wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
pvde
Mountainbiker
Location: Cannondale Bad Habit 1 + Moterra 3 + Synapse Carbon Ultegra

Post by pvde »

Yep,
Ik rij momenteel al 5 jaar met een BMW R1150RT, voordien met een BMW F650GS en een Kawasaki GPZ600R.
Daar ik de motor gebruik voor woon-werkverkeer is mijn huidige motorfiets afgeschreven en zal ik binnenkort eens gaan uitzien voor een nieuwe :lol: waarschijnlijk een BMW R1200RT.
Houdoe
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

@Rikske:

Dacht dat da ne "HONDA" spreuk was van den Blackbird, power is nix without controle.

Met een R6 was ik op Zolder (ni de mijne maar Terlamen) bijna een halve seconde sneller dan met de 1ste generatie van de (open) R1.
Je moet al van goeden huize komen om de laatste generatie 600 goed te berijden, laat staan die supersportwapens!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Is wel degelijk van Pirelli...

Image
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

@ El Perro Diablo: Wie ben je dan in feite? Kans is groot dat ik nog heb zien rijden als je competitie gereden hebt. BK? Club MET? Is de BOTT al lang geleden?

Heb je nog in Chimay gereden? Machtige omloop. Volg de laatste jaren vooral het real roadracing (Ierland, Eiland Man...), geschift maar eindeloos respect voor die mannen/vrouwen die voluit durven te gaan op een stratencircuit... :drunk: =D>
De MotoGP is een beetje saai, ook het WK Superbike is wat van zn pluimen aan het verliezen. Het WK Supersport daarentegen is dikwijls nog spectaculair.

Image
Image
El Perro Diablo
Mountainbiker

Ik ben in maart 2000 gestopt tijdens de trainingsrondes bij Club Mett.(over ne kawa 400 gevallen in de 1ste rechtse, Villneuve denk. Nek en rugwervel gebarsten, onderbeen en voet verbrijzeld, schouder afgeknapt, heb nu een titanium sleutelbeen, flext lekker en een kunststof/titanium/inox stock voet.)

Nooit in Chimais gereden, ook nooit op stratencircuits zoals Oostende, laat staan Man omdat ik graag grote zandbakken had en geen muurtjes/borduurs.
Net als bij het fietsen ben ik nogal een liefhebber van speciaal spul, vandaar een gepimpte Buell (of ne Seven) en net als bij de moto's koers ik met de fiets omdat ik vind dat je met zo'n materiaal wedstrijden moet rijden.

Man vind ik wel the max, maar dat is voor MANNEN, denk dat Foggy de enige grote superbiker is die het ooit gedaan heeft, ni da ik de Man helden zoals Dunlop zaliger geen helden vind hoor.
Steven vd Eynde
Mountainbiker

Yep, Foggy heeft tot in '92 de TT gereden en is zich nadien gaan concentreren op het WK Superbike en dat heeft hem geen windeieren gelegd. Vroeger namen er meer wereldtoppers aan deel (Ago, Read, Hailwood (+), Hislop (+ ook helicrash), Smokin' Joey Dunlop(+), John Surtees, Jim Redman...). Nu is het vooral een specialiteit voor Ierse en Britse rijders en rijders in de herfst van hun carriere (bvb Bruno Bonhuil zaliger, Klaus Klaffenbock...) Minder grote vedetten, maar het heeft ook zn charmes...Close the roads and go!
Last edited by Steven vd Eynde on Sun 23 Sep 2007 10:36, edited 1 time in total.
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Dit was en blijft één van de schoonste moto's die er zijn maar nu zijn ze nog schandalig duurder geworden... :evil:

Image

de 1098 is nu de huidige moto die hier in de garage staat :wink:

Image
Steven vd Eynde
Mountainbiker

Vind het tof dat ze voor de nieuwe 1098 opnieuw naar de enkelzijdige achterbrug zijn overgeschakeld. De 998 met conventionele achterbrug miste iets. Dit maakt het het weer goed...

En MV's, tja, zijn altijd al illustere machines geweest, maar pokkeduur natuurlijk. Prachtig ontwerp van de grootmeester Tamburini... :drunk: Spijtig van het vierpitterblok...had een hardklappende twin moeten wezen!
El Perro Diablo
Mountainbiker

Tempting.....ben nogal UK minded qua voertuigen:

Image

Maar als ik dat in huis haal word ik plotsklaps dakloos en vrijgezel.
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Idd, die MV's zijn gewoonweg TE duur aan het komen.
Hun F4 1000 special parts koste enkele jaren geleden pakweg 50.000euro.

En nog iets, ze maken om de 5minuten een "speciale uitvoering" ervan... er bestaan al zodanig veel verschillende gelimiteerde modellen dat je niet meer weet wat of hoe bij MV.
Post Reply