wie rijd er moto?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
Antonio's pizza
- Mountainbiker
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Ik wil hier geen polemiek beginnen over welk rijbewijs men moet hebben om een bepaald voertuig te mogen besturen, maar ik ben toch van mening dat een 65 cc of een 125 cc over een nummerplaat moet beschikken als dit op de openbare weg verschijnt. Sommige "motoren" van 125 vlammen rustig 160 km/hr. Deze zijn dan "vrijgesteld" van enige flitscontroles ?????. Dan is dit toch wel het gat in markt hoor : koop ne "moto" van 125 cc, laat deze wat tunen en vlammen maar .....
Stuntman wrote:Das een klasse B, daar moet geen nummerplaat op.
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Nu volg ik u weer niet hoorR1ALAIN wrote:Ik wil hier geen polemiek beginnen over welk rijbewijs men moet hebben om een bepaald voertuig te mogen besturen, maar ik ben toch van mening dat een 65 cc of een 125 cc over een nummerplaat moet beschikken als dit op de openbare weg verschijnt. Sommige "motoren" van 125 vlammen rustig 160 km/hr. Deze zijn dan "vrijgesteld" van enige flitscontroles ?????. Dan is dit toch wel het gat in markt hoor : koop ne "moto" van 125 cc, laat deze wat tunen en vlammen maar .....Stuntman wrote:Das een klasse B, daar moet geen nummerplaat op.
Stuntman zegt toch maar dat een klasse B geen nummerplaat nodig heeft (wat waar is), alles boven de 50cc heeft volgens mij inderdaad een nummerplaat nodig (en is dus helemaal niet "vrijgesteld" van flitscontroles), en tot 125 cc is het voldoende dat je 2 jaar over een rijbewijs B beschikt. Opgefokte brommertjes ontlopen inderdaad de flitscontroles, maar iemand met pakweg een ZX10-R gaan ze ook niet vragen om hem eens op de rollen te plaatsen hé
Wat niet wegneemt dat sommige van die 125 cc 'tjes ook echte "race" beestjes zijn, ik denk dan aan enkele italiaanse 125 cc juweeltjes zoals de Cagiva Mito, of de Aprilia RS 125.