Iemand ervaring met deze pedalen?
gemakkelijker in en uitklikken (modderige omstandigheden)?
Meer bewegingsvrijheid? (BETER VOOR DE KNIËN) i.v.m SPD pedalen
crank brother
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
CHRISCROSS
- Mountainbiker
pedalen
Post by CHRISCROSS »
Een persoonlijk voordeel van die shimano vind ik dat je nog altijd uitgeklikt kunt stampen. In een trage moeilijke passage durf ik soms veiligheidshalve uitklikken,maar kan ik nog altijd mijn voet op de pedaal zetten; is dit ook zo met crankbrothers ?Die zijn denk ik te smal daarvoor niet ?
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Ik rijd met de Ti's en de 4 Ti's en (ervoor met de Candy SL's) en ook ik zou niets anders meer willen. Ik klik soms ook eens uit het pedaal op sommige passages (zal in het kopke zitten zeker?) en je kan er perfect op verdertrappen zo. Als je er geschikte schoenen voor hebt lukt dat zelfs goed. De Shimano pedaal is er natuurlijk veel geschikter voor wegens de breedte van dat pedaal.
De Candy Ti's kunnen ook een oplossing zijn. Licht en een breder vlak om je voet los op te zetten...
De Candy Ti's kunnen ook een oplossing zijn. Licht en een breder vlak om je voet los op te zetten...
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
- Josy
- Mountainbiker
Sinds kort gebruik ik de ShoeShields als extra bescherming, want mijn zolen (carbon) waren al lelijk toegetakeld rond de cleats.xc tom wrote:klein nadeel als het een nadeel is dat je best een schoen kan hebben met ofwel een carbon zool ofwel een heel harde zool. ik had eerst shimano carbon schoenen en nu sidi dragons II.