fox/reba/durin/pace....?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Joriss
Mountainbiker

Post by Joriss »

Gewoon enkele kilootjes vermageren! Gewicht is minder en het kost u niets!!
idiote opmerking, laten we het gewoon over de vorken hebben en niet aan deze eindeloze discussie beginnen...
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Wat is er mis met die Fox dan eigenlijk Chris? Je weet echt niet wat je wil he, eerst verkopen dan niet, dan een wielset, nu een vork...

Anyways, mijn 2008(!) Fox F100RLC weegt 1570gr incl. starnut en 19,5cm vorkbuis. Is dan toch ook wel een leuke optie? Gemiddelde Reba WC zal rond hetzelfde gewicht hangen. Waarom noemt niemand een Manitou R7? Gewicht rond de 1450gr, ook in 100mm verkrijgbaar en tis een wat goedkoper vorkje.
CHRISCROSS
Mountainbiker

wat uitleg

Post by CHRISCROSS »

Ik heb de man met de hamer zwaar tegengekomen in Houffalize door met een buikgriepje toch te rijden; gevolg.... burnout. Alles moest de deur. Ik was van plan nooit meer te biken.Mij toch stilletjes aan herpakt, en dan in bouillon prachtige persoonlijke tijd gereden. tkan verkeren zeker !
Nu naar volgend seizoen ben toch al weer aan het neuzen voor wat verbetering.
Als ik met die fox optrek,gaat da ding veel te veel op en neer,blijkbaar toch nie veel terralogic. Nu hoop ik met poplock dit op te lossen en tergelijkertijd mijn fiets lichter te maken.
RigolleM
Mountainbiker

Re: wat uitleg

Post by RigolleM »

Eugh... den RLC is geen Terralogic!
Ik heb een Fox 90X (terralogic dus) en die heeft geen krimp tijdens het optrekken. Heeft alles te maken met de juiste afstelling van uw vork!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ik heb dat ook bij m'n Rlc, pompt véél harder dan m'n Reba als ik ze vergelijk bij optrekken zonder Lo. Ook kwa demping en rebound vind ik persoonlijk de Reba in het voordeel. Als ik ze oppomp zodat ze niet té hard pompt, kan ik maar 73 van de 100 mm veerweg gebruiken #-o
blades
Mountainbiker

Post by blades »

Indien er iemand zijn fox wegdoet en die heeft V-brake nokken, stuur me maar een pb
blades
Mountainbiker

Post by blades »

Indien er iemand zijn fox wegdoet en die heeft V-brake nokken, stuur me maar een pb
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

blades wrote:Indien er iemand zijn fox wegdoet en die heeft V-brake nokken, stuur me maar een pb
De mijne gaat binnenkort weg, en heeft v-brake nokken. Wanneer ik de Sid '08 kan bestellen, mag ie weg.
CHRISCROSS
Mountainbiker

Post by CHRISCROSS »

kheb zelf een interessante ontdekking gedaan; die pace vork rc 39 staat in Duitsland aan 567 euro voor een 100mm met lock out; en ongeveer 1450 gram..... een mens zou beginnen twijfelen :roll:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

CHRISCROSS wrote:kheb zelf een interessante ontdekking gedaan; die pace vork rc 39 staat in Duitsland aan 567 euro voor een 100mm met lock out; en ongeveer 1450 gram..... een mens zou beginnen twijfelen :roll:
idd, qua gewicht en werking zijn die Pace vorken super, maar ge hoort toch veel verhalen over olielekken... Zie maar naar Chimaera hier opt forum, dan is m'n goesting in zo'n vork toch ook over :-?
Post Reply