wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

El Perro Diablo wrote: Als je eraf kan blijven, blijf fietsen jongens! Motorijden is erg leuk, maar te gevaarlijk in ons land. De motorrijder is wel "voorzichtig" maar de andere weggebruikers zien je niet omdat ze achter het stuur zitten te sms'en en rijden je zo dood als ne pier.
kawa wrote:Zit nu al 5 jaar zonder moto en echt spijtig vind ik het niet, als je ziet hoe het verkeer nu is tegenover mijne tijd ben ik zelfs opgelucht dat ik nu niet meer met mijn moto de straat op moet.
Ja zeg, als je zo moet denken mag je ook niet meer de kelder in lopen, want je zou wel eens van de trap kunnen vallen en je achterhoofd tegen de trede slaan enz enz enz........
MTB is ook niet zonder risico, wielrennen ook niet, een appel eten ook niet... je zou wel eens kunnen stikken in een stukje klokhuis :drunk:

Mietjes!!! :lol: :lol: :P :P
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Ik heb in 2000 op het punt gestaan om mn rijbewijs te halen en te starten met een ZXR400. Mijn ouders hebben me dat dan uit mijn hoofd gepraat wegens te gevaarlijk op de weg (toen al!). Er zijn momenten dat ik daar natuurlijk enorm spijt van heb, maar het is natuurlijk nog altijd niet te laat... :P Reeds als klein kind was ik gefascineerd door alles op twee wielen en het liefst Italiaans met een twin in het vooronder...

De dag van vandaag is het inderdaad niet simpel om met de motor buiten te komen. Dat er 'veel' het loodje leggen is natuurlijk aan heel wat factoren te danken: veel weggebruikers zien gewoon naar niets meer, slechte staat/onderhoud van de wegen brengt ook heel wat motorrijders in de problemen, wegeninfrastructuur zelf (zoveel mogelijk paaltjes en vangrails op poten plaatsen enz - nefast voor iemand die het decor aan het inschuiven is... #-o ) en natuurlijk ook niet-aangepast rijgedrag van sommige motards. Racen en gas geven hoort op een circuit. Akkoord een trackday kost wat geld, maar het zal op termijn gezonder zijn voor jezelf en medeweggebruikers. Reken daarbij ook de rijervaring en -competentie van iemand. Sommigen zijn dan ook met raketten op weg die barsten van de pk's en die ze met moeite meester kunnen...
Voorlopig is het dus nog altijd zelf trappen...en hou ik me passief bezig met motorsport...
Last edited by Steven vd Eynde on Tue 18 Sep 2007 12:50, edited 1 time in total.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Na mijn ongeval lag ik 8 maand in de kliniek, in die tijd verloor ik 6 (zes) kameraden (klaverblad-, industrieparkracen)

Ik mtb 20 jaar, bij mijn weten nog maar weinig xc'ers weten dodenlijk weten verongelukken in het bos.

Jason MC Roy en David Turner (GT bicycles) zijn beide met de moto verongelukt voor dat iemand roept dat dat fietsers waren!

Moto's zijn waanzinnig leuk........maar het is zoals met lelijke vrouwen, probeer er af te blijven.
lg
Mountainbiker

Post by lg »

XR 600 SM voor als het al eens op één wiel moet ;-)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

El Perro Diablo wrote: Moto's zijn waanzinnig leuk........maar het is zoals met lelijke vrouwen, probeer er af te blijven.

:drunk: waanzinnig leuk vergelijken met lelijke vrouwen???
Probeer van lelijke vrouwen af te blijven? Da's toch nie moeilijk.... :-D
Of is het voor jou moeilijk om van de lelijke vrouwen af te blijven dan? :lol:
Last edited by kawa on Tue 18 Sep 2007 13:04, edited 2 times in total.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

kawa wrote:
El Perro Diablo wrote: Moto's zijn waanzinnig leuk........maar het is zoals met lelijke vrouwen, probeer er af te blijven.
:drunk: waanzinnig leuk vergelijken met lelijke vrouwen???
Probeer van lelijke vrouwen af te blijven? Da's toch nie moeilijk.... :-D
Na wat pinten kan het toch al es tegenvallen hoor... :oops:
Kayser Söze
Mountainbiker

Post by Kayser Söze »

Ik niet meer.
Mijn 996 ooit opgeplooid in de vangrail.
enkel nen enduro koop ik ooit nog
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Ja, als ge er niet direct terug op kunt kruipen wordt de drempel enkel groter vrees ik.
Tot nu toe 2 schuivers gemaakt, enkel pak, motor en ego beschadigd, zonder al te veel erg dus.
"Klaverblad-" en "industrieterreinracen" is zoeken naar problemen... niewaar?
Enfin, ge moet ook een beetje geluk hebben, olieplekske of meneer met hoed kan voor ernstige gevolgen zorgen #-o
Kayser Söze
Mountainbiker

Post by Kayser Söze »

Nee, het is niet van al dan niet durven er weer op te kruipen, maar gewoon van mijn eigen kennen.
Iedereen die de bochten gaat opzoeken en stoppies en wheelies gaat trekken, die ligt vroeg of laat tegen den dek.
Ik ging altijd naar Boucles Du Semois, kende het van buiten daar. en toch ...

En ik ben niet rijk genoeg om dat te blijven financieren.

Heb nog 2000 euro van mijnen duc gekregen en heeft er, hoe hij toen stond, 20000 euro gekost. dik verlies en kan me dat niet nog een keer permitteren.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Flip FSR wrote:
R1ALAIN wrote:Sorry, het is natuurlijk wel omgekeerd (door al mijn enthousiasme) :P Een supermotard is veel sneller op een bochtig parcours !!
Rikske wrote: Ik ben bang dat ik niet goed kan volgen :-? .

Met zo'n Husqy ben je op kleine baantjes (ge weet wel, zo'n "boeregat" straatjes :wink: ) toch een pak vlugger als met een 1000 cc vierpitter hoor.
Da's zo van dat visserslatijn... Als ge KUNT rijden en pk's op overschot hebt zal die SM u niet kunnen volgen.
't Is waar dcat een SM door zijn grotere veerwegen makkelijker te "plooien" is, maar ge moet nog steeds uw machine onder controle hebben hé, ik wil dat altijd eerst "live" zien. Er zijn er genoeg die
500m op één wiel kunnen rijden en bij de eerste bocht knijpen ze hun billen toe :roll:
Nu we toch bezig zijn dan ook maar mijn cv:
Begonnen als "cross-gek", dan op de baan met Africa Twin (snel beu, te zwaar voor de 60pk), dan ne CBR1000F, dan ne Fireblade die nu nog altijd trouw dienst bewijst, zeer sporadisch een ritje op de Nürburgring, maar meestal trips naar Eifel/Vogezen/Oostenrijk enz... :wink:
Johny-fotookes:
http://www.honda-fireblades.co.uk/image ... 01_lge.jpg
http://www.honda-fireblades.co.uk/image ... 02_lge.jpg
We gaan er hier wel van uit dat je met beide machines (en bijhorende rijstijl) uit de voeten kunt. En véél hangt ook af van wat je verstaat onder kleine wegen. Ik heb met mijn ZX9-R toch ondervonden dat hij op de plaatselijke landelijke weggetjes (zo'n baantjes waar op héél de dag maar 2 voertuigen passeren, waaronder dan meestal nog 1 traktor) niet het perfecte voertuig was, wat ben je immers met 150 pk als je bijna niet uit de eerste versnelling komt. Voor die SM was het dan wel precies zijn natuurlijke habitat (en dit was nog maar tijdens de testrit met de husqy, als je deze een maandje onder je kont hebt ga je er nog een pak beter mee uit de voeten kunnen).

En zelfs al kun je rijden, dan ben je nog niet overal sneller met een motorfiets met méér PK's. Zo is het op sommige circuits zelfs beter om wat minder pk's te hebben, de nieuwe lichting gsxr1000's hebben als ik mij niet vergis een knop met 3 standen, met deze knop kies je dan over hoeveel topvermogen je beschikt, en blijkbaar ben je met "vol" vermogen dikwijls trager dan wanneer hij op stand 2 zou staan (heb ik wel maar van in motorwereld magazine, hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee).

Het zou in elk geval niet onlogisch zijn. Zelfde verhaal voor rijden in regenweer eigenlijk, hoe komt het dat je bij pakweg de motogp of de F1 dikwijls ziet dat tijdens échte regenrace's de auto's of motoren die anders niet echt meestrijden wegens hun minder vermogen plotseling wel vooraan te vinden zijn ? (dit is natuurlijk niet bij elke regen race het geval, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Hoe zegden ze dat weer bij Pirelli, "power is nothing without control" ?
Post Reply