frame of komplete fiets

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Wat zal gij kiezen

Frame
37
58%
komplete fiets
27
42%

Total votes: 64

Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Heb gestemd voor frame only. Heb het dit voorjaar ook zo gedaan voor mijn Taurine. De complete fiets kon ik op 1,5 maanden geleverd krijgen en toch heb ik gekozen voor de framekit. Door gericht in te kopen heb ik de fiets volledig volgens mijn wensen kunnen opbouwen voor een goeie 5-600 Euro minder dan de kant-en-klare Team-uitvoering (mn bike is zelf iets lichter). Beetje (klein beetje maar :roll: ) langer moeten wachten natuurlijk, maar toch een mooie besparing. Upgraden kost ook geld en parts die af-fabriek op de fiets staan, kan je vaak niet aan de volle prijs verlappen.
rudy coolens
Mountainbiker

frame

Post by rudy coolens »

Ik kies altijd voor een frame, vorige maand fully frame gekocht en hardtail overgebouwd naar fully frame, een half dagje werk afstelling inbegrepen!
pr023473
Mountainbiker

Post by pr023473 »

Voor mij ook altijd frames.
Je moet wel opletten want niet elk frame kan je los kopen.
Meestal zijn dit de duurdere modellen.
Kun je lekker de onderdelen plaatsen die je zelf wil en zo een unieke bike opbouwen.
Na het biken zelf is opbouwen een grote passie voor mij, maar dat zullen de meeste onder jullie niet verbazen zeker :lol: :lol:
Last edited by pr023473 on Sat 29 Sep 2007 12:18, edited 1 time in total.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik heb nu 2 kant en klare bikes gekocht. dit zal ik niet meer doen. tenzij ik een orbea alma open koop. dan koop ik hem volledig en zet ik die onderdelen op andere bikes of verkopen. maar nu zal ik enkel nog uitzien naar frame only.
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Waar ik nu mee rond bol heb ik ook als frame gekocht en alle spulletjes van mijn vorige bike zelf overgezet, dus zal ik dat volgende keer ook wel doen denk ik.
Iets wat je zelf hebt samengesteld en gemonteerd geeft toch altijd nog meer voldoening dan het kant en klare spul. :bounce:
Subject Alpha
Mountainbiker
Location: Thompson Pro-Team, Duke, X9, Speed Dail SL, Truvativ

Post by Subject Alpha »

Frame. En liefst ongespoten.
Custom blijft het mooiste.
SkitZo
Mountainbiker

Post by SkitZo »

Voor mij ook liefst frame only, als is het maar om de kosten wat de spreiden.
En het is toch zo leuk wat te knutselen aan je bike.
Post Reply