16/09/2007 Grand Raid Godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Inderdaad,

Als ge naar de ardennen gaat, moogt ge toch technische stukken verwachten.
Zo mogen er nog veel tochten zijn, het is maar dan dat ge uwen techniek kunt bij schaven.
Ik ga volgend jaar zeker terug.
Zij die het te gevaarlijk vonden moeten bij zichzelf de vraag stellen ben ik wel een mountainbike pur sang sorry dat het een beetje hard aankomt.
Sjarel
Mountainbiker

Post by Sjarel »

Ik vond het een zalig parcours!
briezer
Mountainbiker

Post by briezer »

Wil wel even reageren op het feit van de waarschuwingen. Alles laat uitschijnen dat het een technisch parcours is en daar is niks mis mee maar als pursang MTB-er heb ik helemaal niet de behoefte om mijn klimtechniek te trainen met de bike in m'n nek. En trouwens wat betreft de waarschuwingen, op het trajectenblad staat de waarschuwing "TECHNIEK 48KM" dus ikke vol vertrouwen begonne aan de 70km. Over dat trajectenblad heb ik dan weer mijn bedenking, dat werd op het allerlaatste moment aangepast, zaterdag gaan kijken bij afhaling van nummer en dan zie ik dat de 70 nog steeds rechts van Bouillon gaat terwijl op zondag de route is aangepast en men iedereen over de 90km traject stuurt. Ook niet echt de meest idieale organisatie. Verder nog de bedenking op het feit dat wie niet technisch onderlegd is maar thuis moet blijven. Dit evenement trekt door de jaren heen massa rijders en terecht want het is ronduit schitterend. Alleen moet je dan als organisator rekening houden met je achterban en die "overdreven" technische stukken als optie aanbieden zodat je iedereen aan z'n trekken laat komen. Nu is duidelijk de wrevel groot en zoals ik eerder schreef zijn er mensen die niet meer aan de start zullen komen vanwegen deze misser.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

na het lezen van de commentaren, 1 besluit: ik heb spijt dat ik der nie bij kon zijn :evil: . (heb er al wel alle afstanden gereden)
een organisatie die DURFT veranderen, die DURFT van zijn succesformule (die van vlot bollende ardennenmarathon) aan de kant te schuiven en dat aankondigt: dikke chapeau

het spijtige is dat er heel veel zijn die na het rijden van een zondags tt'ke in de kempen vinden dat ze klaar zijn voor nen ardennenmarathon en dat is dus niet waar, hé. Ik deed er 4 jaar over om een beetje safe door de ardennen te kunnen rijden...langzaam opbouwend. Maar om dan af te geven op een organisatie, lijkt me te ver gaan.
Je kan alleen maar hopen dat:
1: de grg er volgend jaar opnieuw is en liefst in deze formule
2: zij die het 'erover' vonden alsnog de moed vinden om verder te blijven rijden en volgend jaar (goed voorbereid) met plezier kunnen terug denken aan een geslaagde grg
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

voor alle duidelijkheid: qau parcours is en was bouillon voor mij TOP.

De organisatie is echter legendarisch, maar dan euh ... negatief bedoeld. Op kwasi alle gebied. Maar dat nemen we erbij, want dat IS Bouillon nu éénmaal. En misschien zelfs liever zo'n amateuristisch gedoe, dan een afgelikte stroomgelijnde machine zoals La Reid.

Trouwens, een beetje hun eigen luizen die terugbijten. Net zoals alle jaren was er veel verkeerde info: zoals de startplaats met kaart op de site die verkeerd bleek, het feit dat je niet zou kunnen inschijjven ter plaatse (wat wèl mogelijk was).

Ikzelf had ook serieus mijn twijfels over de "édition spéciale singletrack", en dat bleek zelfs deels gegrond want de eerste 40K van de 130 waren nog steeds dat zeer zeer vlot bollend vast parkoers van meer dan 10 jaar oud. Incl de al jaren afgesloten brug ;-)

Trouwens vreemd dat niemand meer stukken maakt over de TEGENGESTELDE delen van de omlopen 70 versus 90, levensgevaarlijk vond ik dat.

De kritiek op TE technische parkoersen is niet nieuw. Malmedy kreeg ook veel kritiek op dat gebied. Onbegrijpelijk voor mij, want net als Bouillon de TOP.
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

:-D de eerste 40km van het 130 km parcour waren vlot verteerbaar. nadien was het fun! ik vind deze omloop véél leuker dan de vorige edities. singletrack editie met leuk stuk op de 70km die bos helling met bochten techniek ;-)
inderdaad af en toe file en beetje rond kijken en genieten van mooie uitzichten. als je aan die 'trapjes' afdaling eens om keek... waauuuwww. Af en toe was het lastig om de minder technische afdalers te ontwijken maar dat had men kunnen vermijden door de lus van 40 km niet in begin maar op einde te rijden. De bepijling was wel zoals vorige jaren: slecht. Ik en nog anderen ben verkeerd gereden en had slechts 110 ipv 130 (125 bleek) gereden. Gewoon een kalkstreep trekken waar je niet in mag is véél duidelijker. De bevoorrading met aan de overkant is de drank: dat kraantje was putwater en dat heb ik nadien mogen ervaren :cry: . En toch is dit een mooie streek en doen wij graag die meer technische parcours ipv. de brede bospaden van vorige edities. Als er staat singletrack editie dan weet je dat het technischer, zwaarder en moelijker is. Kortom: genieten. :-D
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Je hebt duidelijk 2 kampen. Er zijn de believers en de non believers.
Ik volg diegenen wel die de vorige edities net iets te soft vonden en extra single tracks wensten wel voor een stuk. Maar niet iedereen heeft de technische bagage in huis om die technische stukken tot een goed einde te brengen. Soms een optie laten aan de rijders tussen "Extreme technisch" en "gewoon" zou voor de beteren onder ons meer fun geven omdat de mindere rijders niet hinderen en de minderen zouden heel wat stress links laten liggen. Het is toch een "rando" geworden. Nu was het parcours droog en goed berijdbaar, maar als het nat en glibberig had gelegen, amaai dan. Klassieke opmerkingen over water, bewegwijzering moeten beter. Ook EHBO en noodnummer zijn voor zo'n organisatie onontbeerlijk. Als de heer Poncin erin slaagt om die zaken bij te sturen tegen volgend jaar, wil nog wel eens terugkomen voor een vierde deelname op rij. De streek zelf blijft inderdaad fantastisch om te biken. Maar dan neem ik wel terug mijn fully mee want met m'n HT en 80 mm kwam ik hier en daar duidelijk vering tekort. #-o
Nochthans RDHF met HT vlot uitgereden :drunk:
Nog één kleine opmerking: Respect voor elke biker, ongeacht zijn kunnen of niveau. Zowel op het parcours als op het forum.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

respect,das een feit
ik ben blij dat het geen chrono was,er zou nogal wat geroepen en getierd zijn vrees ik.........
ik probeer om steeds op een propere manier een tragere rijder(jaja,die bestaan,franco) voorbij te steken,en ik krijg het vliegend schijt als er een dwaas dan mij ook probeert in te halen terwijl ik netjes aan het 'wachten' ben
ik ga volgend jaar zeker terug naar bouillon
P€T€R
Mountainbiker

Post by P€T€R »

Ik ging ni meer antwoorden maar allé :P . Ik ben dus in jullie ogen geen "mountainbiker pursang", maar ik zou toch nog graag weten of jullie dat stuk met die trapjes dan echt mountainbikewaardig vonden. Ik zou er van verschieten dat er iemand al rijdend het begin van da stuk is opgeraakt en ja de trappen zelf is natuurlijk helemaal onmogelijk. En om af te sluiten:

IEDEREEN DIE HOUDT VAN EEN TECHNISCH PARCOUR MOET NAAR BOUILLON (ik hoop echt dat 't nog doorga, maar ik ga er nooit meer naartoe)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Je moet een rit van 130km ook niet afbreken op een paar stukjes van een paar honderd meter. #-o
Ik ga er ook niet meer naartoe, maar wel om de reden dat het te ver is om op en af te rijden. Ik ben eerlijk.
Post Reply