zeg dat wel, m'n cagiva planet deed net geen 180... en dat voor een bescheiden 125cc'tje. Volgens velen een opgefokte mobilette tot je hen eens toonde wat zo'n beestje konRikske wrote:Wat niet wegneemt dat sommige van die 125 cc 'tjes ook echte "race" beestjes zijn, ik denk dan aan enkele italiaanse 125 cc juweeltjes zoals de Cagiva Mito, of de Aprilia RS 125.
wie rijd er moto?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Als het volgens de papieren een Dax 50cc is heb je idd. geen nummerplaat nodig want dan is het een klasse B. Je bent wel niet in orde met een 65cc motor dan he...Stuntman wrote:Das een klasse B, daar moet geen nummerplaat op.
Een 65cc ingeschreven als klasse B is dus strafbaar.
Enkel bromfietsen hebben geen nummerplaat nodig, alles boven de 49cc zijn (lichte) motorfietsen en dan heb je wel een nr. plaat nodig, ook 65cc motorfietsen.
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Nen Honda MBX ,dat was normaal een 50cc'ke .
Ik had er een 80 blok onder gezet en nog wat groter gemaakt tot een 100cc
En gaan dat da ding deed
Ooit onze pa voorbij gestoken zonder ik het wist
Ik heb nog al iets mogen horen toen
Maar het zot was er rap af toen ik een auto kocht .
Hoewel ik die MBX nog altijd mis na 13 jaar .
Heb ook op punt gestaan om een moto te kopen ,maar mocht ni van onze pa
Collega op het werk is met een fireblade 900 verongelukt toen hij naar huis reed van t'werk om naar zijn vrouw en dochter van 4 dagen te gaan .
Hij was één van de zovele racers op de baan die plat gingen tot ze nie meer konden in de bocht.
De "finale" in Mechelen noord is zijn finale geworden
Iedereen is jong geweest, ik heb zelf ook deelgenomen aan het kat en muis spel met de politie vroeger....
Had een fonkelnieuwe Kawasaki AR50 cadeau gekregen voor m'n 16de verjaardag.
Na een maand terug naar de garage om de "rondel" uit de uitlaat te halen, snelheid ging van 45 naar 95km/h....
Afstelknopje in mijn handvat voor het geval dat ik toch eens de rollen op moest. (wat me dus ook gered heeft)

Was misschien niet zo mooi als de Honda NSR of Aprilia 50cc racers maar ik was toch ferm content dat ik niet met een Camino of Wallaroo de baan op moest...
Had een fonkelnieuwe Kawasaki AR50 cadeau gekregen voor m'n 16de verjaardag.
Na een maand terug naar de garage om de "rondel" uit de uitlaat te halen, snelheid ging van 45 naar 95km/h....
Afstelknopje in mijn handvat voor het geval dat ik toch eens de rollen op moest. (wat me dus ook gered heeft)

Was misschien niet zo mooi als de Honda NSR of Aprilia 50cc racers maar ik was toch ferm content dat ik niet met een Camino of Wallaroo de baan op moest...
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Vroeger wel, nu niet meer....scott racer wrote:tja de flikken pesten da was plezant vroeger hé .
ben er dikwijls aan ontsnapt ook met die afstelling
Vroeger kwam je er vanaf met een boete maar tegenwoordig ben je je brommer kwijt. Plus hoge boete, plus uitstel van rijbewijs etc.
Mijn zoon/dochter in de toekomst zal toch niet met een brommer rijden die sneller gaat dan toegelaten. Tijden veranderen he.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
De "finale" in Mechelen noord is zijn finale geworden
[/quote]
Ik ben bang dat ik weet wie dat was, tussen '96 en 2000 gingen wij veel koersen op Mechelen Noord.
Ik ben bang dat ik weet wie dat was, tussen '96 en 2000 gingen wij veel koersen op Mechelen Noord.
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Voila, dat was hetgeen ik wou zeggen !!!
kawa wrote:Als het volgens de papieren een Dax 50cc is heb je idd. geen nummerplaat nodig want dan is het een klasse B. Je bent wel niet in orde met een 65cc motor dan he...Stuntman wrote:Das een klasse B, daar moet geen nummerplaat op.
Een 65cc ingeschreven als klasse B is dus strafbaar.
Enkel bromfietsen hebben geen nummerplaat nodig, alles boven de 49cc zijn (lichte) motorfietsen en dan heb je wel een nr. plaat nodig, ook 65cc motorfietsen.