22-23/09 GP Roel Paulissen Winterslag Genk

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Aan iedereen proficiat die met zo'n k..weer zen best heeft gedaan. De ambiance was zeer zeker goed. Ge moet het maar doen =D> =D>

@frawiwi (Wim) Ge weet niet wat ge mist man. Dit is echt iets om met een ploegje vanuit de verre vlaanders naar limburg te komen. s'Zaterdags à volonté mtb fun, en s'zondags de klasbakken.
We gaan volgend jaar ook met een ploeg de 3 uren race meedoen met onze club. :bounce: :bounce:
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Wat scheelde er met het weer?? Het was dan wel warm, maar als de zon dan nog eens schijnt mogen we toch niet gaan klagen zeker? Had toch in ieder geval nog eens een fantastisch zomers gevoel gehad. :-)

Ook prima organisatie, grote verbetering tov vorig jaar. Dit mede door de cronorace-chips, en de opstropping die vermeden werd door het eerste luske op de terril eruit te laten in de startronde. =D>

Ook verbazend veel opkomst van supporters voor een funklasse-wedstrijd. Was vorig jaar ook het geval, maar toen viel de funklasse-race na de profs, waardoor nog veel volk bleef staan.
Kwam daarbij ook nog eens dat het allemaal zeer sportieve supporters waren, aanmoedigingen krijgen van vreemde mensen geeft nog altijd iets meer motivatie om het onderste uit de kan te halen hè. (Dit was wel nodig met een gem. HR van 177 (overslagpols is 175) en max. HR van 185). In de laatste ronde echt gestorven, maaginhoud kwam bijna naar buiten. :-)
nico denderleeuw
Mountainbiker

Post by nico denderleeuw »

Zijn er fotos [-o< [-o< [-o<
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Was reeds van vrijdag in die streek om te verkennen. Ik mocht overnachten bij K2-er. Eerst een rondje zeer traag gedaan om alles gade te slaan, daarna nog een rondje om te kijken als alles op middenblad doenbaar was (wat idd het geval was) en dan nog een keer redelijk doorgegeven.
Dan de race zelf. Door het vele klimmen had ik er een goed oog in. Toch bleek nog maar eens dat ik niet veel ervaring heb in XC en dat ik er eigenlijk niet naar getraind ben. Die massastart zal ik echt moeten aan werken. Ik ging de terril op als allerlaatste van het pak, op de minder steile stroken moest ik zelfs de hoop een 10tal meter voorlaten. Toen het echt steil begon te worden had ik algauw aansluiting, en op vele plaatsen in de klim was het singletrack, dus kon ik niet voorbij. Ik had echt het gevoel dat het te traag ging. Dat is waarom ik zeker zal moeten werken aan die sprintstart, want terwijl je achteraan het pak hangt te wachten tot je voorbij kunt, rijden de anderen van je niveau steeds verder weg. Ik besloot dan maar om de hellingen op klein molentje te doen, en zo energie te sparen. Als de trach iets breder was begon ik reeds wat volk in te halen. Hoewel mijn techniek dit jaar veel verbeterd is en ik een stuk rapper daal, is er nog een groot verschil met de beste mannen. Ook daar wil ik nog sterk aan werken. In de 2e ronde was alles al meer uiteen gereten zodat je makkelijker voorbij kon. Ook de steile afdaling (eigenlijk is er niet zoveel aan, gewoon je laten bollen) werd aangedaan. Deze ronde echt a blok volledig op midden- en buitenblad gedaan. Resultaat was dat ik in begin van ronde 3 bergop gas moest terug nemen. Ik denk dat ik onvoldoende heb losgereden na de verkenning en dat ik daarom zo vlug verzuurde. Kleine plaat gedraaid in de beklimming en zo weer wat plaatsen verloren. Toen de laatste stroken naar de top er aan kwamen stak ik die mannen vanzelf opnieuw voorbij, zonder eigenlijk opnieuw te schakelen. Op het laatste van ronde 3 kwamen de eersten er al opnieuw aan. Vooral bergaf gaan die zeer veel harder. Dan zakte de hartslag wat en begon nog mensen in te halen. Ik ben al zeer blij dat er 5 (eigenlijk 4 in mijn geval doordat ik gedubbeld werd) ronden waren, maar eens te meer blijken de wedstrijden te kort want ik denk dat ik er nog ging passereren die er door zaten. Het parcours vond ik superleuk om te rijden en ook het weer was schitterend. Ik wil deze zeker nog rijden, met een beter resultaat. Soms speel ik met het idee om een elite-vergunning aan te vragen omdat ik dan langer mag rijden, maar dan zal mijn achterstand in de eerste ronden nog groter worden, en die is al redelijk groot. Dit was wel het eerste jaar dat ik XCraces meenam, voorla om aan mijn techniek te werken, zonder er eigenlijk expliciet voor te trainen. Maar het werkt wel aanstekelijk en volgend jar wil ik er zeker meer en beter doen. Ik denk trouwens dat dit mijn marathon rijden enkel ten goede kan komen.
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Liberodger wrote:Aan iedereen proficiat die met zo'n k..weer zen best heeft gedaan. De ambiance was zeer zeker goed. Ge moet het maar doen =D> =D>

@frawiwi (Wim) Ge weet niet wat ge mist man. Dit is echt iets om met een ploegje vanuit de verre vlaanders naar limburg te komen. s'Zaterdags à volonté mtb fun, en s'zondags de klasbakken.
We gaan volgend jaar ook met een ploeg de 3 uren race meedoen met onze club. :bounce: :bounce:
dat zal wel he, ik stel t voor. dikwijls aan jullie gedacht dit weekend
jammer dat er niks van op tv kwam
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

ik ben vandaag er wat foto's gaan maken
vanaf de masters heb ik foto's gemaakt
aangezien het de laatste echt grote xc wedstrijd is van het jaar waar ik naar toe ga heb ik nogal wat foto's online gezet
een goede 360stuks
enjoy it
http://mountainbike.fotopic.net/c1376154.html
The S-man
Mountainbiker

Polsunit gevonden en binnen paar dagen terug thuis

Post by The S-man »

Mijn hartslagmeter werd door een medebiker gevonden en mee naar huis genomen. Binnen een paar dagen kan ik dus weer met de hartslagmeter trainen. Een hele opluchting....
Last edited by The S-man on Mon 24 Sep 2007 20:05, edited 1 time in total.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Het was de eerste keer dat ik de Gp ging bekijken en heb ook enkele foto's gemaakt:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

de rest staat hier :

http://gallery113663.fotopic.net/c1376381.html
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Er komen enkele filmkes on-line
Image
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Manitou: als je het goedvindt pik ik mijn 2 foto's van je site af!

Ik heb afgezien, en het was te zien ook!!!
Post Reply