Sven Nys en de Olympische spelen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

catchup! wrote:2 MTB-toppers uit het verleden zijn overgeschakeld naar de wegwielrennerij: Rasmussen (een DEEN) en Evans (een AUSSIE). En ik denk niet dat zij daar in het middenveld rondtoeren....
"Ik zat in een situatie die ik zelf niet meer leuk vond. Ik was enkel bekwaam een simpele ploegmaat te zijn", quote Miguel Martinez bij het stopzetten van zijn wegcarrière 8-[
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

catchup! wrote:mtb toppers zijn gemiddeld genomen wereldklasse, wat NIET van alle topwielrenners en topcyclocrossers gezegd kan worden.
2 MTB-toppers uit het verleden zijn overgeschakeld naar de wegwielrennerij: Rasmussen (een DEEN) en Evans (een AUSSIE). En ik denk niet dat zij daar in het middenveld rondtoeren....
Ik zeg het nog eens, Hermida is een mtb topper (of vind jij van niet ?), en hij eindigde tijdens het wk cyclocross op een 17de plaats (wat volgens mij een behoorlijk resultaat is). Heeft er toen iemand gezegd dat de mtb top dus blijkbaar niet meekan bij het veldrijden, vermits hij "maar" 17de werd ?

Altijd die 2 maten en gewichten hier hé [-X .

Ik heb het hier een tijdje geleden nog al gezegd, Nys heeft véél karakter dat hij wil mountainbiken, goed wetende dat hij bij de eerste de beste tegenvallende prestatie kop van jut is voor mountainbike "liefhebbend" België, moest ik in zijn plaats zijn konden ze er allemaal mooi aanhangen (maar ik heb dan ook niet het karakter van een Sven Nys natuurlijk :roll: ).
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Rikske wrote: moest ik in zijn plaats zijn konden ze er allemaal mooi aanhangen (maar ik heb dan ook niet het karakter van een Sven Nys natuurlijk :roll: ).

hij laat ze er ook aanhangen, he, en groot gelijk dat hij heeft

als je van 56ste of 58ste stek vertrekt en 16de aankomt, dan ben je gene" platte"

en ik ben geen supporter van Nys, Meihaeghe of Paulissen, ik supporter voor de sport en de prestaties
De Janssens
Mountainbiker

Post by De Janssens »

van op zijn site :

]Gisteren streed Sven nog mee in de wereldbekerwedstrijd MTB te Maribor (Slovenë) waar hij samen met Paulissen en Meirhaeghe de 5de plaats van de Belgische ploeg in het UCI klassement trachtte te handhaven. Doordat hij te laat ingeschreven had voor deze wedstrijd, moest hij starten vanuit de 15de en laatste rij ofwel in 152ste positie.

Op minder dan een ronde tijd maakte hij echter op indrukwekkende wijze liefst 110 plaatsen goed.
Helaas gleed hij in de afdaling weg en kwam zodanig hard met de dij tegen een paaltje terecht, dat hij enkele tientallen plaatsen verloor. Sven bleef echter doorgaan om zoveel mogelijk punten op te sprokkelen voor het Belgische team.
In de laatste ronde sloeg het noodlot nogmaals toe voor Nys. Net buiten de materiaalpost reed hij lek, en zo werd hij gedwongen tot opgeven.

Gelukkig eindigden Paulissen en Meirhaeghe in de top tien, waardoor de 5de plaats in het klassement voor de Belgen voorlopig behouden bleef.

Niettemin kunnen andere landen toch nog over de Belgen wippen als die volgende weken in de kleinere MTB wedstrijden punten zouden halen. Sven heeft daarom besloten om ook op 7 oktober in Gieten aan de start te komen.
De Olympische gedachten blijft dus leven bij Nys.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

zo herken je een sportman =D>
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik versta niet dat een Belg blijkbaar liever de prestaties van zijn landgenoten afbreekt dan er voor te supporteren... #-o
Ik hoop da ook Nys het de komende weken goed gaat doen, zodat hij meekan naar de Spelen. Hij kan alleen een verrijking voor de sport zijn (en de sport voor hem).
En dat hij niet ontmoedigd wordt door dergelijke onzinnige commentaar zoals die hierboven vaak verschijnt.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik denk dat Sven ondertussen al wel genoeg 26" gereden heeft, goed en slecht om erbij te mogen horen.
Voor mij is hij toch al de fase voorbij van "ik zal het eens proberen", hij doet het gewoon.

Een ventje met een helmpje op een dikke bandenfiets= Mountainbiker....juist? Zelfs die 29" dingen zonder vitessen noemen ze zo en de berijders blijven ook mountainbikers genoemd worden (of SS'ers).
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ik denk dat er sommigen nogal weinig respect toenen voor de prestaties en instelling van Sven Nijs (Nys?? :) )
aan diegenen kan je het ook heel simpel stellen :
neem een mtb, start bij de wereldtop, en bid dat je 2 ronden kan volgen met de beteren onder hen (wat zeer twijfelachtig zal zijn). denk dat je met zeer veel moeite een 50-60e plaats haals, je zeer blij mag zijn.
het zou een goede les zijn en die vitters meer respect laten geven voor hem.
maarja..sommigen zullen het ook nooit begrijpen #-o
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Sunn xtreme wrote:ik denk dat er sommigen nogal weinig respect toenen voor de prestaties en instelling van Sven Nijs (Nys?? :) )
aan diegenen kan je het ook heel simpel stellen :
neem een mtb, start bij de wereldtop, en bid dat je 2 ronden kan volgen met de beteren onder hen (wat zeer twijfelachtig zal zijn). denk dat je met zeer veel moeite een 50-60e plaats haals, je zeer blij mag zijn.
het zou een goede les zijn en die vitters meer respect laten geven voor hem.
maarja..sommigen zullen het ook nooit begrijpen #-o
Het is Nys :wink: .

En ik denk dat ik bij de wereldtop toch één van de eerste zou zijn ...
... die op zijn kl*ten zou gaan, welteverstaan :roll: .
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Rikske wrote: En ik denk dat ik bij de wereldtop toch één van de eerste zou zijn ...
... die op zijn kl*ten zou gaan, welteverstaan :roll: .
dan zijn we al met 2 :-D en denk niet dat we met 2 gaan blijven
Post Reply