23/09/07 Oudenaarde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Inderdaad een zeer mooie rit met veel technische stukjes en ook enkele ronduit gevaarlijke punten die je niet zag aankomen. Enkele bordjes met "gevaar" waren geen overbodige luxe.
En ook wij zijn enkele km'kes verkeerd gereden maar OK, het was geen tijdrit hé dus dat 'tijdverlies' was nu ook zo erg niet. En het gaf ons de kans om de beentjes eens wat rust te gunnen terwijl we zochten naar pijlkes.

Over de bevoorradingen : zeer gevarieerd maar niet echt de juiste snacks. Onder andere de zuivel was niet zo een goeie keuze omdat die een slijmlaag legt op je spijsvertering zodat je minder snel energie kan tanken. Maar nog eens, dit is geen competitie-rit en dan moet het accent op genieten liggen. En dat heb ik zeker gedaan.
Onder andere in dat sublieme bosje met die korte bochten, steile klimmen en geslalom tussen de bomen. Dat was echt genieten. En een eindje daarvoor zat er ook een kiekevel-boske in.

De Ritmeester van Safety Joggers heeft verdomd goed werk afgeleverd.
Volgend jaar staat den deze terug aan de start.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Deze tocht had mijns inziens alles:
technische stukskes, modder, hoogtemeters, afdalingen, veldwegels, bos,... maw schitterend parcours!!! =D> =D> =D>
Bevoorradingen waren dik in orde, al volstaat een banaan en een beetje water voor mij (3 bevoorradingen op de 60 -die er bij mij 67km waren, en ik heb nergens misreden- moest voor mij zeker niet, de laatste dan ook links laten liggen en genoten van elke kilometer (vooral dat privé-boske vlak na de 2de bevoorrading was pico-bello :drunk: :drunk:
Ik heb echter 1 opmerking: 1douchewagen met 6douchkes voor al da volk #-o [-X [-X [-X !!!!
Nu ja das ook alles wat ik kan aanmerken aan deze TOPorganisatie.
De afwezigen hadden duidelijk ongelijk :-D
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

ja jongens hier ben ik eindelijk voor mijn verslagske ,wat een tocht loodzwaar amai mijne frak ter hoogte van taaienberg stond ik boven volledig geblokkeerd, spieren volledig in kramp ,was eventjes paniek bij mij zelf.
Had al te maken met krampen vanaf de 2de bevoorrading. Moet zeggen die buffetten waren wel in orde maar zoals gezegd niet da dat je vandoen had, zoals energie repen, suiker wafels die waren er niet,tis gewoon voor te zeggen niet voor te zagen.
De vergelijking met tochten rond het brusselse, zo zeggen die zijn toch pak mooier met meer off-road normaal met die bossen daar en de afdalingen minder gevaarlijk, oudenaarde wel zwaarder vind ik persoonlijk dan de schoonste en zwaarste tocht die ik daar al gereden heb, namelijk de meerdaal classic . Zou zeggen je moet ginder zeker is gaan rijden.
Oja nog dit op teller 68km en avs 18,2, was 3maanden geleden dak nog is bergop heb gereden en heb da wel gevoeld, grtjs
carlton
Mountainbiker

Post by carlton »

Ik denk dat iedereen kennis gemaakt heeft met diene ambetante
struik op de single track,
en pieken dat da doet in bad.

Wel die ga ik persoonlijk met de grond gelijk maken.
(tuinaanlegger carlton)
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Yep, van thuisuit vertrokken met Sina en Speedy voor een tochtje in Oudenaarde. Ginder aangekomen 28 km op de teller. Inschrijven was effe zoeken. Den Albert (Moozes) nog ne pol gegeven en dan maar zoeken naar de juiste tafel. Uiteindelijk samen met met onze andere overgekomen DZM-ers, waarvan 1 niet in kostuum (foei), maar wel vergezeld van een blonde schone (den Speedy waster content van :-D ), de start genomen. Sina ontbond nogal vlug zijn duivels, maar de klop was er ook redelijk vlug! Rond km 30 (+28) was 't kaarsken ver uit.
Na de laatste bevoorrading waar, de meisjes van de SCOUTS, hun beste lange beentjes voorzetten :lol: , mijn treintje aangepikt bij de thuisrijders van "Fietsen Peter". Een eindje verder popcorn willen proeven en een duik in de mais gedaan (zonder erg), maar de adrenaline stoof door de aderen. Na een korte achtervolging naar de leiding van het groepje gereden en samen met die mannen er duchtig de pees opgelegd, tot er maar een sstuk of 2 meer over waren. (ook enen met een vree schoon groene zadel :lol: ) Bij het uitkomen van ne singletrack legden ze de boel stil, doch ik ging er verder vandoor met een paar andere laagvliegers. Op het einde nog leuk langs het water en nadien nog het plaatselijke hinderinssenparcours erbij genomen!
Tevreden in de drukte teruggekeerd wachtende op mijn companen.
Besluit : zeer mooien tocht, waar toch zoals Jerommeken aanhaalde een paar verwittigingen mochten staan met : gevaar
40 km was idd 50km, voor mij geen probleem, maar voor mindere goden of mensen die tijdig willen thuis zijn wel. Een marge van 10km is wel heel veel! Bevoorradingen idd ni slecht, een overvloed aan...niet echt wat we nodig hadden. Maar hierover klaag ik niet! (lekkere rijstpap!)
Laatste bevoorrading mooie lange benen met kippevel (inside-joke :wink: )
Goeie sfeer, no problem en fantastisch weertje!
Thuisgekomen met 109 km op de teller en het wokgerecht met rijst nog even moeten opwarmen...maar lekker!

organisatie: ****
bepijling: ****
bevoorrading: ***(**)
parcours:**** en ja die verdomde doornstruik, tchju hé
gezelschap: ****
douches:** (van horen zeggen)
avs: 21.5 op de 109 km
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Na Bouillon van vorige week dacht ik van onze Vlaamse Ardennekes met gemak te bedwingen, maar de benen beslisten er anders over. De opeenvolgingen van klimmen en dalen aan een te grote snelheid (heb lang stukske met Mario De Clerq en zijn companen meegereden) beslisten erover om het iets trager te doen. Tja alles was aanwezig om dit om te dopen tot een echt feest, maar voor mij persoonlijk hoeft dit alles niet. Ik ben tevreden met een mooi parcours en gewone bevoorradingen.
Bij mijn aankomst rond 13.30 Hr was er ongeloofelijk veel volk en stond de muziek in de betonhal veel te luid. ik heb mijn rugzakse gaan afhalen en ik was weg.
Afstand : 68 km, AVS 18,5 km/hr.
Safety Jogger : Bedankt en zeker tot volgend jaar !!!! :bounce:
polman
Mountainbiker

Post by polman »

Zeer mooie tocht, met heerlijke afdalingen! Kennis gemaakt met stekkerdraad, viel eig wat tegen maarja, no pain no gain he ;)!
Toporganisatie! Een van de mooiste TT's voor mij!
Nr 11
Mountainbiker

Post by Nr 11 »

ook terug van oudenaarde en zoals je kan zien iedereen tevreden ok iets meer km als voorzien 70 ipv 60 effe verkeerd gereden aan de vijver op het laatste maar dat nemen we er graag bij zijn trouwens met de kids geweest deze hebben zich volledig uitgeleefd op de kids tour en het technische parcour achter de hal
en inderdaad het prive bosje was de max iedereen dacht dat het na de laatste technische klim gedaan was maar daar kwam nog een ferm stuk asfalt achter nu een weekje rust en dan op naar sankt wendel
stefan =D> =D>
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Bofort wrote:drie opmerkingen:
1) leuke tocht
2) Het parcours van de 40 was volgens mijn tellertje 50 km lang. Of ik ben fout gereden of mijn teller is eraan.
3) het blijft verbazen hoeveel bikers er zonder helm rondfietsen. Vaak gaat het dan om zottekes met een mtb van 2 à 3000 euro onder hun gat, maar 50 euro voor een helm, dat is blijkbaar teveel gevraagd. Dat ze eens goed mogen vallen, allemaal!
ook gestart voor de 40km, had uiteindelijk 52 km... dus ge zijt niet alleen. In mijn kliek zaten er ook 2 zonder helm,slim is het niet, akkoord maar zijn oud en wijs genoeg om de eventuele gevolgen te dragen en om daarom te beginnen roepen "dat ze eens goed mogen vallen" getuigt naar mijn bescheiden mening ook niet echt van grote intelligentie. Enfin, voor zo ver my 2 cents.
Tocht was top! geweldig afgezien, met dank aan de heer limpens (ene zonder helm) die het nodig vond er op elke helling een snok van jewelste aan te geven :-D Afdalingen waren subliem, echt genoten. Randanimatie was niet echt m'n ding, Sam gooris hoefde niet echt maar ja... Dan maar wat rond gehangen op de stand van Cameleon Bikes, coole gast met dito stand! Nog 5 minuten langer en ik was met nog een velo naar huis gekeerd :-D
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

laagvlieger wrote:De vergelijking met tochten rond het brusselse, zo zeggen die zijn toch pak mooier met meer off-road normaal met die bossen daar en de afdalingen minder gevaarlijk, oudenaarde wel zwaarder vind ik
ik rij ook liever in het glooiende pajottenland, die 'muri' daar in de Oost-Vlaamse Ardennen zijn, ook bij buitenlandse wielrenners, berucht, anderen (lichter/explosiever) vinden dat dan natuurlijk weer de mtbike max...

maar 't is zeker de lastigste tour niet in de streek, de koninginnerit van de Vl. Ardennen (Ronse) is bvb. een stuk lastiger, met een bijzonder venijnig e 'staart', de klassieke tt daar in Oudenaarde (die start van vlakbij de Koppenberg en naar de Kluisberg gaat) imo ook

afdalingen daar zijn idd ook gevaarlijk, wegens die (gladde en scheef en schotse) kasseien én die vervelende, diepe geulen op bepaalde plaatsen, er zou idd voor moeten gewaarschuwd worden, ook qua bepijling lieten ze op een paar plaatsen een steekje vallen en de afstanden kloppen idd ook niet (maar da's 't minste), deed 3.12 over 68.7 kms en 1460 hms, wat nota bene een hillfactor oplevert van 21.2, bijna evenveel als le grand raid godefroy van zondag (wel dubbel zo lang): 21.5

er is duidelijk veel energie en geld gestopt in de organisatie (van de officiële UCI sponsor 2008), de bevoorradingen waren zeer rijkelijk voorzien (denk echter wel dat ze met veel overschot zullen zitten), a propos: zuivelproducten zijn imo wél goed, melk zou de beste sportdrank zijn (beschermt veel meer tegen uitdroging dan wat dan ook) de après vond ik heel goed (vooral dankzij trial broertjes belaey), wel spijtig dat er met dit weer buiten geen terrasjes voorzien waren
Post Reply