23/09/07 Oudenaarde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Vond het een mooie tocht met veel variatie :P
pittige afdalingen vooral met die gevaarlijke kassei :bounce:
daarbij ook nog de bramen gevoeld :oops: ,ook redelijk wat bergop
paar leuke Single-Tracks :-D ,geweldige bossen,vooral het prive stuk
Ongeveer het laatste stuk aan het water waren er nog
wat technische stukjes =D>
De bevoorradingen waren goed 3 dan nog voor de 60 km
Had namelijk 67 km op mijn teller staan #-o
Achteraf nog de demonstratie meegenomen van de
gebroeders Belaey :drunk:

Een verschil met vorig jaar ,een totaal ander parcour :lol:

pracht organisatie (o)
Tot volgend jaar :wink:
superschoep
Mountainbiker
Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Post by superschoep »

Gweñito Gafotas wrote:
Bofort wrote:drie opmerkingen:
1) leuke tocht
2) Het parcours van de 40 was volgens mijn tellertje 50 km lang. Of ik ben fout gereden of mijn teller is eraan.
3) het blijft verbazen hoeveel bikers er zonder helm rondfietsen. Vaak gaat het dan om zottekes met een mtb van 2 à 3000 euro onder hun gat, maar 50 euro voor een helm, dat is blijkbaar teveel gevraagd. Dat ze eens goed mogen vallen, allemaal!
ook gestart voor de 40km, had uiteindelijk 52 km... dus ge zijt niet alleen. In mijn kliek zaten er ook 2 zonder helm,slim is het niet, akkoord maar zijn oud en wijs genoeg om de eventuele gevolgen te dragen en om daarom te beginnen roepen "dat ze eens goed mogen vallen" getuigt naar mijn bescheiden mening ook niet echt van grote intelligentie. Enfin, voor zo ver my 2 cents.
Tocht was top! geweldig afgezien, met dank aan de heer limpens (ene zonder helm) die het nodig vond er op elke helling een snok van jewelste aan te geven :-D Afdalingen waren subliem, echt genoten. Randanimatie was niet echt m'n ding, Sam gooris hoefde niet echt maar ja... Dan maar wat rond gehangen op de stand van Cameleon Bikes, coole gast met dito stand! Nog 5 minuten langer en ik was met nog een velo naar huis gekeerd :-D

jow de gwen,

ja man kon nie anders dan in affligem te gaan rijden want moest dan naar da feest gaan. khad liever mee eir meegereden mor ja, tzal wel nog isj passen. de 7sten in mere he. noste week doenk zeker de marathon vant pajottenland. starten in roosdaal. geir gaat nor nederhasselt zeker he? hou mij op de hoogte he voor de 7sten

grtz,

superschoep. :evil: :evil:
El Gringo
Mountainbiker

Post by El Gringo »

Zeer goede organistaie op gebeid van: =D> =D> =D>
parking
inschrijving
bepijling
bevoorrading
seingevers
super parcour
animatie na de tocht

Sterke minpunten:
*parcour 40 zijn er uiteindelijk iets meer of 50
*6 douches wanneer er 1500 inschrijvingen zijn [-X
*na kettingbreuk, gebroken spaak na 3x bellen en 1,5u wachten nog steeds geen hulp [-X :evil:

De minpunten wegen niet op tegen de pluspunten van deze toertocht.
Volgend jaar komen de Xinoff's zeker terug.
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Met 15 2 many bikers aanwezig waarvan ook een aantal meisjes 8)

We vonden het parcours supergoed. Er waren ook verstandige keuzes gemaakt om bepaalde delen in deze of een andere richting te nemen om files te vermijden . Denk hierbij aan dat wortelpad van de Bloso route van Oudenaarde dat nu bergaf genomen werd en zorgde voor een mini- drop. Sterke punten vonden wij:

parcours 10/10, parkeergebegeleiders, seingevers, gratis bike parking, vlotte circulatie aan de inschrijving, goede techniekers aan elke bevoorradingen. Kortom over alles is nagedacht.

Had ook zelf de splitsing niet opgemerkt aan het voetbalplein. (vermoedelijk zelf ons eigen fout door mee te roepen met de - vrouwelijke - voetbalsupporters )

Gelukkig was ik van plan om de 60 km te rijden, maar er zaten heel wat 40-ers ongewild op dit stuk en die hadden al te veel kilometers te rijden.

Ook jammer dat aan de vijvers er een heel pak pijltjes weg waren, maar daar kan de organisatie niets aan doen.

Het is vreemd voor te zeggen maar de organisatie had wat pech met het goede weer: wij opteerden zoals velen toch om buiten te blijven en dat was wat jammer voor het succes van de bikervillage binnen. De Belays waren zoals altijd top! Een tombola met fraaie prijzen is zeker niet te versmaden maar dat half uur afroepen van die prijzen nodigt niet uit tot een gezellig nakaarten. En dan ook nog eens in het frans [-( . Ik dacht niet dat Oudenaarde faciliteiten had . :-)

Het technisch parcours achter het pand zag er ook wel tof uit. Wij hadden verwacht dat we dit ook nog op het einde gingen voorgeschoteld krijgen als kers op de taart.

kortom: top organistatie, mega parcours, leuke sfeer aan start en aankomst. Een uitdaging voor anderen om nog beter te doen.

Tot volgend jaar !
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Pittig tochtje. 1045 hm en serieus verkeerd gereden op het laatst. Wat was dat daar aan die waterplas... we waren al op weg naar Wortegem-Petegem precies. Allé, dan maar gauw teruggekeerd. Denk dat we rond de 70 km hadden en aangezien met de bike vanuit zottegem waren het er voor mij al 90 km. Brrr, dan maar een lift genomen met een maat naar Zottegem genomen. #-o

Twas een nijdig parcours maar had ietsie pietsie meer off-raod verwacht maar was al dik content hoor met wat we voorgeschoteld kregen.
deinzenaarke
Mountainbiker

afzien

Post by deinzenaarke »

Gisteren ook 54 op de teller [-X wel een stukske verkeerd gereden maar tzullen tocht wel 52 geweest zijn denk ik :evil:
Ondanks ingesmeerde beentjes :drunk: tocht zware benen gehad en vree afgezien. #-o
Schitterende afdalingen :P en dito bevoorradingen :wink:
Spijtig genoeg zat ik af en toe in de file tijdens afdalingen :cry:
deinzenaarke
Mountainbiker

afzien

Post by deinzenaarke »

Gisteren ook 54 op de teller [-X wel een stukske verkeerd gereden maar tzullen tocht wel 52 geweest zijn denk ik :evil:
Ondanks ingesmeerde beentjes :drunk: tocht zware benen gehad en vree afgezien. #-o
Schitterende afdalingen :P en dito bevoorradingen :wink:
Spijtig genoeg zat ik af en toe in de file tijdens afdalingen :cry:
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Prachtig (maar zwaar) parcous, goede organisatie, schoon weer, en ne goeie ambiance aan den arrivée : het kon moeilijk beter.
Ook nog kennis gemaakt met onze webmaster.
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

cyclon wrote:
laagvlieger wrote:
maar 't is zeker de lastigste tour niet in de streek, de koninginnerit van de Vl. Ardennen (Ronse) is bvb. een stuk lastiger, met een bijzonder venijnig e 'staart', de klassieke tt daar in Oudenaarde (die start van vlakbij de Koppenberg en naar de Kluisberg gaat) imo ook
Ik denk dat de mensen van de Saffety Jogger Classic hun uiterste best hebben gedaan. We zitten hier natuurlijk ook "maar" in de Vlaamse Ardennen, het zijn de echte ardennen niet. Puike organisatie mensen. Iedereen natuurlijk van harte welkom op onze TT "Koningin der Vlaamse Ardennen" volgend jaar in juni.
CC13
Mountainbiker

Post by CC13 »

Vond idd dat het een schone tocht was. Had op het einde 67 km op de teller. Was vree zwaar. Zat er op het einde (lees de laatste 10 km) serieus door.
Wel jammer dat sommige bikers in de afdalingen toch wel wat risico's nemen en mindere getalenteerde deelnemers bijna letterlijk van de weg reden. Hopelijk sleurt er zo een kamikaze afdaler niemand eens mee want dat zou toch wat serieuze gevolgen kunnen hebben. Maar ja daar kan de organisatie niet aan doen. Enkel die idioten die denken dat de weg/pad voor hen alleen is!
Prima rit. Goede bevoorrading. Kom zeker terug.
Post Reply