikemaat om 8.20 paraat aan de kerk om er eens voor 50km in te vliegen. Wegens het slechte weer heb ik mijn Fast Freds ingeruild voor Nobby Nics, je weet maar nooit. Het zonnetje deed al goed zijn best, maar in deze tijd van het jaar geeft ze nog niet al te veel warmte 's ochtends vroeg. Hier werd eerder aangekondigd dat we 8km road zouden krijgen voor we de weg verlaten, het werden er uiteindelijk 10. Aan de ene kant ergerde ik mij hier aan, ik kwam immers om te mountainbiken. Aan de andere kant, het ging steeds over kleine baantjes, en om wat tempo te halen was dit stukje misschien niet slecht. Hopelijk werd de rest toch interessanter. En dat werd het! We reden in en door de Hertsbergse bossen, waar vooral de offroad primeerde. Kilometerslang in een bos rijden, zonder een wagen te zien of iets anders dan medebikers te horen. Geweldig! Met al die road was de eerste bevoorrading er dan ook wel snel, amper 16,4 km op de teller. Even snel een hap en een slok en dan terug door, we hadden toch nog geen honger of dorst. Ik had intussen ook al zitten twijfelen of het wel nodig geweest was om mijn banden te wisselen. Na de bevoorrading wist ik het zeker. De paden lagen er echt vettig bij en het was bij momenten stoempen en ploeteren om vooruit te raken. De drogere stukken en de stukjes road waren een welkome recuperatie tussen dat ploeteren door. De tweede bevoorrading kwam opnieuw sneller dan verwacht. Na 30km was het alweer tijd voor energie op te slaan. Deze keer met zicht op de laatste 20km toch iets meer gegeten en gedronken, maar we hebben ons niet beziggehouden. De paden werden zowaar nog vettiger en er bleek steeds minder road tussen te zitten (of leek dit enkel zo door de vermoeidheid?). Ik bleek toch nog iets meer poeier over te hebben dan mijn makker, die na 45km wat aan de rekker zat. De laatste 4km was opnieuw bijna volledig road, maar deze keer ergerde ik mij er minder aan. Enkel het lang stuk langs die brede weg vond ik echt niet aangenaam, als er één ding is dat ik haat dan zijn dat grote banen. Met 53km op de teller kwamen we terug aan bij het schooltje voor 'nen boterham me gekapt' en een leffeke. We dachten eerst om de bikewash links te laten liggen wegens teveel volk, maar uiteindelijk bleek het ons toch verstandiger de modder wat van onze bike te spoelen voor we huiswaarts trokken. We moesten vrij lang aanschuiven, er waren toch 6 slangen, maar met zo'n opkomst mochten er nog wel eens 3 bij.
Deze organisatie krijgt van mij een 7,5/10 wegens die vroege bevoorradingen en vooral de road in het begin. Liever 5km bij elke afstand tellen en enkele stukjes offroad dan 10 km road om te beginnen.
Toch eentje waar ik volgend jaar wel weer bij wil zijn!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Kan me grotendeels bij het parcoursverslag van Max Power aansluiten.
Gelukkig wisten we dat de eerste kms road waren. Door het wegvallen van wat stukken, waren het er 10, maar daarna werd het steeds beter. Eerst wat voorzichtig in het bos, maar dan steeds meer. Aanvankelijk nog vlot berijdbaar, maar in het laatste deel lagen toch wel enkele zeer zware stukken. Verrassend en gelukkig veel offroad in de terugkeer naar Hille.

Goede organisatie met goed voorziene bevoorrading, begeleide oversteken, goede bepijling (een keer wat verstrooid en de pijlen van Kruiskerke beginnen volgen #-o ), ... Bikewash niet gebruikt, want ik wou niet wachten wegens een opkomende verkoudheid.

Wat later dan gewoonlijk vertrokken daar ik nog moest werken. Er wat de pees opgelegd in het begin. Een terugkerende Jocca (ge hebt het beste gemist - ervaring leert: nooit opgeven, 't kan altijd beteren) tegengekomen en uiteindelijk toch nog op bekenden gebotst: een hele kudde Steenbakkers en samen met hen verder gereden. Alvast bedankt. Op de après weinig bekende zichten (zeer uitzonderlijk :-k ), buiten de Steenbakkers uiteraard en Filiberke die nog later vertrokken was. Ook nog kort de warme bakker gezien.

Aan de Hillestampers, een goede start, keuze voor Hertsberge en de bossen is begrijpelijk, maar die toch wel zeer lange aanloop probeer je best te vermijden. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, zeker in die streek. Enig ander minpunt was misschien de douche. Als er meerdere kranen actief waren, was het debiet toch wel zeer laag. Maar globaal een goede tocht =D> en wellicht volgend jaar terug.
Montybiker
Mountainbiker

Post by Montybiker »

Om voor een eerste maal een TT te organiseren vond ik het meer dan behoorlijk. Was een zeer leuk parcour, voor een groot deel snel, de laatste 10 km zwaar. Starten op verhard voor 10 km heb ik op zich geen probleem mee, bij veel TT's ben je nl veel te weinig opgewarmd wanneer je de eerste strook offroad aansnijdt. Pijltjes mochten iets meer opvallen maar daar dat komt wel in orde. ¨Proficiat jongens doe zo verder !
Lichtervelde zal er volgend jaar zeker terug bij zijn!

Cu,

Montybiker,
Post Reply