MTB en Totale HeupProthese
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ik denk niet dat er hier ene rond rijd die zijn knieen meer kapot zijn dan de mijne
en ik rijd met een gewone hardtail. Ik heb al gedurende 16 jaar geen kruisband meer in beide knieen
en mijn kraakbeen is aan beide zijde zowat volledig weg. Vorig jaar heb ik dan links mijn miniscus laten verwijderen en daar heb ik nu het meeste last van, er zit steeds een beetje vocht aan de buitenkant van deze knie.
Bij mij is het probleem niet zozeer het kraakbeen maar de Tibia plateau zelf waar een heel stuk van weg is, zodat het draagvlak van de knie enorm verkleind is, vandaar.....Gf biker wrote:Ik denk niet dat er hier ene rond rijd die zijn knieen meer kapot zijn dan de mijneen ik rijd met een gewone hardtail. Ik heb al gedurende 16 jaar geen kruisband meer in beide knieen
en mijn kraakbeen is aan beide zijde zowat volledig weg. Vorig jaar heb ik dan links mijn miniscus laten verwijderen en daar heb ik nu het meeste last van, er zit steeds een beetje vocht aan de buitenkant van deze knie.
Nee, zolang ik zittend op souplesse rij geen enkel probleem, maar als ik recht sta op mijn pedalen is er altijd een punt tijdens de omwenteling waarbij mijn knie precies efkes vastzit.Gf biker wrote:Aha, maar heb je niet meer last van de rotatie van de knie dan van recht op de trappers staan???elmago wrote:
Bij mij is het probleem niet zozeer het kraakbeen maar de Tibia plateau zelf waar een heel stuk van weg is, zodat het draagvlak van de knie enorm verkleind is, vandaar.....
Is echt een heel raar gevoel, ik heb dat trouwens ook als ik een trap afga of een helling.
Maar zittend biken is nog altijd beter dan niet biken hé.
- Special Eyes friend
- Mountainbiker
Post by Special Eyes friend »
Twee jaar terug had ik een zwaar heupletsel. 3 operaties - 6 maanden met krukken. Na de vele injectie & pilletjes (das een ander verhaal) ben ik geleidelijk aan beginnen biken. Volgens de arts is het net goed dat je veel fietst. Hoe sterker je bovenbeenspieren, hoe beter de kop in de pan wordt gefixeerd. Rechtstaand fietsen is soms pijnelijk, dus paste ik mijn techniek aan: zittend klimmen - steeds met trapsensor & een sportieve fully.
Belangerijk is dat je geleidelijk aan opbouwt. Door de operatie worden de pezen licht geïrriteerd. Bij hevige belasting kan dit tendinitis veroorzaken.
Belangerijk is dat je geleidelijk aan opbouwt. Door de operatie worden de pezen licht geïrriteerd. Bij hevige belasting kan dit tendinitis veroorzaken.