wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Doe mij maar een caferacer of chopper.. Lekker opt gemak.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

R1ALAIN wrote:Sorry, het is natuurlijk wel omgekeerd (door al mijn enthousiasme) :P Een supermotard is veel sneller op een bochtig parcours !!
Rikske wrote:
R1ALAIN wrote:Ik rij sinds februari met de nieuwe R1 2007. Daarvoor ook de R1 O4, R1 03, R1 02, ...(allé alle modellen dus)
Daartussen ook nog een ZZR 600 en en KTM 525 EXC (voor de winter).
Natuurlijk is de R1 op kleine, smalle wegen sneller dan een supermotard.
Maar dan is een MTB ook sneller in Bouillon dan de YZF 450 van Everts :P
Ik ben bang dat ik niet goed kan volgen :-? .

Met zo'n Husqy ben je op kleine baantjes (ge weet wel, zo'n "boeregat" straatjes :wink: ) toch een pak vlugger als met een 1000 cc vierpitter hoor.
Da's zo van dat visserslatijn... Als ge KUNT rijden en pk's op overschot hebt zal die SM u niet kunnen volgen.
't Is waar dcat een SM door zijn grotere veerwegen makkelijker te "plooien" is, maar ge moet nog steeds uw machine onder controle hebben hé, ik wil dat altijd eerst "live" zien. Er zijn er genoeg die
500m op één wiel kunnen rijden en bij de eerste bocht knijpen ze hun billen toe :roll:
Nu we toch bezig zijn dan ook maar mijn cv:
Begonnen als "cross-gek", dan op de baan met Africa Twin (snel beu, te zwaar voor de 60pk), dan ne CBR1000F, dan ne Fireblade die nu nog altijd trouw dienst bewijst, zeer sporadisch een ritje op de Nürburgring, maar meestal trips naar Eifel/Vogezen/Oostenrijk enz... :wink:
Johny-fotookes:
http://www.honda-fireblades.co.uk/image ... 01_lge.jpg
http://www.honda-fireblades.co.uk/image ... 02_lge.jpg
Last edited by Flip FSR on Tue 18 Sep 2007 10:40, edited 2 times in total.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Paar jaar in de BOTT gekoerst met ne Buell S1, na een zwaar ongeval terug gaan mtb'en.(circuit is toch veiliger dan de straat)

zoiets als deze, maar de mijne was wat bruuter(en sneller):
Image
josken
Mountainbiker

Post by josken »

Mij hadden ze ook afgeraden om direct een 750 te nemen maar het is steeds het manneke die aan de kraan draait en ik heb geen moment spijt gehad van mijn eerste aankoop : genoeg koppel om rustig de bocht uit te komen zonder te hoog in toeren moeten te zitten en kans te hebben op doorslippen van het achterwiel.

Na de verkenningsronde (2 tot 3 maand) heb je meer dan genoeg power om vooruit te gaan. Daarna een GSX-R 750 gekocht omdat hij gewoon beter reed dan mijn zware ZXR. De 750 was voor mij de ideale motor : kracht van 1000 cc en gewicht en wendbaarheid van een 600 cc.

Besluit : je kan je met gelijk welke motor doodrijden het is maar wat je zelf graag ziet en hoe je met je motor (gaskraan) omgaat. Neem vooral de tijd om te leren rijden en dat kan enkel door heel veel km te doen in goed en slecht weer.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

El Perro Diablo wrote:Paar jaar in de BOTT gekoerst met ne Buell S1, na een zwaar ongeval terug gaan mtb'en.(circuit is toch veiliger dan de straat)

zoiets als deze, maar de mijne was wat bruuter(en sneller):
Image
Mijn gedacht! =P~ :drunk: als ik terug iets zou kopen zou het ook een Buell zijn, alleen spijtig van die Harley motor #-o
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ja, maar je krijgt er ook een Harley geluid bij he ;)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Veel Blade R Ninja rijders vroegen me wat ik met die sjopper kwam doen.
Claessens in Peer tunede de mijne en dat hebben ze geweten ook, op Francorchamps na waren er weinig tracks waar ze sneller waren dan die Arlie. (Werner Daemen met zijn R6 op Zolder was véél sneller :evil: )
Het blok was deftig getuned, heeft bijna 30.000 race km's gedaan en nooit een probleem mee gehad. Het ding moest ook geen toeren maken want het bulkte van het koppel.
El Perro Diablo
Mountainbiker

josken wrote:
Besluit : je kan je met gelijk welke motor doodrijden het is maar wat je zelf graag ziet en hoe je met je motor (gaskraan) omgaat. Neem vooral de tijd om te leren rijden en dat kan enkel door heel veel km te doen in goed en slecht weer.

Als je eraf kan blijven, blijf fietsen jongens! Motorijden is erg leuk, maar te gevaarlijk in ons land. De motorrijder is wel "voorzichtig" maar de andere weggebruikers zien je niet omdat ze achter het stuur zitten te sms'en en rijden je zo dood als ne pier.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Idd, ik ben door een auto van de baan geveegd in '97! Mag blij zijn dat ik hier nu nog zit! lag daar half dood, en diene chauffeur z'n eerste commentaar was, dat em mij ni had gezien #-o de baan was 10M breed, hij reed 7.3 M van zijne kant :roll:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik denk dat meer dan de helft van de ongevallen met motoren de fout is van onoplettende automobilisten. Al blijven er ook nog teveel sneuvelen door onervaren racegedrag.

Ik ben tijdens een inhaalmanouvre meegeschupt omdat de wagen die ik aan het inhalen was gewoon links een parking op wilde rijden #-o

Zit nu al 5 jaar zonder moto en echt spijtig vind ik het niet, als je ziet hoe het verkeer nu is tegenover mijne tijd ben ik zelfs opgelucht dat ik nu niet meer met mijn moto de straat op moet.
Post Reply