Sram X9 shifter

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
ilcanar
Mountainbiker

Sram X9 shifter

Post by ilcanar »

Hallo, mijn X9 shifter voor achterversnellingen klikt niet meer terug bij het schakelen. Ik veronderstel dat er een probleem is met een veertje. Ik heb hem opengehaald en volgens mij hem terug correct gemonteerd maar de shifter springt nog steeds ni terug bij het schakelen. Kan iemand mij daarover raad geven? Of iemand een schema hoe alles in mekaar moet?
IceCube
Mountainbiker
Location: Cube Ltd Race, full XT, Reba, Avid Elixir 9, Mavic CrossTrail, NN/RR

Post by IceCube »

Ik heb dat ook eens gehad met mijn gripshifters op mijn vorige mtb. Het kan goed zijn dat er vuil in je kabelshulzen zit waardoor de kabel niet goed terugglijdt. Het zou kunnen dat je shifter wel goed werkt, maar dat je je kabelgainen eens moet vervangen.
Als je een schema wil van de onderdelen, de handleidingen vind je allemaal terug op www.sram.com .
ilcanar
Mountainbiker

Post by ilcanar »

Ja daar had ik ook al aan gedacht ma de shifter is al van de fiets afgemonteerd en de kabel is er al uit dus dat kan het al niet zijn. Op de site zie ik niet direct hoe de shifter nu werkelijk in mekaar zit qua veren(spijtig genoeg)
Post Reply