16/09/2007 Heusden-Zolder fietst naar Congo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

specs wrote:
wl51 wrote:In Lummen is het mischien voorlopig nog mogelijk om te rijden maar als iedereen naar Lummen gaat om hun tocht te maken mag het binnen de kortste keren helemaal niet meer in Lummen en dan zijn de clubs van Lummen zelf hier het slachtoffer van !!!!!!!
Wat een egoïstische instelling is dat zeg. De zon mag ook alleen maar in jouw tuin schijnen zeker? Als organisatie probeer je er toch altijd voor te zorgen, dat de biker een leuk parcour voor de wielen krijgt. Als men hiervoor moet uitwijken naar een andere gemeente, is daar toch niets mis mee! Wat moet ik als biker uit Genk dan zeggen? Hoeveel tochten komen er niet op Genks grondgebied....om de terril van Winterslag aan te doen? In plaats van organisaties met de vinger te wijzen, zouden we misschien beter onze krachten bundelen en trachten bepaalde intanties te overtuigen dat MTB'ers ook natuurliefhebbers zijn. Zodat we deze discussies in de toekomst niet meer hoeven te voeren.
We mogen blij zijn dat we richting Lummen zijn geweest .
Daar is toch veel meer te beleven dan het vast parcours in Heusden .
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

ik vond de tocht goed hoor heb alleen de tombela nie gedaan ik ben allen gekomen omdat mijn broer zijne trapas kapot heeft gedaan
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Tot gisterenavond nog getwijfeld waar ik ging rijden, Bomal (niet 100%overtuigend), Oud-Turnhout (nieuwe vaste route, wss saai van begin tot einde aan het plannetje te zien) of iets anders.

Toch maar eens geklikt op dit topic van H-Z en blij da'k hier komen bollen heb. Begin stukje circuit altijd leuk (direkt terug goesting om hier nog 's met 4 wielen te komen toeren), dan gemerkt dat ik mijn drinkbus weer vergeten was in de auto #-o , even spookrijden op het circuit en hop terug koers gezet naar het nieuw veldcrossparkoerske.

Dat bolde de eerste meters ook ni echt qua ondergrond, maar wel leuk om te doen, daarna was 't wel beter met vastere bodem. Even langs kanaal maar niet lang om via enkele singletrackskes de brug over te steken.

Regelmatig ferm stukken om lekker door de bochtjes te scheuren à la circuit, zonder veel klimwerk. Veel afwisseling.
Daarna vele bekende stukken van Lummen, dik de moeite natuurlijk om naar hier te komen.
De bevoorrading liet wel lang op zich wachten, daarna was 't af en toe wat meer asfalt/recht maar nooit te lang want er zaten op het laatste stuk nog heel ferm stukskes singletrack tussen.

Vond deze tocht van begin tot einde superleuk. De kleine toer daarna nog 's gedaan tegen iets minder tempo om zo totaal tevreden met 80km terug huiswaarts te keren. Toptocht voor mij ! =D> =D> [/url]
Erik.B
Mountainbiker

Post by Erik.B »

specs wrote:
wl51 wrote:In Lummen is het mischien voorlopig nog mogelijk om te rijden maar als iedereen naar Lummen gaat om hun tocht te maken mag het binnen de kortste keren helemaal niet meer in Lummen en dan zijn de clubs van Lummen zelf hier het slachtoffer van !!!!!!!
Wat een egoïstische instelling is dat zeg. De zon mag ook alleen maar in jouw tuin schijnen zeker? Als organisatie probeer je er toch altijd voor te zorgen, dat de biker een leuk parcour voor de wielen krijgt. Als men hiervoor moet uitwijken naar een andere gemeente, is daar toch niets mis mee! Wat moet ik als biker uit Genk dan zeggen? Hoeveel tochten komen er niet op Genks grondgebied....om de terril van Winterslag aan te doen? In plaats van organisaties met de vinger te wijzen, zouden we misschien beter onze krachten bundelen en trachten bepaalde intanties te overtuigen dat MTB'ers ook natuurliefhebbers zijn. Zodat we deze discussies in de toekomst niet meer hoeven te voeren.

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

En toch heb ik alle begrip voor de bezorgdheid van wl51
wl51
Mountainbiker

Post by wl51 »

specs wrote:
egoïstisch ?? . En wat als nu de millieu instanties zeggen dat er veel te veel tochten gereden worden op de Willekensberg .Dan mag je nog de toestemming krijgen van de gemeente Lummen , de groendiensten en millieu hebben bijna alle stukken grond en bossen op de willekensberg gekocht en als zij zeggen dat er niet meer gereden mag worden dan zijn niet alleen de clubs van lummen , maar dan is elke biker daar het slachtoffer van . Dan rij ik er liever een paar keer minder per jaar dan helemaal niet meer .
nero
Mountainbiker

Post by nero »

ben ook geweest. de parcoursbouwers hebben de eerste 30 km een mooi parkours uitgezet. De laatse kilometers waren iets minder, maar niet geklaagd hierover. enige minpunt is dat de tombola bij aankomst nog niet uithing. Ik was om 8.30 uur vertrokken en tegen iets na elf gearriveerd. dan hoorde ik dat de tombola pas om 12 uur doorging. Misschien had ik wel de hoofdprijs, ik zal t nooit weten.
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

ik ben pas terug uit verlof (twee weken freten en zuipen) en vandaag dieje tt gereden... ik kwam gene meter vooruit :oops: :oops: #-o !!
Maar al bij al toch een mooi parcours. Een =D> voor de mannen die het geregeld hebben.

@ ka.dee: bedankt voor de stickers!
Guest

Post by Guest »

Inderdaad een mooi parcours en heb mij als beginnend MTB-er fantastisch geamuseerd. Misschien enkele opbouwende(!) puntjes van kritiek.
* De witte bordjes met rood pijltje vielen op sommige plaatsen niet goed op
* Aan de 10 km waren enkele toffe afdalingen en klimmetjes, maar dat zorgde voor kleine opstoppingen door valpartijtjes en mensen die te voet de afdaling waagden. K zag dat er voor enkele punten alternatieve waren (parallelle weg) ... misschien op de moeilijke punten - waar het kan - de twee voorzien ... een moeilijk en makkelijk alternatief.
* Ook ongeveer aan de 10 km was een laaghangende boomtak (leve de helm! #-o ) die was niet aangeduid en dook plots op ... een waarschuwing of betere aanduiding (zoals dit in het begin met de afgezaagde boomstronkjes wel was) was welkom geweest. Ik hoop dat hier niemand met zijn eetkamer tegenaan geknald is :wink:

Ik herhaal: ik bedoel dit als opbouwende kritiek! ... ik heb me rot geamuseerd en jullie zien me in de toekomst zeker terug! thx =D>
nightraver
Mountainbiker

Post by nightraver »

Als eerste toertocht direct een goeie gekozen blijkbaar! Was echt een tof parcours. Veel plezanter dan de permanente routes. De bepijling was dik in orde, nergens verkeerd gereden.
Op de splitsing hebben we getwijfeld of we voor de 25 of 45 km zouden gaan. Uiteindelijk dan toch maar de 45km gekozen, maar was naar het einde toch afzien. Ik was blij dat het na de bevoorrading een makkelijker parcours was.
Post Reply