Momenteel heb ik een ultra fatty dl en ben toch een beetje aan het dromen van een lefty.
Maar nu is het zo dan een L frame te klein was voor me een XL me net past.
Gaat een lefty ervoor zorgen dat de fiets TE groot word voor me en heel de geometrie van de fiets veranderen ? (ik wil een vrij "racy" positie behouden)
verandering geometrie fatty naar lefty
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Uw positie is aan te passen met een negatievere stuurpen.
Ik denk dat een Lefty meer veerweg= hoger is dan een Fatty, voor elke 2.5cm hoger wordt uwe fiets ne graad luier ofte stabieler.
om wheelflop op beklimmingen te compenseren kan je ook een iets breder stuur steken, en als je geen lagere stuurpen vind voor je Cannon kan je ook een rizerbar caféracerstijl omgekeerd monteren= breder en lager in één klap.
Uw voorwiel zal ook zo goed niet meer passen in die vork denk ik.
Ik denk dat een Lefty meer veerweg= hoger is dan een Fatty, voor elke 2.5cm hoger wordt uwe fiets ne graad luier ofte stabieler.
om wheelflop op beklimmingen te compenseren kan je ook een iets breder stuur steken, en als je geen lagere stuurpen vind voor je Cannon kan je ook een rizerbar caféracerstijl omgekeerd monteren= breder en lager in één klap.
Uw voorwiel zal ook zo goed niet meer passen in die vork denk ik.
- Ruben S.
- Mountainbiker
Ik denk niet dat dit problemen gaat geven, want Cannondale monteert dikwijls fatty's en lefty's op hetzelfde frame. KIjk maar naar de taurine op http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce/mo ... 7FS0S.html en op http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce/mo ... 7FS1S.html
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Mijn Faty bevatte een fabrieksfout en men heeft zonder problemen een lefty gestoken in afwachting van reparatie.
Ik reed dan met vooraan schijfrem en achter Magura.
Maar ik blijf fan van Magura (prijs/kwaliteit/onderhoud/rendement)
Ik reed dan met vooraan schijfrem en achter Magura.
Vraag me eigenlijk af wat dit bijdraagt aan de vraag die hier gesteld is...long fellow wrote:Mijn Faty bevatte een fabrieksfout en men heeft zonder problemen een lefty gestoken in afwachting van reparatie.
Ik reed dan met vooraan schijfrem en achter Magura.![]()
![]()