No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Dr.Gonzo wrote:
Sp33dFr34k wrote:Bij de Speedkings heb ik er 60ml + 1 kopje in geflikkerd. Had er eerst 1 tot 1,5 kopje erin gegooid, maar dat was niet genoeg... In het begin wel, maar na enkele weken stonden ze elke dag plat. Toen heb ik met zo'n vulspuit en valve core remover ongeveer 60ml bijgedaan.
Daar gaat je gewichtswinst dan ... #-o

Had ik dan toch beter de BP's genomen. :(
Ja, ik zit nu een ons boven de 10 #-o

Als ik m'n S-Works frame heb, ga ik de wielen ook eens goed onder handen nemen. ff opnieuw die zooi eruit scheppen en banden schoonmaken, kijken wat t doet...
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Sp33dFr34k wrote:
Dr.Gonzo wrote:
Sp33dFr34k wrote:Bij de Speedkings heb ik er 60ml + 1 kopje in geflikkerd. Had er eerst 1 tot 1,5 kopje erin gegooid, maar dat was niet genoeg... In het begin wel, maar na enkele weken stonden ze elke dag plat. Toen heb ik met zo'n vulspuit en valve core remover ongeveer 60ml bijgedaan.
Daar gaat je gewichtswinst dan ... #-o

Had ik dan toch beter de BP's genomen. :(
Ja, ik zit nu een ons boven de 10 #-o

Als ik m'n S-Works frame heb, ga ik de wielen ook eens goed onder handen nemen. ff opnieuw die zooi eruit scheppen en banden schoonmaken, kijken wat t doet...
maak ze niet te goed schoon hé, want dan kan je opnieuw beginnen...als het goed is, heeft de latex nl een luchtdicht laagje aangebracht op je band, dus als je eraf gaat schrobben, gaat hij opnieuw lucht verliezen via de flanken.
Winno
Mountainbiker

Post by Winno »

Headshot wrote:
Winno wrote:
Headshot wrote:mijn ventielen van de notubes gaan heel moeilijk open, iemand een verklaring?
Heb hetzelfde voorgehad en is zoals madskatingcow zegt latex die erin is gekomen en opgedroogd. Het beste is ventiel eruit halen en proper maken met thinner of zoiets. Zo heb ik het toch gedaan en nadien gingen ze terug vanzelf :-D
toch alleen het stukje wat je losmaakt voor op te pompen wat je eruit draait?
Inderdaad alleen dat stukje van je ventiel! Eruit halen en proper maken en klaar!! :lol:
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Blackadder wrote: Dus volgens mij is het rijden met no tubes in je gewone buitenband een aanrader.

Maar wat bij echt lekrijden?
Ik rij al meer dan 2,5 jaar met No Tubes vloeistof en dat heeft me al meerdere banden uitgespaard!

Als je echt pech hebt en een scheur rijdt, dan kun je een binnenband plaatsen, net zoals je met een 'gewone' band lek rijdt. Let wel op voor één ding: als er al 5 doornen (bv) in je buitenband zitten, zul je niet ver komen met een binnenband te plaatsen. Haal het (de) scherp(e) voorwerp(en) uit de buitenband en plaats je binnenband. Als je in doornen gereden hebt, gebeurt het vaak dat je een klein beetje vloeistof verliest, het kan dan ook zijn dat de vloeistof op is na maanden rijden, dan moet je die gewoon bijvullen.

Samengevat: No Tubes = Super! En als je toch lek rijdt, nazien of er geen scherpe voorwerpen in je band zitten (of vloeistof toevoegen indien deze op is)

K
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

kawa wrote:
Het zijn UST banden.
Dus gewoon in de band kappen, band er volledig op, oppompen en aflaten op gewenst gewicht.

Schudden ed. niet nodig, en onmiddelijk rijden dan?
Yeps, heel juist. Wel de No Tubes schudden vóór je het in de band doet, kwestie dat de kristallen niet onderaan in d ebus blijven zitten.

K
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

NoTubes + NN2.1 (reeds gebruikt) op XC717

Achterband blijft sinds gisterenavond mooi op druk, de voorband daarentegen was deze avond volledig leeg.

De schudactie herhaald en wat extra latex derin gekapt.
De zijwanden van die NN2.1 zijn precies geperforeerd: random komt er een gaatje in en spuit er Notubes uit.
Schudden en nadien neerleggen (5 tot 10mins) en alles is gedicht. Maar van zodra ik de band controleer, ttz de band indruk of over de zijkant wrijf komt er weer random een gaatje in de zijkant. Dit telkens ter hoogte van de naad tussen bovenkant band en zijkant band.
Weer schudden en neerleggen zorgt ervoor dat de band weer dicht is.
Heb zo een uur bezig geweest en nu hoopik dat alles dicht blijft :)

Met de achterste band totaal geen probleem gehad.

Iemand ook zoveel last bij sommige banden?
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

zondag lek gerden met NoTubes, gaatje in de flank, ook toen gemerkt dat vloeistof op was dus een biba gezet, thuis gekomen alles proper gemaakt en nieuwe vloeistof erin, heeft wel effe geduurd voor het gat dicht was, bij belasting sprong het gewoon terug open maar denk wel dat het nu dicht is
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Beide banden stonden vandaag weer volledig plat. #-o

Krijg er het schijt van :-)
Barny
Mountainbiker

Post by Barny »

Ja die NN zijn soms Nogal Nukkig om dicht te krijgen met notubes. :evil:
Er direct mee gaan rijden is veel eficienter dan al dat geschud, en een beetje geduld, het duurt even voor een nieuwe (lees voor het eerst notubes gemonteerde) band volledig verzadigd (= dicht) is. :drunk:
Zo heb ik er een week over gedaan om een NN2.25 dicht te krijgen.
Maar nooit problemen mee gehad tijdens het rijden,verloor enkel bij het stilstaan druk op exact dezelfde plaats als jij beschrijft
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Hehe, altijd leuk om te lezen dat ik niet de enige ben.
Heb in beide banden anderhalf kopje gedaan wat mij toch voldoende leek.
Zonet 10km gereden en banden blijven op druk.
Ondertussen zeker al zo'n 50x de "shake" gedaan en er komen geen extra lekken meer.

Nu afwachten tot morgen hoe de band zal zijn.

Heb wel enkele vragen omtrent de installatie ervan:
- Dien je de band volledig op te pompen alvorens te schudden en proberen af te dichten? Of volstaat 2 a 2.5bar.
- Wat bij het na-pompen van een NoTubes installed band? Dien je opnieuw te schudden?

Deze bedenkingen omdat wanneer de band lager in druk staat toch iets slapper wordt aan de zijkanten. Hierdoor gaan de porieën minder open dan tijdens hoge druk.
Echter wanneer je de band terug oppompt zetten die kleine gaatjes terug open?

Is me niet echt duidelijk.
Post Reply