oei, ik dacht dat hij zijn ambities had opgeborgen omwille van het klimaat ginder in peking. Bijgevolg ging ik er blijkbaar verkeerdelijk van uit dat deze kwalificatie eigenlijk niet verwacht was. domme ik.
kijk: 2 jaar geleden sprak Nys over een medaillemogelijkheid op de spelen in Peking, als mtb'er.
Anderhalf jaar verder blijkt het ineens zeer lasting om gekwalificeerd te geraken, en het feit dat mtb in de zomer gebeurt zou daar niet vreemd aan zijn. Top 30 op een worldcup is ineens een wereldprestatie.
De ambities worden in de koelkast gestoken (letterlijk).
Nu kan ie ineens toch nog meegaan. (niet toevallig op een zeer snelle omloop) We zullen zien.. Want hij zal nu wel al in de mot hebben dat een medaille zeer lastig wordt (eufimisme).....
Waar het op neerkomt, voor jullie mij weer pakken op zaken die ik niet heb gezegd: mtb'en wordt stiefmoederlijk behandeld door al wat op een koersfiets zit. Van de hoogste bobo tot de wannabe van achter mijnen hoek.
Tot ze zelf nekeer op zo'n dikband kruipen... 't is dan rap gedaan met lachen, en de drogredenen en excuses komen ineens naar boven.
Allemaal heel herkenbaar.
Wat nys siert, is dat hij dat al meermaals heeft toegegeven.
mtb toppers zijn gemiddeld genomen wereldklasse, wat NIET van alle topwielrenners en topcyclocrossers gezegd kan worden.
2 MTB-toppers uit het verleden zijn overgeschakeld naar de wegwielrennerij: Rasmussen (een DEEN) en Evans (een AUSSIE). En ik denk niet dat zij daar in het middenveld rondtoeren....
Sven Nys en de Olympische spelen
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Ik heb hem bezig gzien in fort william en geloof mij hij kan zeker mee met de grote.als ge in 2ronde tijd van de 57ste plaats naar de 15 plaats rijd dan hoort ge bij de top van de wereld en verdient ge van naar de olympische spelen tegaan.wat als hij zich volledig toelegt op het mountainbike dan zouden we van hem nog kunnen verschieten denk ik.
ik ken er eentje die ooit van de laatste rijen in Houffalize is opgerukt naar de 1e plaats, en de wedstrijd ook won...
En houffa is wel nog andere koek dan dat cyclocrossparkours van Fort William.
Niemand twijfelt aan het talent en de mogelijkheden van Nys. Maar je moet nu niet gaan ontkennen dat Nys van in den beginne er wel wat meer van had verwacht.
Hij (en zijn entourage) heeft het hele mtb-gebeuren wat onderschat. Wat op zich helemaal geen schande is.
Het stoort mij alleen dat dat blijkbaar niet luidop gezegd mag worden.
Niemand twijfelt aan het talent en de mogelijkheden van Nys. Maar je moet nu niet gaan ontkennen dat Nys van in den beginne er wel wat meer van had verwacht.
Hij (en zijn entourage) heeft het hele mtb-gebeuren wat onderschat. Wat op zich helemaal geen schande is.
- davidS
- Mountainbiker
Enkele bedenkingen:
Geef Nys wat tijd, niemand kan zomaar de knop omdraaien van de ene gespecializeerde sport naar een andere.
Ik weet niet dat Nys van het de eerste mtb rit schreeuwde dat hij het daar ook effe ging maken.
En kwa omlopen, ider heeft zijn geliefd parcours, ieder zijn "ding" zoals Filip Meihaeghe zei: te weinig technisch, kon hier niets doen. Stel dat Peking ook een zo'n snelle omloop is ........
Geef Nys wat tijd, niemand kan zomaar de knop omdraaien van de ene gespecializeerde sport naar een andere.
Ik weet niet dat Nys van het de eerste mtb rit schreeuwde dat hij het daar ook effe ging maken.
En kwa omlopen, ider heeft zijn geliefd parcours, ieder zijn "ding" zoals Filip Meihaeghe zei: te weinig technisch, kon hier niets doen. Stel dat Peking ook een zo'n snelle omloop is ........
catchup! wrote:ik ken er eentje die ooit van de laatste rijen in Houffalize is opgerukt naar de 1e plaats, en de wedstrijd ook won...
Nys heeft weer eens bevestigd en het is weer een CYCLOCROSS PARCOURS.was het bk dan ook een cyclocross parcours.Met da gezever hi altijd.
- Conrad
- Mountainbiker
Jezus mensen,
keep it cool.
Bottom line is hé, dat Nys dit weekend gaat vechten voor punten, samen met Roel en Filip om top 5 in het landenklassement te behouden en dat ze samen naar Peking kunnen gaan. Denk dat ze dat alle 3 wel willen.
En dan hebben wij, Belgen, 3 man waar we heeeeel hard voor gaan kunnen supporteren. Er zijn altijd pro's en contra's in elke zaak, maar wees content dat er de mogelijkheid is dat we voor 3 landgenoten kunnen supporteren ipv 2.
keep it cool.
Bottom line is hé, dat Nys dit weekend gaat vechten voor punten, samen met Roel en Filip om top 5 in het landenklassement te behouden en dat ze samen naar Peking kunnen gaan. Denk dat ze dat alle 3 wel willen.
En dan hebben wij, Belgen, 3 man waar we heeeeel hard voor gaan kunnen supporteren. Er zijn altijd pro's en contra's in elke zaak, maar wees content dat er de mogelijkheid is dat we voor 3 landgenoten kunnen supporteren ipv 2.
catchup! wrote: Waar het op neerkomt, voor jullie mij weer pakken op zaken die ik niet heb gezegd: mtb'en wordt stiefmoederlijk behandeld door al wat op een koersfiets zit. Van de hoogste bobo tot de wannabe van achter mijnen hoek
Wat nys siert, is dat hij dat al meermaals heeft toegegeven.
mtb toppers zijn gemiddeld genomen wereldklasse, wat NIET van alle topwielrenners en topcyclocrossers gezegd kan worden.
Ik vind je uitspraken nogal fel. Ik ken nochtans veel bikers die even graag op een dikband kruipen, als op een koersfiets. En als ik elke 2 maanden in het magazine van de Vlaamse Wielrijdersbond kijk, wordt er aandacht geschonken aan MTB.
- blubberduck
- Mountainbiker
Post by blubberduck »
Komaan jongens en ...meisjes,
Geef nu toch eens toe dat we 3 top mtb'ers hebben in België,
als je in 3 Beneluxwedstrijden duidelijk de beste bent , op het BK uitsteekt boven de rest (FM inclu), in Offenburg sterk presteert en nu op het WK.
Dan hoort hij er wel degelijk BIJ, cappice!!
Hopelijk vinden ze iets voor hem (en voor ons land......) tegen zijn hitteperikelen.
greetz,
PS. oja, ik ben een Filip Meirhaeghe fan al sedert vele vele jaren en ik steun Sven!
Geef nu toch eens toe dat we 3 top mtb'ers hebben in België,
als je in 3 Beneluxwedstrijden duidelijk de beste bent , op het BK uitsteekt boven de rest (FM inclu), in Offenburg sterk presteert en nu op het WK.
Dan hoort hij er wel degelijk BIJ, cappice!!
Hopelijk vinden ze iets voor hem (en voor ons land......) tegen zijn hitteperikelen.
greetz,
PS. oja, ik ben een Filip Meirhaeghe fan al sedert vele vele jaren en ik steun Sven!
Last edited by blubberduck on Fri 14 Sep 2007 12:50, edited 1 time in total.
Jezus mensen,
keep it cool.
VOILLA zi!!! Dat is gesproken...
keep it cool.
VOILLA zi!!! Dat is gesproken...